شماره چشم برای جراحی لیزیک

شماره چشم یا همان نمره چشم، به بازه عددی قراردادی گفته می‌شود که توسط پزشکان متخصص چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این بازه اعداد استفاده می‌شود تا میزان سلامت چشم فرد را به کمک آن مشخص کنند. در صورتی که فردی مایل به انجام عمل‌های حذف عینک باشد باید توسط چشم پزشک معاینه شود تا مشخص شود که آیا شماره چشم مناسب لیزیک را دارد یا خیر.

شماره چشم در واقع ترکیبی از یک عدد و مثبت و منفی است. مثبت و منفی که در کنار شماره چشم قرار می‌گیرد نشانگر نزدیک‌بین و یا دوربین بودن چشم بیمار است. با ما در این مطلب همراه باشید تا بیشتر با شماره چشم آشنا شویم و بدانیم که این شماره تا چه حد در درمان‌ بیماری‌های چشم و جراحی‌های چشمی مانند جراحی لیزیک اهمیت دارد.

شماره چشم برای جراحی لیزیک

نمره یا شماره چشم دقیقا به چه معناست؟

نمره چشم مقیاسی برای نشان دادن میزان ضعف بینایی فرد است. در واقع نمره چشم هم نشانگر عیوب انکساری است و هم میزان ضعف بینایی فرد را نشان می‌دهد. هر قدر عدد شماره چشم از صفر فاصله داشته باشد یعنی چشم فرد ضعیف‌تر است. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که لزوماً نمره هر دو چشم فرد و میزان ضعف بینایی در هر دو چشم، یکسان نیست.

در بسیاری از موارد یکی از چشمان از دیگری ضعیف‌تر است و با توجه به این موضوع است که باید فرد لنز و یا عینک مناسب خود را تهیه کند. با نمره چشمی که در انتهای جلسه معاینه مشخص می‌شود فرد میزان دقیق ضعف بینایی هر دو چشم خود را خواهد فهمید. در این نمره نزدیک‌بین یا دوربین بودن چشم فرد هم مشخص می‌شود. نمره چشم بیمار پس از انجام معاینه توسط پزشک متخصص در بهترین کلینیک چشم پزشکی ماهشهر تعیین می‌شود.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

عمل لیزیک، لازک و PRK برای چه نمره هایی از چشم مناسب هستند؟

برای پاسخ به این سوال لازم است در ابتدا با اساس هر یک از این سه عمل به‌خوبی آشنا شوید. هر سه عمل PRK، لیزیک و لازک برای برطرف کردن عیوب انکساری چشم انجام می‌شوند. در واقع عمل لیزیک بسیار رایج‌تر بوده و شما باید با مراقبت های بعد از لیزیک به طور کامل آشنا شوید تا بهترین نتیجه را از این جراحی به دست آورید.

نمره چشم برای عمل لیزیک، لازک و PRK

فرق عمده و اصلی عمل PRK با عمل لیزیک این است که در عمل PRK لایه‌ای نازک از روی قرنیه برداشته می‌شود تا جراح بتواند فرم لایه زیرین را اصلاح کند. این لایه مجدداً به محل خود بازگردانده نمی‌شود و بعد از چند روز خودبه‌خود ترمیم خواهد شد.

در عمل عمل لیزیک چشم در اهواز این لایه کنار زده می‌شود و بعد از انجام عمل به جای خود بازگردانده می‌شود به همین دلیل سرعت بهبود در عمل لیزیک بیشتر است و آسیب کمتری به قرنیه چشم در این روش وارد می‌شود.

عمل لازک را می‌توان نسخه بهبود یافته عمل PRK دانست. تفاوت اصلی لیزیک و لازک در ضخامت برش لایه فلپ است. در واقع در عمل لازک لایه بسیار نازک‌تری از روی قرنیه برداشته می‌شود و سپس به جای اصلی خود بازگردانده می‌شود.

به طور کلی نمره چشم مناسب برای این عمل‌ها برای نزدیک‌بینی بین 1 تا 10، برای دوربینی بین 1 تا 6 و برای آستیگمات 0.5 تا 6 است؛ البته ضخامت قرنیه هم یکی از عوامل مؤثر در تصمیم گیری برای این موضوع است که آیا جراحی‌های لیزری برای فرد مناسب هستند یا خیر.

در واقع تنها بعد از بررسی شرایط بیمار و معاینه می‌توان به طور قطعی گفت که آیا فرد علاوه بر مبحث نمره چشم مناسب برای لیزیک، از جهات دیگر نیز واجد شرایط برای جراحی‌های ذکر شده است یا خیر.

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:
محل درمان:

با فمتولیزیک تا چه شماره چشمی را می توان درمان کرد؟

عمل فمتولیزیک یکی دیگر از عمل‌های جراحی است که برای بهبود عیوب انکساری چشم کاربرد دارد. این عمل نسخه دقیق‌تر و ایمن‌تری از عمل‌های جراحی لیزری است. برای انجام این عمل از لیزر فمتوسکند استفاده می‌شود.

به طور کلی می‌توان این قاعده را در نظر گرفت که هر کسی که کاندید مناسبی برای عمل لیزیک، لازک و PRK باشد، می‌تواند عمل فمتولیزیک را هم انجام دهد. با این حال همان‌طور که پیشتر اشاره شد، نتیجه قطعی را برای مناسب بودن یا نبودن این عمل برای هر بیمار، تنها می‌توان بعد از انجام معاینه دقیق مشخص کرد. 

شماره چشم برای جراحی فمتولیزیک

آیا بعد از عمل لیزیک چشم دوباره ضعیف می شود؟

تنها در موارد بسیار نادر بعد از عمل جراحی ضعف بینایی بیمار بازمی‌گردد. بیشتر موارد بازگشت این ضعف بینایی به دلیل بالا بودن شماره چشم بیمار است.

در مواردی به جز بیمارانی که نمره چشم بسیار بالایی دارند احتمال بازگشت نتیجه عمل بسیار کم است. در واقع بعد از انجام عمل به دلیل سبک زندگی ناسالم، نگاه کردن طولانی مدت به صفحات تلفن همراه، کامپیوتر و دیگر ابزارهای دیجیتال و یا پیرچشمی، ممکن است بر اساس روند طبیعی زندگی به‌ مرور زمان بینایی فرد دچار ضعف شود. البته این ضعف هیچ ارتباطی به انجام یا عدم انجام عمل لیزیک ندارد و با توجه به شرایط و سبک زندگی بیمار امکان بروز دارد.

شماره چشم برای جراحی لیزیک

سوالات متداول

جمع بندی

شماره چشم، بازه‌ای قراردادی است که به چشم پزشکان و جراحان چشم اطلاعات زیادی درباره وضعیت بینایی فرد می‌دهد. با دانستن نمره چشم نه تنها متوجه خواهید شد که به چه لنزها و عینک‌هایی نیاز دارید، بلکه می‌توانید متوجه شوید که برای انجام کدام یک از جراحی‌های چشمی کاندید مناسبی به شما می‌آیید. با استفاده از ابزارها و روش‌های درمانی مناسب می‌توانید نمره چشم خود را ثابت نگه دارید. عمل‌های جراحی لیزری هم به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به اصلاح و بهبود بینایی خود بپردازید و ضعف بینایی خود را برطرف کنید.

مشاوره حضوری با دکتر وحید بیگی در ماهشهر

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر هستید و برای معاینه چشم و تعیین شماره چشم مناسب لیزیک، قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید، می‌توانید به کلینیک دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر ؛میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا