عمل آب مروارید به روش فیکو (بدون بیهوشی)

آب مروارید یکی از بیماری‌های متداول چشمی است که به‌دلیل کدر شدن سطح عدسی رخ می‌دهد. این بیماری معمولا با کهولت سن همراه است و دید واضح و شفاف بیمار از محیط بیرون را تحت تاثیر قرار می‌دهد. عمل آب مروارید بدون بیهوشی و بخیه جدیدترین روش حل کردن این مشکل است. شاید ندانید افرادی که به دیابت دچار هستند استعداد بیشتری در زمینه ابتلا به آب مروارید دارند. عمل آب مروارید بدون بیهوشی و بخیه با جایگزین کردن یک عدسی جدید مصنوعی روی چشم انجام می‌شود.

در این مطلب قرار است که به جزییات این جراحی بپردازیم پس اگر دوست دارید که اطلاعات بیشتری در رابطه با جراحی آب مروارید به‌دست آورید، مطالعه ادامه مطلب را تا انتها از دست ندهید.

 جراحی آب مروارید بدون بیهوشی و بخیه

جراحی آب مروارید بدون بیهوشی و بخیه

این جراحی به‌صورت سرپایی و بدون بیهوشی صورت می‌گیرد. پزشک برای انجام عمل آب مروارید بدون بیهوشی ابتدا چشمان بیمار را با استفاده از قطره بی‌حس‌کننده، آماده می‌کند. سپس در شروع این جراحی عدسی چشمان بیمار توسط امواج لیزر خورد شده و از طریق برش بسیار کوچک و نازکی که روی قرنیه ایجاد شده از چشم خارج می‌شود. سپس از طریق همان برش عدسی جدید که از جنس سیلیکون یا نوعی پلاستیک خاص است وارد چشم بیمار شده و در چشم باز می‌شود.

به‌دلیل اینکه برش روی قرنیه بسیار نازک و کوچک است نیازی به بخیه زدن نیست و با استراحت و استفاده از پانسمان چشمی در عرض چند روز به‌صورت خودکار ترمیم می‌شود. استفاده از این جراحی مزایای زیادی را برای بیمار به‌همراه دارد. زمانی که بیمار مبتلا به آب مروارید دنیای اطراف خود را پشت عدسی کدر می‌بیند احساس می‌کند که همه جهان در هاله‌ای از ابهام و پشت پرده غیر شفافی قرار گرفته است. با انجام عمل آب مروارید در اهواز دید بیمار دوباره به‌حالت اول باز می‌گردد.

انواع روش‌های عمل آب مروارید بدون بیهوشی

در ادامه به معرفی انواع روش عمل آب مروارید بدون بیهوشی می‌پردازیم.

چه نوع بیهوشی برای جراحی آب مروارید استفاده می‌شود؟

در جراحی آب مروارید به‌روش جدید ازبیهوشی استفاده نمی‌شود. در واقع این جراحی کاملا سرپایی است و بیمار نیازی به رفتن به مرحله بیهوشی ندارد. پزشک متخصص پیش از عمل آب مروارید بدون بیهوشی، برای آماده‌سازی بیمار از بی‌حسی موضعی توسط قطره چشمی استفاده می‌کند.

جراحی کاتاراکت به روش فیکو چیست؟

جراحی کاتاراکت به‌روش فیکو در واقع همان روشی است که از ابتدای برای شما بررسی کردیم. در این روش بیمار کمترین عوارض پس از این جراحی را احساس خواهد کرد. در واقع در سال‌های اخیر جراحی کاتاراکت به‌روش فیکو بهترین روش برای عمل آب مروارید بدون بیهوشی محسوب می‌شود. همان‌طور که توضیح دادیم در طول این روش چشمان بیمار با استفاده از قطره بی‌حس می‌شود. سپس با استفاده از یک پروب الکتراسوند عدسی کدر شده چشم بیمار خارج می‌شود. برش چشم در این جراحی بسیار کوچک و نازک است و تنها 3 میلی‌متر طول دارد. به همین دلیل روند بهبودی به‌سرعت انجام می‌شود و مشکل خاصی برای بیمار به وجود نمی‌آید. اگر شما نیز تمایل به این روش جراحی دارید، شماره خود را در فرم زیر قرار دهید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

عوارض جراحی کاتاراکت با روش فیکو

عوارض عمل آب مروارید بدون بیهوشی به‌شدت کم است بنابراین نیازی نیست که نگرانی در این زمینه داشته باشید. اما به‌صورت کلی شایع‌ترین عارضه پس از این جراحی کدر شدن ثانویه چشم است. یعنی اینکه بیمار احساس کند که دوباره محیط اطراف را به‌صورت کدر می‌بیند. این عارضه به‌صورت معمول به‌دلیل ضخیم شدن قسمت پشت کپسول عدسی رخ می‌دهد. برای مقابله با این عارضه باید از جراحی کاتاراکت با لیزر استفاده کرد.

همچنین ممکن است بیمار پس از این جراحی با مشکلاتی مانند خون‌ریزی، عفونت، ورم قرنیه، ورم شبکیه، افتادگی پلک، پاره شدن شبکیه در موارد نادر و… روبه‌رو شود بنابراین بهتر است به بهترین متخصص چشم اهواز و ماهشهر؛ دکتر وحید بیگی مراجعه نمایید تا از بروز عوارض این چنینی جلوگیری شود.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

مراقبت‌های بعد از جراحی کاتاراکت به روش فیکو

اولین قدم برای مراقبت بعد از عمل آب مروارید بدون بیهوشی این است که به‌صورت منظم از داروهای تجویزشده توسط پزشکتان استفاده کنید. عدم استفاده از داروها به‌صورت مناسب می‌تواند عوارض جراحی را برای شما زیاد کند. سپس باید مراقب باشید که از یک‌سری فعالیت‌ها برای چندین هفته جلوگیری کنید. رفتن به استخر و سونا، فشار آوردن به چشم توسط دیدن تلویزیون یا استفاده از موبایل، ورود گرد و خاک به چشم، برخورد نور شدید آفتاب به چشم، فشار آمدن به چشم‌ها در زمان خواب و… از جمله مواردی هستند که باید تا دو سه هفته پس از عمل آب مروارید بدون بیهوشی از آن‌ها خودداری کنید. همچنین برای به‌دست آوردن سریع سلامتی سعی کنید که در دوران نقاهت از تغذیه خوب و سالمی استفاده کنید و از دود و دخانیات به‌دور باشید.

عمل آب مروارید چشم بدون بیهوشی چقدر طول میکشد؟

خوشوقتانه این جراحی کاملا سرپایی و با سرعت زیاد انجام می‌شود. طول عمل آب مروارید بدون بیهوشی در حالت معمول 15 دقیقه است و روند خورد کردن و بیرون آوردن عدسی و سپس قراردادن عدسی جدید در چشم کمتر از یک چهارم ساعت به طول می‌انجامد. البته باید در نظر داشته باشید که جراحی 15 دقیقه‌ای در صورتی ممکن است که جراح برای برش‌های خود و همچنین روند درآوردن عدسی از لیزر استفاده کند. در صورتی که نیاز به جراحی دستی باشد طول این عمل مقداری بیشتر خواهد شد.

نمونه کار قبل و بعد عمل انحراف چشم دکتر وحید بیگی

جراحی و درمان انواع بیماری‌های چشم، رفع عیوب انکساری و انجام جراحی زیبایی پلک توسط دکتر وحید بیگی با نمونه کارهای متعدد

نمونه جراحی بلفاروپلاستی در اهواز

عمل آب مروارید چشم با لیزر چقدر زمان می‌برد؟

عمل آب مروارید توسط لیزر با سرعت بسیار زیادی انجام می‌شود. این جراحی کمتر از 15 دقیقه زمان خواهد برد و به‌محض اینکه بخواهید ورود و خروج عدسی را به چشم‌های خود حس کنید و با فضای اتاق عمل آشنا شوید، جراحی شما به اتمام خواهد رسید. اگر دوست دارید که اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با مدت زمان جراحی آب مروارید بدون بیهوشی به‌دست آورید، می‌توانید با کلینیک دکتر وحید بیگی در تماس باشید.

مزایای جراحی آب مروارید بدون بیهوشی

عمل آب مروارید بدون بیهوشی

✔با استفاده ازعمل آب مروارید بدون بیهوشی بیمار می‌تواند دید واضح و شفاف خود را دوباره به‌دست‌آورد. عمل آب مروارید بدون بیهوشی مزایای ویژه خود را دارد از جمله اینکه زمان این جراحی بسیار کوتاه است و این مدت زمان کوتاه باعث می‌شود بیمار اذیت نشود و جراح نیز احساس خستگی نکند.

✔دوم اینکه برش‌ها در این جراحی بسیار کوچک و نازک هستند و به همین علت به‌صورت خودبه‌خودی ترمیم می‌شوند و نیازی به استفاده از بخیه نیست. پس بیمار می‌تواند چندین روز بعد از عمل آب مروارید بدون بیهوشی به زندگی سابق خود برگردد.

✔از دیگر مزایای این عمل این است که به‌صورت سرپایی انجام می‌شود و عوارض بیهوشی را به‌همراه ندارد. همچنین به‌دلیل اینکه جراحی زمان زیادی نمی‌گیرد، عمل آب مروارید بدون بیهوشی هزینه مناسبی دارد و برای اکثر افراد قابل پرداخت است.

بی‌حسی چشم قبل از جراحی آب مروارید

پزشک برای انجام این جراحی از قطره بی‌حس کننده برای مسدودسازی عصب‌های انتقال دهنده در چشم استفاده می‌کند. بسته به شرایط بیمار، سن، وضعیت چشم و… نوع این قطره بی‌حسی و همچنین وزن آن توسط پزشک متخصص انتخاب خواهد شد. همچنین در کنار استفاده از این قطره، از آرامبخش‌های وریدی برای احساس آرامش بیمار در طول جراحی استفاده می‌شود. در موارد بسیار نادر که بیمار برای انجام جراحی با پزشک همکاری نمی‌کند مثلا افرادی که کهولت سن زیادی دارند و نمی‌توانند درک درستی از اطراف داشته باشند، پزشک مجبور است که از بیهوشی یا روش‌های قدرتمندتری برای انجام جراحی استفاده کند.

نتیجه‌گیری

انجام عمل آب مروارید بدون بیهوشی و بخیه مزایای زیادی دارد. انجام این جراحی باعث می‌شود که بیمار دید تیره و تار خود را که به‌دلیل عدم شفافیت عدسی به وجود آمده است دوباره به‌دست بیاورد. در متداول‌ترین روش از این جراحی یک برش نازک روی قرنیه بیمار ایجاد می‌شود و عدسی کدر شده خورد شده و توسط مکنده پروب به بیرون از چشم تخلیه می‌شود. سپس عدسی جدید که از جنس نوعی سیلیکون است به چشم بیمار وارد می‌شود. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در رابطه با شرایط انجام عمل آب مروارید بدون بیهوشی به‌دست آورید، می‌توانید با کلینیک دکتر وحید بیگی در تماس باشید.

مشاوره حضوری برای جراحی آب مروارید با لیزر در ماهشهر

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید و برای عمل آب مروارید چشم قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید، می‌توانید به کلینیک دکتر وحید بیگی در ماهشهر مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر ؛میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا