نحوه صحیح خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی

خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی یکی از مهم‌ترین نکات مراقبتی در دوران نقاهت این عمل است. در صورتی که توجه جدی به رعایت این نکات مهم داشته باشید، نتیجه جراحی پلک بسیار مطلوب‌تر خواهد بود. همچنین ریسک بروز عوارض جانبی بعد از بلفاروپلاستی نیز کاهش خواهد یافت. قصد داریم در این محتوا به بررسی نحوه صحیح خوابیدن بعد از جراحی پلک بپردازیم. چنانچه مایل هستید که اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، خواندن این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود. در ادامه همراه ما باشید.

نحوه صحیح خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی

نحوه صحیح خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی

پزشکان توصیه می‌کنند که برای خوابیدن بعد از عمل پلک، توجه به نکات زیر الزامی است تا بهترین نتیجه را از جراحی بلفاروپلاستی بگیرید. این نکات عبارتند از:

بالاتر نگه داشتن سر هنگام خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی

بهتر است به منظور بالا نگه داشتن سر از بدن، چند بالش را زیر سر خود قرار دهید. همچنین استفاده از یکسری بالش‌های طبی سبب می‌شود که سر و گردن در یک حالت مناسبی نسبت به هم قرار بگیرند. به دنبال آن، کبودی و تورم نیز در ناحیه جراحی شده کمتر خواهد شد.

در صورت به پشت خوابیدن، فشار وارده بر چشم‌های شما به مقدار قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

ضرورت دارد که در زمان خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی از انجام چرخش‌های شدید و حرکت‌های ناگهانی خودداری نمایید.

هر مقدار که نور محل خواب شما کمتر باشد، خواب آرام‌تری خواهید داشت. زیرا وجود نور زیاد منجر به تحریک و ناراحتی چشم‌ها می‌شود‌.

لازم است که به منظور جلوگیری از وارد آمدن فشار به ناحیه جراحی شده، از خوابیدن به روی صورت و یا پهلو اجتناب کنید.

دوری از نور برای صحیح خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی

برای دریافت مشاوره رایگان جراحی بلفاروپلاستی فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:
محل درمان:

🔔دکتر وحید بیگی متخصص و جراح چشم علاوه بر استان خوزستان (شهرهای اهواز و ماهشهر)، در شیراز نیز به درمان بیماران و انواع جراحی‌های چشم می‌پردازد.

عوارض درست نخوابیدن بعد از جراحی پلک

احتمال دارد که درست نخوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی سبب بروز یکسری عوارض جانبی در فرد شود. در ادامه به بررسی این عوارض می‌پردازیم:

آیا نحوه خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی بر نتیجه عمل تاثیر دارد؟

نحوه خوابیدن بعد از جراحی پلک تاثیر بسیار زیادی در کوتاه شدن دوران نقاهت این عمل دارد. همچنین منجر به بهتر شدن نتیجه بلفاروپلاستی نیز خواهد شد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم: داشتن خواب و استراحت کافی سبب می‌شود که بدن بتواند انرژی از دست رفته خود را مجددا بدست آورد. به دنبال آن، دوران نقاهت بعد از عمل نیز به خوبی طی خواهد شد. وقتی که در زمان خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی، سرتان را بالاتر از بدن قرار می‌دهید، شدت تورم و التهاب در منطقه جراحی شده کاهش می‌یابد. استفاده از یکسری بالشتک‌های طبی و گردنی سبب می‌شود تا خواب شما بسیار با کیفیت‌تر شود.

بهترین وضعیت خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی

خوابیدن به پشت به عنوان بهترین روش و طرز خوابیدن بعد از جراحی بلفاروپلاستی شناخته می‌شود. همچنین بالاتر نگه داشتن سر نسبت به بدن می‌تواند علائم التهاب و تورم در چشم‌ها را کاهش دهد. همچنین در نظر داشته باشید که پوست چشم بعد از بلفاروپلاستی بسیار حساس است. بنابراین اگر به صورت یا پهلو بخوابید، ممکن است چشم شما با بالش اصطکاک ایجاد کند. به دنبال آن، خونریزی، تورم و گاهی نیز عفونت در محل بخیه‌ها رخ خواهد داد.

بهترین وضعیت خوابیدن بعد از عمل پلک

نحوه صحیح خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی تا چه زمانی باید رعایت شود؟

نمونه کار قبل و بعد عمل انحراف چشم دکتر وحید بیگی

جراحی و درمان انواع بیماری‌های چشم، رفع عیوب انکساری و انجام جراحی زیبایی پلک توسط دکتر وحید بیگی با نمونه کارهای متعدد

نمونه جراحی بلفاروپلاستی در اهواز

به پهلو خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی

در هفته‌ ابتدایی بعد از عمل بلفاروپلاستی، ضرورت دارد که به پهلو نخوابید. زیرا ممکن است فشار زیادی به ناحیه جراحی شده وارد شود. به دنبال آن، جابه‌جایی بخیه‌ها و یا افزایش ورم چشم‌ها و پلک رخ خواهد داد. در صورتیکه عادت دارید به پهلو بخوابید، توصیه می‌شود که با کمک یکسری بالش‌های مخصوص در کنار بدن خود، مانع از چرخیدن بدن در زمان خواب شوید (به طوریکه بدن در وضعیت طاق باز قرار بگیرد). این کار سبب می‌شود که بخیه‌های جراحی بلفاروپلاستی به خوبی ترمیم پیدا کنند و نتایج بلفاروپلاستی تا حدود زیادی مطلوب‌تر باشد.

خوابیدن با سر بالا بعد از بلفاروپلاستی

خوابیدن با سر بالا بعد از بلفاروپلاستی

طبق توصیه جراحان چشم و پلک لازم است که حداقل یک الی دو هفته پس از عمل پلک، سر خود را در زمان خوابیدن بالاتر از سطح بدن قرار دهید. این امر منجر به کم شدن کبودی و تورم در محل چشم‌ها و پلک خواهد شد.

برای خوابیدن با سر بالا بعد از بلفاروپلاستی، بهتر است که چند بالش در زیر سر خود قرار دهید یا بر روی یک صندلی شیب‌ دار بخوابید. این کار نقش کمک کننده‌ای در تسریع دوره بهبودی بلفاروپلاستی خواهد داشت.

سوالات متداول نحوه صحیح خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی

آیا بعد از بلفاروپلاستی امکان استفاده از بالشت ‌های معمولی وجود دارد؟

بله می‌توانید از بالشت‌های معمولی نیز استفاده نمایید. اما بالشت‌های طبی سبب می‌شوند که سر و گردن در وضعیت مناسب‌تری نسبت به هم قرار بگیرند.

بهترین بالشت بعد از عمل بلفاروپلاستی چگونه است؟

بهترین بالشت برای خوابیدن بعد از جراحی پلک، بالشتی است که سفتی و ارتفاع آن به منظور نگه داشتن پشت و گردن بسیار مناسب باشد. به طوری که از وارد آمدن فشار اضافه به ناحیه جراحی شده جلوگیری نماید.

چرا بعد از عمل پلک خوابیدن روی شکم ممنوع است؟

خوابیدن بر روی شکم پس از بلفاروپلاستی می‌تواند منجر به وارد آمدن فشار به چشم‌ها شود. همچنین سبب می‌شود که پوست حساس چشم‌ها با پتو و بالش برخورد کنند. این کار می‌تواند ریسک بروز تورم و خونریزی را تا حد زیادی بیشتر کند.

آیا استفاده از چشم‌ بند پس از جراحی پلک مجاز است؟

طبق توصیه پزشک متخصص ضرورت دارد که در دوران بهبودی بلفاروپلاستی از چشم بند استفاده نکنید. زیرا فشار زیادی به چشم‌ها وارد می‌شود. البته در مواقع لزوم می‌توانید از چشم بندهای سبک و نرم کمک بگیرید.

بعد از جراحی پلک چند ساعت خواب توصیه می شود؟

پس از عمل پلک لازم است که حداقل ۷ الی ۸ ساعت خواب مناسب و کافی داشته باشید تا دوران بهبودی این جراحی را نیز به خوبی بگذرانید.

آیا می توانید بعد از بلفاروپلاستی به پشت بخوابید؟

بله. طرز صحیح خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی، خوابیدن به پشت است. زیرا می‌تواند فشار وارده به پلک و چشم‌ها را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد.

کلام نهایی

در این محتوا به بررسی نحوه صحیح خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی پرداختیم. دانستیم خوابیدن صحیح در دوران بهبودی این عمل، اثرات قابل توجهی در بهتر بودن نتیجه جراحی دارد و می‌تواند دوران نقاهت را کاهش دهد. بنابراین لازم است که نکات گفته شده را حداقل تا ۲ هفته رعایت کنید و شاهد تسریع روند بهبودی خود باشید. همچنین در این دوران بایستی با جراح پلک خود در ارتباط باشید و در خصوص کاهش ریسک عوارض و بهتر بودن نتیجه جراحی با ایشان مشورت کنید.

مشاوره حضوری عمل بلفاروپلاستی در ماهشهر

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید و برای عمل بلفاروپلاستی قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید، می‌توانید به مطب دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر ؛میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید