تفاوت عمل لازک با prk از نظر نقاهت و هزینه

تفاوت عمل لازک با پی آر کی prk یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای افرادی که قصد انجام جراحی‌ چشم را دارند، شناخته می‌شود. امروزه با توجه به پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی‌های نوین، یکسری جراحی‌های لیزری چشم ابداع شده‌اند که می‌توان با انجام آن‌ها برای همیشه از شر عینک و یا استفاده از لنز خلاص شوید. عمل‌های لازک و پی آرکی از جمله این تکنیک‌های جراحی هستند.

تفاوت عمل لازک با پی آرکی در چیست؟

تفاوت عمل لازک با پی آرکی در چیست؟

عمل‌‌های لازک و پی آر کی از جمله عمل‌های حذف عینک هستند که از محبوبیت بسیاری برخوردارند و بازدهی بالایی دارند. در خصوص مقایسه عمل لازک و prk، بهتر است بدانید که این دو روش دارای یک‌سری تفاوت‌های ویژه با هم هستند که در ادامه به بررسی این تفاوت‌ها در جنبه‌های مختلف می‌پردازیم:

بررسی تفاوت عمل لازک با پی آرکی

جراح چشم در اهواز پیش از انجام هر نوع جراحی، معایناتی را بر روی چشم بیمار انجام می‌دهد. برای اینکه وضعیت جراحی را کاملا دقیق پیش بینی نماید. هر دو عمل‌های لازک و prk به معاینات قبل از جراحی نیازمند هستند.

انجام این دو عمل چشم تقریبا 15 الی 20 دقیقه زمان می‌برد. البته بر اساس شرایط و وضعیت بیمار ممکن است کمی کمتر یا کمی بیشتر طول بکشد.

در خصوص تفاوت عمل لازک با prk بهتر است بدانید که در عمل پی آر کی در شیراز احتمال جابه‌جایی فلپ قرنیه وجود ندارد. به همین دلیل انجام آن برای دسته‌ای از افراد نظیر ورزشکاران بسیار توصیه می‌شود. در مقابل مهم‌ترین مزیت عمل لازک ایمن و کم هزینه بودن این عمل چشم است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته در مورد مقایسه عمل لازک و prk، باید بگوییم که عمل لازک دوره نقاهت کوتاه‌تری دارد. به همین دلیل آن دسته از افرادی که پر مشغله هستند و توجه ویژه‌ای به طول دوره نقاهت دارند، انجام عمل لازک برای آن‌ها بهترین انتخاب است. زیرا به علت بازگردانده شدن لایه اپیتلیوم در عمل لازک، نیازی نیست که بیمار برای رشد مجدد این لایه صبر کند.

از جمله مهم‌ترین عوارض انجام جراحی‌های لازک و پی آرکی می‌توان به تاری دید، دیدن هاله نور، بینایی کم، اصلاح بیش از حد بینایی و همچنین خشکی چشم و عفونت اشاره نمود که ممکن است بعد از عمل رخ دهند. براساس مشاهدات صورت گرفته، ریسک ایجاد این عارضه‌ها در عمل prk بیشتر است.

طبق توصیه جراحان چشم، آن دسته از افرادی که درگیر مشکلاتی نظیر خشکی چشم هستند، انجام عمل لازک برای آن‌ها بهترین گزینه است. افرادی که قرنیه نازک دارند، انجام عمل prk برای آن‌ها بسیار مناسب است. همچنین عمل پی آرکی به افراد ورزشکار نیز پیشنهاد می‌شود زیرا احتمال جابه‌جایی فلپ در آن وجود ندارد.

لازک و پی آرکی، تفاوت بین این دو روش

برای دریافت مشاوره رایگان عمل لازک و پی آرکی فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:
محل درمان:

شباهت لازک و prk

در مورد عمل لازک و prk بهتر است بدانید که این دو عمل شباهت بسیاری با یکدیگر دارند. اصلی‌ترین شباهت لازک و prk در نحوه برداشتن لایه اپیتلیوم است که توسط جراح چشم و بدون کمک لیزر صورت می‌گیرد. شایان ذکر است که در هر دو روش لازک و پی آرکی، لایه اپیتلیوم برداشته می‌شود. در خصوص تفاوت عمل لازک با پی آرکی، توجه داشته باشید که این کار در روش prk توسط یک ابزار جراحی غیر تیز و در عمل لازک توسط محلول الکل بسیار رقیق صورت می‌گیرد. در نهایت نیز پزشک چشم‌ها را با کمک لنز بانداژ پانسمان می‌کند.

مزایای عمل لازک نسبت به prk

جراحی لازک از مزایای بسیاری نسبت به عمل prk برخوردار است. این مزایا به شرح زیر است:

تفاوت عمل لازک با پی آرکی و مزایا
  • در روش لازک لایه اپیتلیال قرنیه حفظ می‌شود. به طوری که آسیبی به ساختار قرنیه وارد نخواهد شد. به همین دلیل، جراحی لازک نسبت به پی آرکی، روشی ایمن‌تر شناخته می‌شود.
  • مدت زمان بهبودی در عمل لازک نسبت به prk کمتر است. به طوری که بیماران می‌توانند ۳ روز بعد از عمل، فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهند.
  • ریسک ایجاد عوارضی از جمله عفونت و خشکی چشم در لازک کمتر است.
  • عمل لازک نسبت به prk، کم هزینه‌تر است.

جراحی لازک بهتر است یا پی آر کی؟ 

هر کدام از عمل‌های لازک و پی آر کی دارای ویژگی‌ها، مزایا و معایب مختص به خود هستند. شما باید پیش از عمل، آگاهی نسبتاً کاملی در خصوص آن‌ها داشته باشید. در حقیقت نمی‌توان به صورت دقیق در مورد بهتر بودن عمل‌ لازک نسبت به پی آر کی نظر داد. زیرا هر یک از آن‌ها براساس ویژگی‌های خاصی که دارند، مشخص می‌کنند که برای چه دسته از افراد مناسب هستند.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

هزینه عمل لازک بیشتر است یا prk؟

هزینه عمل‌ لازک و prk به نوع کلینیک انتخابی و تجربه پزشک متخصص چشم بستگی دارد. اما در اکثر مواقع، هزینه عمل پی آرکی از لازک بیشتر است. زیرا لازم است که پزشک بعد از عمل، یکسری بررسی‌های بیشتری را بر روی بیمار انجام دهد. هزینه عمل لیزیک در شیراز توسط دکتر بیگی معمولاً بین 23 تا 40 میلیون تومان است. برای اطلاعات دقیق از هزینه نوع عملتان، توصیه می‌کنیم فرم موجود در مقاله را تکمیل نمایید.

بین عمل لازک و پی آرکی کدام را انتخاب کنیم؟

تصمیم نهایی برای انتخاب بین لازک و پی آرکی بر عهده جراح متخصص چشم است. زیرا ایشان می‌تواند بر اساس وضعیت چشم‌های هر بیمار مانند ضخامت قرنیه، مقدار خشکی چشم‌ها و دیگر عوامل موثر، مناسب‌ترین روش جراحی چشم را پیشنهاد دهد. همچنین ممکن است که پزشک یکسری دستورات پزشکی ویژه را نیز بر اساس شرایط چشم‌ها به بیمار ارائه دهد.

کلام نهایی

در این محتوا به مقایسه عمل لازک و prk پرداختیم. دانستیم که این جراحی‌های چشم براساس وضعیت چشم‌های بیمار انتخاب می‌شوند. اگر قصد انجام عمل‌ لازک یا پی آرکی را دارید، توصیه می‌شود که به  کلینیک چشم پزشکی دکتر وحید بیگی در ماهشهر مراجعه نمایید. دکتر بیگی به دلیل تجربه و مهارت بالایی که دارد، می‌تواند بهترین عمل چشم را با توجه به وضعیت قرنیه بیمار انجام دهد.

مشاوره حضوری عمل لازک و پی آرکی در ماهشهر

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید و برای مقایسه و انتخاب عمل لازک و پی آرکی قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید، می‌توانید به مطب دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر ؛میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا