عمل پی آر کی در شیراز (طرف قرارداد با تمامی بیمه‌ها)

عمل پی آر کی در شیراز جزو روش‌های درمانی اصلاح عیوب بینایی است و به منظور برطرف کردن مشکلاتی نظیر نزدیک‌ بینی، دوربینی و آستیگماتیسم استفاده می‌شود. جراحان و متخصصین زیادی در شهر شیراز مشغول به فعالیت هستند و خدمات مختلفی را به بیماران ارائه می‌کنند. اما بسیاری از بیماران به دنبال دانستن این هستند که جراحی پی آر کی در شیراز به چه صورت انجام می‌شود؟
این روش درمانی چه مزایایی به همراه دارد؟ آیا پس از انجام عمل prk در شیراز باید منتظر بروز عوارض باشیم؟ در ادامه این مقاله بیشتر درباره این روش درمانی صحبت می‌کنیم.

عوارض عمل پی آرکی در شیراز

عمل پی آر کی در شیراز

PhotoRefractive keratectomy یا به اختصار PRK، مانند عمل لیزیک چشم در شیراز یکی از روش‌های درمانی است که خیلی از متخصصین به کمک آن به اصلاح مشکلات انکساری چشم بیماران می‌پردازند. در حقیقت تمامی مشکلاتی که به دلیل خطای انکساری چشم مثل دوربینی، آستیگماتیسم و حتی نزدیک بینی بروز پیدا می‌کند، با این روش به خوبی درمان خواهد شد.

نمونه کار قبل و بعد عمل انحراف چشم دکتر وحید بیگی

جراحی و درمان انواع بیماری‌های چشم، رفع عیوب انکساری و انجام جراحی زیبایی پلک توسط دکتر وحید بیگی با نمونه کارهای متعدد

نمونه جراحی بلفاروپلاستی در اهواز

مراحل عمل پی آر کی در شیراز

متخصص چشم برای اینکه بتواند با کمک این جراحی به رفع مشکلات چشم بیمار اقدام کند، باید مراحلی را طی نماید. در ادامه مراحل انجام عمل پی آر کی را بررسی می‌کنیم:

معاینه بیمار

قبل از انجام هر کاری باید به یک متخصص و جراح چشم مراجعه کنید تا مشکلات بینایی چشمتان را به خوبی بررسی کند. در واقع باید مشخص شود که ضعف بینایی شما به چه دلیل است و آیا امکان درمان آن با روش پی آر کی وجود دارد یا خیر. به طور معمول معاینات کاملی با کمک ابزارهای مختلف عکسبرداری در این مرحله انجام خواهد شد. در این مرحله متخصص چشم تمامی راهکارهای درمانی پیش‌ روی فرد را به او معرفی می‌کند. همچنین مشخص می‌کند که کدام روش جراحی لیزری مزایای بیشتری برای فرد به همراه دارد. در صورتیکه فرد انتخاب کند عمل پی آر کی در شیراز یا اهواز و ماهشهر انجام شود، دکتر وحید بیگی بهترین متخصص چشم در اهواز سراغ سایر مراحل درمانی خواهد رفت.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

بی حس کردن چشم بیمار

عمل پی آر کی در شیراز معمولاً با قطره بی‌حسی انجام می‌شود. با توجه به اینکه این جراحی خیلی پیچیده نیست متخصصین چشم با در نظر گرفتن عوارض بیشتر بیهوشی، از بی‌حسی برای درمان کمک می‌گیرند. البته باید این نکته را مدنظر قرار دهید که گاهی اوقات فرد شرایطی دارد که امکان انجام عمل پی آر کی در اهواز با بی‌ حسی برایش وجود ندارد در این شرایط در محیط بیمارستان و با بیهوشی عمومی جراحی و اصلاح قرنیه انجام خواهد شد.

جراحی پی آرکی در شیراز

انجام جراحی

با توجه به اینکه فرد حین درمان بیهوش نیست، مطمئنا زمانی که جراح بخواهد ابزاری را به چشم نزدیک کند، چشم بسته خواهد شد. از این رو با کمک برخی ابزارها، جلوی این رفلکس واکنشی گرفته می‌شود. در این شرایط از وسیله‌ای به عنوان اسکولوم به منظور ثابت نگه داشتن پلک‌ها کمک می‌گیرند.

در ادامه اپیتلیوم یا لایه سطحی قرنیه چشم با کمک ابزارهای جراحی نظیر تیغ و (با استفاده از لیزر در ترنس پی آر کی در شیراز) برداشته می‌شود. این کار به منظور دسترسی بهتر به لایه‌های زیرین صورت می‌‌گیرد. برای اینکه حین عمل پی آر کی در شیراز آسیب کم‌تری به بافت اطراف چشم وارد شود، باید از حرکت چشم جلوگیری به عمل آید.

به منظور اینکه پزشک بتواند با دقت زیادی جراحی مدنظر را انجام دهد، معمولا از بیمار خواسته می‌شود تا به نور و لیزر تابیده شده، خیره شود. در ادامه جراح دست به لیزر می‌برد تا با کمک آن شکل قرنیه را در محل مورد نظر اصلاح کند و در نهایت لنز پانسمان برروی چشم بیمار قرار می‌گیرد و مراقبت‌های لازم به او توصیه خواهد شد.

برای دریافت مشاوره رایگان عمل پی آر کی در شیراز فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:
محل درمان:

عمل پی آر کی در شیراز برای چه کسانی مناسب است؟

سوال بسیاری از بیماران این است که آیا همه افراد می‌توانند از چنین روشی برای اصلاح دید چشمشان کمک بگیرند یا خیر. نکته حائز اهمیت این است که عمل پی آر کی در شیراز به شرایطی نیاز دارد و در صورت داشتن این شرایط، امکان بهره‌مندی از آن وجود دارد. در ادامه افرادی که کاندیدای مناسب جراحی PRK در شیراز هستند را معرفی می‌کنیم:

عمل پی آر کی در شیراز برای چه کسانی مناسب است
  • فردی که قرار است تحت جراحی پی آر کی قرار بگیرد، باید حداقل 18 سالگی داشته باشد.
  • شماره چشم فرد در طول یک سال گذشته نباید با تغییرات زیادی همراه باشد و ثابت بماند.
  • فرد باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشد و در صورتی که به دیابت و یا بیماری‌های چشمی مبتلا باشد، ممکن است در پروسه جراحی اختلال ایجاد شود.
  • عیب انکساری فرد باید با کمک جراحی PRK قابل درمان باشد.
  • افرادی که از قرنیه نازکی برخودار هستند، می‌توانند از روش PRK برای درمان مشکلات خود بهره بگیرند.

مزایای عمل پی آر کی در شیراز

در کل جراحی PRK در شیراز تکنیک خوبی برای درمان اصلاح مشکلات بینایی چشم محسوب می‌شود. با توجه به مزایایی که این روش درمانی به همراه دارد، بسیاری از متخصصین چشم از آن کمک می‌گیرند:

  • معمولًا برشی که در لایه اپیتلیومی چشم ایجاد می‌شود، بسیار سطحی است. همین موضوع سبب می‌شود تا آسیب کم‌تری به بافت‌ها و لایه‌های مختلف چشم وارد شود. این در حالی است که در برخی تکنیک‌ها نظیر لیزیک، برش با عمق بیشتری ایجاد خواهد شد.
  • معمولا نتیجه درمان PRK برای افرادی که قرنیه نازکی دارند نسبت به سایر تکنیک‌ها ماندگارتر است.
  • در صورتیکه شماره چشم بیمار در حالت نزدیک یا دوربینی نسبتاً بالا باشد نیاز به تراشیدن سطح بیشتری از قرنیه خواهد بود که با روش PRK قابل انجام است.

معایب عمل پی آر کی در شیراز

جراحی پی آر کی در کنار مزایای خود مانند هر عمل دیگر (عمل لازک در شیراز) مشکلات و عوارضی نیز به دنبال دارد:

✔️ دوره نقاهت و بهبودی بیماران در این تکنیک نسبت به فمتولیزیک طولانی‌تر است.
✔️ بروز برخی از عوارض نظیر عفونت، التهاب و حتی اسکار در این روش بالاتر است.
✔️ ممکن است در چند روز اول پس از درمان، بیمار شکایت بیشتری از درد و ناراحتی چشم خود داشته باشد.

اقدامات پیش از عمل پی آرکی در شیراز

یکسری اقدامات باید قبل ازانجام جراحی پی آر کی در شیراز انجام شود. این اقدامات به انجام هرچه بهتر جراحی کمک خواهد کرد:

  • به طور معمول ضخامت قرنیه چشم به وسیله دستگاه توپوگرافی قبل از جراحی اندازه‌ گیری می‌شود.
  • در صورت ابتلای فرد به مشکلات سیستمیک، برای بررسی میزان کنترل بیماری آزمایشاتی تجویز می‌شود.
  • انحنای قرنیه، ناهموی سطح قرنیه و… از دیگر مواردی است که نیاز بررسی قبل از عمل دارد.
  • نمره چشم و دوربینی و نزدیک بینی چشم قبل از عمل بررسی می‌گردد.
اقدامات پیش از عمل پی آرکی در شیراز

مراقبت‌های بعد از عمل پی آرکی در شیراز

بعد از اینکه عمل انجام شد، باید مراقبت های بعد از عمل پی آرکی چشم را مدنظر قرار دهید. این مراقبت‌ها عبارتند از:

🟦 استراحت دادن به چشم بعد از جراحی PRK از اهمیت بسیاری برخوردار است.🟦 به علت تغییراتی که در سطح قرنیه چشم ایجاد می‌شود، بروز درد و ناراحتی طبیعی است و باید با مسکن آن را کنترل کنید.
🟦 ممکن است یک‌سری قطره‌ها به منظور بهبودی بهتر چشم و جلوگیری از عفونت تجویز شود. ریختن آن‌ها در زمان مناسب در چشم ضروری خواهد بود.🟦 در هنگام دوش گرفتن و استحمام از ورود کف صابون و شامپو به داخل چشم جلوگیری کنید.
🟦عینک محافظ چشم را تا زمان اجازه پزشک مورد استفاده قرار دهید.🟦 به هیچ عنوان از مواد آرایشی تا سه هفته پس از جراحی PRK استفاده نکنید.
🟦 حداقل به مدت دو ماه از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید جلوگیری کنید.🟦 سعی کنید فعالیت سنگین ورزشی را بعد از جراحی به مدت چهار هفته کنار بگذارید.

عوارض عمل پی آرکی در شیراز

ممکن است بعد از جراحی پی آر کی با یکسری عوارض مواجه شوید که بسیاری از آن‌ها مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد و بعد از مدتی برطرف می‌شوند:

عوارض عمل پی آرکی در شیراز
  • درد چشم ممکن است تا مدتی ادامه پیدا کند و نیاز به مصرف مسکن باشد.
  • سوزش چشم بعد از جراحی PRK به دلیل زخم قرنیه و خشک شدن چشم بروز می‌کند.
  • تاری دید در خیلی از افراد و به خصوص در ساعات اولیه درمان مشاهده خواهد شد.
  • چشم تحت معالجه نسبت به نور تا چند روز حساس خواهد بود.
  • فرد احساس می‌کند جسم خارجی در چشم او وجود دارد.
  • ریزش اشک به صورت خودبه‌خودی در بیماران پس از درمان ممکن است مشاهده شود.

بهترین جراح پی آر کی در شیراز

متخصصین زیادی در سطح کشور به خصوص در شهر بزرگ شیراز اصلاح مشکلات دید چشم را به روش پی آر کی انجام می‌دهند. اما این‌که همه آن‌ها بتوانند یک درمان باکیفیت را به بیماران خود ارائه کنند، تصور اشتباهی است. به همین علت باید به پزشکی مراجعه کنید که از تجربه و مهارت بالایی در انجام جراحی پی آر کی برخوردار باشد. دکتر وحید بیگی از جمله متخصصینی است که بیش از 2500 جراحی‌ چشم را در با موفقیت انجام داده‌ است. ایشان در کلینیک چشم پزشکی خود در اهواز، ماهشهر و شیراز از جدیدترین دستگاه‌های روز دنیا کمک می‌گیرند و جراحی‌های چشم را با موفقیت بالایی ارائه می‌کنند.

سوالات متداول عمل PRK در شیراز

جمع‌بندی

عمل پی آرکی در شیراز به منظور رفع عیوب انکساری چشم انجام می‌شود. این درمان می‌تواند مزایای بسیاری به همراه داشته باشد؛ با این حال برای آنکه بتوانید از تمامی مزیت‌های آن بهره‌مند شوید، باید درمان خود را به یک متخصص چشم باتجربه بسپارید. در غیر این صورت ممکن است نتیجه درمان رضایت‌بخش نباشد و با عوارضی مانند خشکی و قرمزی چشم مواجه شوید.

مشاوره حضوری عمل پی آرکی در شیراز و در ماهشهر

اگر ساکن شهرهای شیراز، اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید و برای عمل پی آر کی قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید، می‌توانید به مطب دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر ؛میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

2 در مورد “عمل پی آر کی در شیراز (طرف قرارداد با تمامی بیمه‌ها)”

  1. سلام آقای دکتر من چند ماه پیش پیش یه دکتر دیگه رفتم گفتن قرنیم نازکه و اصلا نمیشه عمل چشم کنم، درسته واقعا؟!

    1. دکتر وحید بیگی

      سلام الهام عزیز لازم است معاینه حضوری از چشم های شما انجام بدیم و اینکه تصویر برداری چشمتان را هم بررسی کنیم تا نظر دقیق را اعلام کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تخفیف تابستانه
برای اطلاع از هزینه انواع جراحی چشم کلیک کنید.