تفاوت بلفاروپلاستی و پتوز چیست؟

تفاوت بلفاروپلاستی و پتوز یکی از مهم‌ترین نکات برای زیباجویانی است که درگیر مشکلات افتادگی پلک هستند. هدف از انجام بلفاروپلاستی اصلاح پف و بافت‌های چربی اطراف چشم است. در صورتی که جراح در عمل پتوز بیشتر بر عملکرد عضلات بالا برنده پلک تمرکز دارد. این دو عمل به عنوان تکنیک‌های جراحی زیبایی چشم شناخته می‌شوند و امروزه در نزد زیباجویان بسیار متداول هستند. چنانچه مایل هستید که با فرق بلفاروپلاستی و اصلاح پتوز بیشتر آشنا شوید، خواندن این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود. در ادامه همراه ما باشید.  

قبل و بعد جراحی افتادگی پلک (پتوز و بلفاروپلاستی) دکتر وحید بیگی

تفاوت بلفاروپلاستی و پتوز چیست؟

در خصوص فرق بلفاروپلاستی و اصلاح پتوز بهتر است بدانید که هدف از انجام جراحی بلفاروپلاستی، بهتر شدن فرم ظاهری پلک‌ها است، اما عمل پتوز به منظور رفع افتادگی پلک انجام می‌شود. گاهی اوقات ممکن است که فردی درگیر افتادگی پلک باشد و از نظر زیبایی ظاهری پلک‌های خود نیز رضایت کافی را نداشته باشد، در این گونه مواقع پزشک جراح انجام عمل بلفاروپلاستی و پتوز (بلفاروپتوز) را به وی پیشنهاد می‌‌دهد. در ادامه به بررسی تفاوت بلفاروپلاستی و پتوز از نظر نوع تکنیک‌های جراحی اشاره می‌کنیم.

تکنیک‌های جراحی پتوزتوضیح
تقویت ماهیچه پلک در این نوع تکنیک، ماهیچه پلک به هدف بالا نگه داشتن پلک تقویت می‌شود.
جابجا شدن ماهیچه پلکدر این روش نیز ماهیچه پلک به محلی بالاتر از ناحیه اصلی خود انتقال پیدا می‌کند تا قادر باشد پلک را به سمت بالا نگه دارد.
استفاده از پروتز در این تکنیک به منظور بالا نگه داشتن پلک، یک پروتز در زیر پلک قرار داده می‌شود.

ناحیه تحت جراحی نیز یکی دیگر از تفاوت‌های بلفاروپلاستی و پتوز محسوب می‌شود. عمل بلفاروپلاستی بر روی هر دو پلک انجام می‌شود. اما جراحی پتوز فقط مختص به پلک بالا است. در نتیجه همواره مقایسه بلفاروپلاستی و پتوز در رابطه با بلفاروپلاستی پلک بالا مطرح می‌شود زیرا بلفاروپلاستی پلک پایین و پتوز هیچ اشتراکی از نظر محل درمان ندارند.

اصلی‌ترین فرق بلفاروپلاستی و اصلاح پتوز در این است که پزشک در جراحی بلفاروپلاستی، در امتداد چین طبیعی پلک‌ها یکسری برش‌هایی ایجاد می‌کند. معمولا این برش‌ها در طی یک هفته الی ۱۰ روز بهبود پیدا می‌کنند. در عمل پتوز، بر اساس نوع روش جراحی، برش‌هایی در پلک یا ناحیه زیر آن ایجاد می‌شوند. برای بهبودی این برش‌ها معمولا به یک تا دو هفته زمان نیاز است.

برای دریافت مشاوره رایگان و جراحی پلک فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:
محل درمان:

تفاوت کاندیدای مناسب جراحی بلفاروپلاستی و پتوز

تفاوت در گروه هدف نیز به عنوان یکی دیگر از تفاوت های بلفاروپلاستی و پتوز شناخته می‌شود. در خصوص مقایسه کاندیدای مناسب این دو عمل بهتر است بدانید که: عمل بلفاروپلاستی برای آن دسته از زیباجویانی مناسب است که بالای ۳۰ سال سن دارند. همچنین دارای چین و چروک، پف، چربی اضافی پلک و افتادگی پوست پلک نیز هستند. عمل پتوز نیز به افرادی توصیه می‌شود که افتادگی پلک مادرزادی یا اکتسابی دارند. گفتنی است که این جراحی فاقد محدودیت سنی است. در حقیقت، هدف از انجام پتوز بیشتر جنبه درمانی است و اشخاصی که با کاهش قدرت دید مواجهه شده‌اند، به این عمل نیازمند هستند.

عوارض عمل پتوز و بلفاروپلاستی

مقایسه عوارض جراحی بلفاروپلاستی و پتوز

لازم به ذکر است که هر دو جراحی بلفاروپلاستی و پتوز دارای یکسری عوارض احتمالی نیز هستند که در ادامه به مقایسه عوارض جانبی این دو عمل می‌پردازیم:

  1. عفونت
  2. خشکی چشم
  3. کبودی در اطراف چشم‌ها
  4. ارتفاع نامتقارن پلک
  5. اصلاح کم یا زیاد عضلات پلک
  1. خشکی چشم
  2. آسیب دیدن ماهیچه پلک
  3. خون‌ریزی و عفونت
  4. تار شدن دید
  5. دشوار بودن بستن چشم‌ها
  6. تغییر رنگ پوست
  7. جای زخم قابل ‌توجه
عوارض جراحی پلک پتوز و عمل بلفاروپلاستی چیست

مقایسه دوره نقاهت بلفاروپلاستی و اصلاح پتوز

در نظر داشته باشید که دوره نقاهت بلفاروپلاستی و عمل افتادگی پلک پتوز با هم متفاوت است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم:

مدت زمان بهبودی بعد از پتوز با توجه به وضعیت هر بیماری متفاوت است. اما طبق توصیه پزشکان حدود ۳ الی ۴ ماه طول می‌کشد. بیمار معمولا در طی ۵ تا ۷ روز اولیه پس از عمل احساس بهبودی دارد و لازم است که در این دوران از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری نماید.

بعد از انجام بلفاروپلاستی حدود ۷ الی ۱۴ روز زمان نیاز است تا فرد زیباجو بهبود پیدا کند و مجددا به روتین زندگی روزمره خود برگردد. اما احتمال دارد که بهبودی کامل زخم‌های این عمل بیشتر طول بکشد. بنابراین لازم است که استراحت کافی و مناسب را در این دوران فراموش نکنید. شما می‌توانید بعد از گذشت دو هفته از عمل پلک به روتین زندگی عادی خود برگردید.

بلفاروپلاستی همراه با اصلاح پتوز در اهواز دکتر بیگی

جراحی و درمان انواع بیماری‌های چشم، رفع عیوب انکساری و انجام جراحی زیبایی پلک توسط دکتر وحید بیگی با نمونه کارهای متعدد

نمونه جراحی بلفاروپلاستی در اهواز

مقایسه هزینه بلفاروپلاستی با جراحی پتوز

در خصوص فرق بلفاروپلاستی و اصلاح پتوز در هزینه انجام جراحی، بهتر است بدانید که این امر به عوامل متعددی از جمله تجربه جراح، نوع عمل و نوع کلینیک انتخابی بستگی دارد.‌ باز هم در اینجا اشاره می‌شود که بلفاروپلاستی جراحی است که با هدف زیبایی و پتوز با هدف درمانی انجام می‌شود. همچنین در صورتی که هردوی این جراحی‌ها به صورت همزمان انجام شوند، مطمئناً هزینه افزایش خواهد یافت.

قبل و بعد درمان افتادگی پلک در اهواز و ماهشهر | دکتر بیگی

جراحی بلفاروپلاستی و پتوز به صورت همزمان

برخی از افراد علاوه بر شلی پوست پلک ممکن است در یک یا هر دو چشم خود دچار افتادگی پلک و مشکل در عضلات بالابرنده پلک داشته باشند. در چنین شرایطی جراح می‌تواند به صورت همزمان به اصلاح پتوز و نیز از بین بردن پوست شل و افتاده از طریق بلفاروپلاستی نیز بپردازد.

کلام نهایی

در این محتوا به صورت مختصر و مفید به بررسی تفاوت بلفاروپلاستی و پتوز پرداختیم. چنانچه درگیر مشکلات پلک هستید، لازم است که با پزشک متخصص مشورت کنید. زیرا ایشان می‌تواند با معاینه وضعیت افتادگی پلک‌های شما بهترین و مناسب‌ترین تکنیک جراحی را پیشنهاد دهد. همچنین هر مقدار که مهارت و تجربه پزشک بالاتر باشد، نتایج عمل‌های بلفاروپلاستی و پتوز نیز بهتر و مطلوب‌تر خواهد بود.

مشاوره حضوری جراحی بلفاروپلاستی و پتوز در ماهشهر

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید و برای جراحی بلفاروپلاستی و اصلاح پتوز قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید، می‌توانید به مطب دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر ؛میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید