تاری دید بعد از بلفاروپلاستی و جراحی پلک

تاری دید بعد از بلفاروپلاستی یک نوع عارضه‌ موقتی است. معمولا زیباجویانی که عمل زیبایی بلفاروپلاستی انجام می‌دهند، به این مشکل دچار می‌شوند. شایان ذکر است که پزشکان متخصص این تاری دید را یک نوع بیماری خطرناک و مجزا نمی‌دانند. زیرا این مشکل فقط در تعدادی از مراجعه کنندگان اتفاق می‌افتد و خیلی زود نیز بهبود می‌یابد.

قصد داریم در این مقاله به بررسی تاری دید بعد از عمل پلک بپردازیم. همچنین با علت‌های ایجاد کننده، زمان ماندگاری و راه‌های پیشگیری و درمان این مشکل نیز آشنا شویم. اگر مایل هستید که اطلاعات پزشکی خود را در این زمینه افزایش دهید، مطالعه‌ این محتوا به شما پیشنهاد می‌شود.

تاری دید بعد از جراحی پلک

تاری دید بعد از بلفاروپلاستی چگونه است؟

مشکل تاری دید بعد از بلفاروپلاستی یا جراحی پلک یک نوع عارضه موقتی رایج اما گذرا است که ممکن است هر دو چشم یا فقط یک چشم را درگیر کند. به طور معمول، این تاری دید شدت زیادی ندارد. فرد درگیر این عارضه، هاله در اطراف نورها مشاهده می‌کند. همچنین ممکن است که تحریک، حساسیت به نور و خشکی چشم نیز در چند روز نخست بعد از جراحی بلفاروپلاستی نیز رخ دهد. برای بهبود این تاری دید توصیه می‌شود که با پزشک متخصص خود مشورت کرده و مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی را به درستی رعایت نمایید.

آیا تاری دید بعد از عمل پلک طبیعی است؟

تاری دید بعد از عمل پلک‌ طبیعی است و به عنوان یکی از عوارض جانبی و موقتی جراحی بلفاروپلاستی شناخته می‌شود. عوامل مختلفی می‌توانند در بروز این عارضه نقش داشته باشند. گفتنی است که مشکل تاری دید در روزهای نخست بعد از جراحی شدت بالایی دارد. اما به مرور زمان و با کاهش تورم و بهبود بافت‌های جراحی شده، برطرف می‌شود. در اغلب موارد، این مشکل در طی چند روز یا چند هفته از بین می‌رود. بهتر است بدانید که استراحت کافی و استفاده از قطره‌های چشمی مرطوب کننده نقش بسیاری در برطرف شدن آن دارند.‌

برای دریافت مشاوره رایگان تاری دید بعد از بلفاروپلاستی فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:
محل درمان:

علل تاری دید بعد از عمل پلک

لازم به توضیح است که عوامل متعددی در ایجاد تاری دید ناشی از عمل بلفاروپلاستی نقش دارند. در ادامه به بررسی این عوامل می‌پردازیم:

علت تاری دید بعد از بلفاروپلاستی

یکی از شایع‌ترین علل بروز تاری دید بعد از بلفاروپلاستی، ورم پلک‌ها و بافت اطراف چشم است. طبق مطالعه منتشر شده در  ژورنال چشم پزشکی پلاستیک و ترمیمی، ۸۵ درصد زیباجویان بعد از این عمل دچار تورم پلک‌ می‌شوند. دلیل اصلی این ورم، تجمع مایعات در فضای اطراف چشم است. به طوری که می‌تواند به قرنیه فشار وارد کند و سبب تاری دید شود. به طور معمول، ورم پلک و بافت اطراف چشم در طی چندین روز تا چندین هفته فروکش خواهد کرد.

این احتمال وجود دارد که عضلات پلک به دلیل جراحی کشیده یا جابجا شوند که ممکن است یکسری مشکلات در تمرکز چشم‌ها بوجود بیاید. ◀ بر اساس یک مطالعه پژوهشی انجام شده، ۱۲ درصد از بیماران پس از عمل بلفاروپلاستی دچار برهم خوردن تعادل عضلات پلک شده‌اند. عدم تعادل عضلات پلک این قابلیت را دارد که عارضه‌هایی از جمله تاری دید، دوبینی و مشکل در حرکت دادن چشم را ایجاد نماید. به طور معمول با گذر زمان این مشکل از بین می‌رود، اما گاهی اوقات نیز ممکن است به فیزیوتراپی چشم یا دیگر تکنیک‌های درمانی برای درمان آن نیاز باشد. بنابراین توصیه می‌شود که در انتخاب جراح بلفاروپلاستی خود دقت کنید.

جراحی پلک و همچنین مصرف یکسری داروهای بعد از عمل می‌توانند سبب عارضه خشکی چشم بعد از بلفاروپلاستی به صورت موقت بشوند. به دنبال آن، شدت تاری دید نیز بیشتر می‌شود. طبق مطالعات در مجله چشم و بینایی، ۵۷ درصد از زیباجویان پس از بلفاروپلاستی به خشکی چشم دچار می‌شوند. خشکی چشم در اثر افزایش تبخیر اشک یا کاهش تولید اشک اتفاق می‌افتد و ممکن است منجر به احساس سوزش، خارش و تاری دید در چشم بشود.

خشکی چشم و تاری دید بعد از بلفاروپلاستی

در مواقع نادر، این احتمال وجود دارد که در هنگام انجام عمل بلفاروپلاستی به چشم آسیب وارد شود. بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله چشم پزشکی journals، حدود 0.5 درصد از زیباجویان بعد از عمل پلک دچار آسیب به چشم شده‌اند. این آسیب دیدگی ممکن است شامل خونریزی داخلی چشم، خراشیدگی قرنیه و وارد شدن آسیب به عضلات چشم باشد. این مشکل به عنوان یک نوع عارضه جدی شناخته می‌شود و به درمان فوری پزشکی نیازمند است؛ بنابراین حتماً در انتخاب جراح حاذق برای انجام جراحی پلک نهایت دقت را داشته باشید.

علاوه بر این موارد، عوامل زیر نیز می‌توانند در رخ دادن تاری دید بعد از عمل پلک نقش داشته باشند که به شرح زیر هستند:

  • خونریزی: خونریزی داخلی چشم یکی دلایل وجود تاری دید ناشی از عمل بلفاروپلاستی است.
  • عفونت: عفونت در بروز تورم و التهاب در پلک نقش دارد که ممکن است در کاهش وسعت دید شما تاثیر داشته باشد.
  • جداشدن بافت شبکیه: این مشکل به عنوان یک نوع عارضه بسیار جدی محسوب می‌شود که می‌تواند سبب نابینایی دائم شود.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

تاری دید بعد از عمل بلفاروپلاستی تا چه مدت طول می‌ کشد؟

بهتر است بدانید که عارضه تاری دید ناشی از بلفاروپلاستی همیشگی نیست و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی بهبود پیدا می‌کند. این مدت زمان برای هر مراجعه کننده‌ای متفاوت است و به عوامل متعددی از جمله میزان التهاب، ورم و خشکی چشم و همچنین شیوه رعایت مراقبت‌های بعد از جراحی بستگی دارد. اکثر بیماران در ظرف یک الی دو هفته بهبودی قابل توجهی را تجربه می‌کنند. البته در یکسری موارد نادر احتمال دارد که تاری دید بیشتر از دو هفته نیز طول بکشد. همچنین با علائم دیگری مثل ترشحات غیر عادی، درد شدید یا کاهش قوه بینایی همراه باشد.

در این صورت، ضرورت دارد که به پزشک متخصص مراجعه کنید. در نظر داشته باشید که رعایت دستورات پزشک و استفاده از داروهای تجویز شده به مقدار قابل توجهی در بهبودی سریع‌تر این تاری دید اثربخش خواهد بود.

نمونه جراحی بلفاروپلاستی در اهواز

جراحی و درمان انواع بیماری‌های چشم، رفع عیوب انکساری و انجام جراحی زیبایی پلک توسط دکتر وحید بیگی با نمونه کارهای متعدد

نمونه کار قبل و بعد عمل انحراف چشم دکتر وحید بیگی

پیشگیری از تاری دید بعد از جراحی پلک

لازم به ذکر است که برای پیشگیری از تاری دید ناشی از عمل پلک، رعایت نکات زیر در قبل، حین و بعد از عمل می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. این نکات به شرح زیر است:

اقدامات پیش از عمل 

  • برای دستیابی به نتایج موثر و امن، اهمیت دارد که جراحی را انتخاب کنید که در انجام عمل پلک مهارت و تجربه بالایی داشته باشد.
  • در خصوص سابقه پزشکی خود با جراح متخصص صحبت کنید. شما باید تمامی مکمل‌ها و داروهای مصرفی و همچنین شرایط پزشکی خود را به اطلاع جراح برسانید.
  • از مصرف داروهایی که ممکن است ریسک خونریزی بعد از عمل را افزایش دهند اجتناب کنید. ضرورت دارد که در دو هفته پیش از جراحی از مصرف قرص‌های ایبوپروفن، آسپرین و دیگر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) پرهیز نمایید. علاوه بر آن، بایستی از مصرف ویتامین‌ها یا مکمل‌های گیاهی که می‌توانند احتمال خونریزی را بیشتر کنند، از قبیل جینسینگ و سیر نیز دوری کنید.
  • از مصرف الکل بپرهیزید. زیرا می‌تواند ریسک خونریزی را بیشتر کرده و روند درمان و بهبودی را مختل نماید.
پیشگیری از تاری دید بعد از بلفاروپلاستی

اقدامات بعد از عمل

جلوگیری از تاری دید بعد از بلفاروپلاستی
  1. دستورالعمل‌های ویژه بعد از عمل را به طور دقیق رعایت کنید. این دستورالعمل‌ها ممکن است شامل استفاده از قطره‌های چشمی مرطوب کننده، استفاده از کمپرس سرد، استراحت کافی و پرهیز از انجام فعالیت‌های شدید باشد.
  2. با استفاده از عینک آفتابی از چشمان خود در مقابل اشعه‌های فرابنفش موجود در نور خورشید محافظت کنید. این اقدام در چند هفته نخست بعد از عمل از اهمیت بسیاری برخوردار است.
  3. از قطره‌های چشمی مرطوب کننده برای کاهش خشکی چشم استفاده نمایید. زیرا هر مقدار که چشم‌ها مرطوب باشند، ریسک بروز عارضه تاری دید بعد از بلفاروپلاستی نیز کمتر خواهد بود.
  4. کمپرس سرد می‌تواند در کاهش التهاب و ورم پلک‌ها بسیار اثربخش باشد. به دنبال آن، شدت تاری دید نیز کمتر می‌شود.
  5. تا جایی که می‌توانید از انجام فعالیت‌هایی که سبب تحریک چشم می‌شوند، دوری کنید. فعالیت‌هایی مثل حمام کردن، شنا، سیگار کشیدن و مصرف الکل از جمله آن‌ها هستند.
  6. به طور مرتب برای معاینه چشم‌های خود به پزشک جراح مراجعه کنید. زیرا جراح می‌تواند وسعت دید و بینایی شما را بررسی کرده و در صورت نیاز نیز داروهای لازم را تجویز نماید.

درمان تاری دید بعد از عمل پلک

زمان مراجعه به پزشک برای درمان تاری دید بعد از بلفاروپلاستی

چنانچه تاری دید ناشی از عمل پلک بیشتر از یک ماه طول بکشد و یا با گذشت یک هفته از عمل، شدت این عارضه کم نشود، ضرورت دارد که به پزشک متخصص مراجعه کنید. زیرا جراح می‌تواند دلیل تاری دید شما را تعیین کرده و از مناسب‌ترین روش‌های درمانی برای برطرف کردن آن استفاده نماید.

در برخی شرایط بسیار نادر، احتمال دارد که برای بهبود تاری دید بعد از بلفاروپلاستی به جراحی نیاز باشد. این جراحی در شرایطی رخ می‌دهد که علت تاری دید، آسیب دیدن عضلات و اعصاب چشم یا خونریزی داخلی چشم باشد.

مراجعه به پزشک برای درمان تاری دید بعد از بلفاروپلاستی

سوالات متداول

1. آیا تاری دید بعد از بلفاروپلاستی خطرناک است؟

در اغلب موارد، این مشکل موقتی و بهبودپذیر است و جای نگرانی ندارد. اما گاهی اوقات نیز ممکن است تاری دید بعد از بلفاروپلاستی سبب ایجاد مشکلات جدی از قبیل افزایش فشار داخل چشمی یا کم شدن وسعت دید بینایی فرد بشود.

2. آیا تاری دید پس از جراحی بلفاروپلاستی دائمی است؟

 خیر. به طور معمول این عارضه موقتی است و در گذر زمان از بین می‌رود. علت اصلی این تاری دید، تورم و التهاب پلک‌ها است که در طی چندین هفته برطرف خواهد شد.

کلام نهایی

در این محتوا به بررسی عارضه تاری دید بعد از بلفاروپلاستی پرداختیم. به طوری که با علل ایجاد کننده، روش‌های پیشگیری و درمان آن نیز آشنا شدیم. دانستیم که این عارضه چشمی معمولا موقتی و طبیعی است و با گذشت زمان بهبود می‌یابد. چنانچه پس از عمل بلفاروپلاستی دچار تاری دید شدید، اهمیت دارد که برای بررسی این مشکل به پزشک متخصص مراجعه نمایید. زیرا پزشک می‌تواند با انجام یکسری معاینات ویژه، علت تاری دید بعد از جراحی پلک را بررسی کرده و در صورت نیاز نیز درمان مناسب را تجویز نماید.

مشاوره حضوری درمان تاری دید بعد از بلفاروپلاستی

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید و برای درمان تاری دید بعد از بلفاروپلاستی قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید، می‌توانید به مطب دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر ؛میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا