درمان سوزش و قرمزی چشم بعد از شنا

سوزش و قرمزی چشم بعد از شنا در استخر، یکی از مشکلات رایجی است که معمولا تمامی شناگران درگیر آن هستند. توجه داشته باشید که شنا در استخر، جزو ورزش‌های خطرناک برای چشم نیست‌. اما برخی افراد بعد از شناکردن دچار سوزش و قرمزی چشم می‌شوند. به همین دلیل، این سوال برای شناگران مطرح می‌شود که آیا آب استخر برای چشمان ضرر دارد؟ علت اصلی قرمزی و سوزش چشم‌ها بعد از شنا چیست؟!

قصد داریم که در این محتوا به بررسی علت سوزش و قرمزی چشم بعد از شنا بپردازیم. سپس با روش‌های جلوگیری و درمان این مشکل نیز آشنا شویم. اگر می‌خواهید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، مطالعه این محتوا به شما پیشنهاد می‌شود. با ما همراه باشید.

دلایل قرمزی چشم بعد از شنا

علل سوزش و قرمزی چشم بعد از شنا در استخر

چنانچه دچار سوزش و قرمزی چشم بعد از شنا در استخر شده‌اید، نگران نباشید. زیرا این مشکل پس از گذشت چند ساعت برطرف می‌شود. اما با طولانی شدن این عارضه و ایجاد عفونت، مراجعه به بهترین دکتر چشم اهواز ضروری است. علت‌ اصلی حساسیت و قرمزی چشم بعد از شنا در استخر به شرح زیر هستند:

تداخل با مواد شیمیایی استخر

استفاده از مواد شیمیایی نظیر کلر برای حفظ بهداشت آب استخر ممکن است سبب تحریک و قرمزی چشمان شود.

استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده

یکسری از استخرها از مواد ضدعفونی کننده متعددی مثل کلرامین استفاده می‌کنند. ممکن است چشم‌ نسبت به این مواد حساسیت نشان دهند و علائمی مثل خشکی چشم، خارش و قرمزی در این ناحیه ایجاد نمایند.

حساسیت چشم

حساسیت چشم بعد از شنا در افرادی رخ می‌دهد که نسبت به آب استخر حساسیت دارند. این افراد بعد از تماس با آب، علائمی مثل سوزش و قرمزی چشم را تجربه می‌کنند. این عارضه معمولا به دلیل عدم استفاده از عینک شنا رخ می‌دهد که چشم‌ها در تماس مستقیم با آب قرار می‌گیرند.

استفاده از آب آلوده

این احتمال وجود دارد که آب استخرها به علت عدم حفظ بهداشت، آلوده شوند و به دنبال آن، مواد ناخالصی که در آن وجود دارد، در تماس با چشم‌ها قرار می‌گیرد و قرمزی و سوزش چشم بعد از شنا رخ می‌دهد.  

برای دریافت مشاوره رایگان سوزش و قرمزی چشم بعد از شنا فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:
محل درمان:

راه‌های جلوگیری از قرمزی و سوزش چشم بعد از شنا  

شما می‌توانید با رعایت چند راهکار ساده از حساسیت چشم بعد از شنا در استخر جلوگیری نمایید و با خیالی آسوده در استخر شنا کنید. این راهکارها به شرح زیر است:

جلوگیری از قرمزی چشم بعد از شنا

استفاده از عینک شنا

نخستین و بهترین راهکار، استفاده از عینک شنا است. این عینک‌ها با پوشش کامل چشم‌ها مانع از تماس آب استخر با چشمان می‌شوند. به دنبال آن از سوزش و قرمزی چشم بعد از شنا در استخر جلوگیری خواهد شد. البته باید در هنگام خرید به این نکته توجه کنید که این عینک نه خیلی سفت باشد که به چشم‌ها فشار بیاورد و نه خیلی آزاد که آب با چشم‌ها برخورد کند.

دوش گرفتن بعد از شنا

لازم است که بلافاصله پس از خارج شدن از استخر از دوش‌هایی که در محوطه مجموعه قرار گرفته‌اند، استفاده نمایید و بدن و موهای خود را شستشو دهید. برای اینکه هیچ گونه اثری از آلودگی‌ها و کلر استخر بر روی بدن شما باقی نماند.

استراحت دادن به چشم

چنانچه چشم‌های حساسی دارید و یا نسبت به کلر آب و دیگر مواد ضدعفونی کننده در آب استخر آلرژی دارید، توصیه می‌شود که در هنگام شنا کردن، چند ثانیه‌ای استراحت کنید. در زمان استراحت، چشم‌های خود را ببندید تا اشک تولید کنند و به دنبال آن، آثار آلودگی‌ها و کلر آب از بین برود.

عدم استفاده از مواد آرایشی

این مورد مخصوص بانوان شناگر است که از التهاب و قرمزی چشم بعد از شنا کردن رنج می‌برند. توصیه می‌شود که به هیچ عنوان با آرایش وارد آب استخر نشوید. زیرا در حین شنا کردن، منافذ پوست باز می‌شوند و مواد آرایشی را به خود جذب می‌کنند. این مشکل برای پوست نیز بسیار خطرناک است.

علاوه بر این، هنگامی که شما با صورت آرایش کرده وارد آب می‌شوید، مواد آرایشی در آب حل شده و سبب آلودگی استخر می‌شوند. به دنبال آن، ریسک ابتلای سایر شناگران به بیماری‌های پوستی و عفونت چشم بالا می‌رود. در ضمن مواد آرایشی نظیر خط چشم، ریمل و… حتی اگر دارای خاصیت ضد آب باشند، باز هم به خاطر دمای نسبتا بالای استخر و تماس طولانی مدت آب، ممکن است شسته شده و وارد چشم‌ها شوند. این عامل می‌تواند سبب قرمزی و سوزش چشم بعد از شنا شود.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

درمان قرمزی چشم بعد از شنا در استخر

حساسیت چشم بعد از شنا کردن به خاطر برخورد چشم با کلر و مواد آلوده داخل آب استخر رخ می‌دهد. روش‌های زیر برای درمان این عارضه کمک کننده هستند:

شستشو با آب تمیز

قطره چشم

توصیه می‌شود که برای افزایش رطوبت چشم‌ها از قطره‌های چشم مرطوب کننده استفاده نمایید. این قطره‌ها برای تسکین سوزش چشم بعد از استخر بسیار مفید هستند.

چشم پوش‌ها

شما باید در هنگام شنا از عینک شنا یا عینک آب نما استفاده کنید. برای اینکه تماس چشم با آب استخر به کمترین حد ممکن کاهش یابد.

درمان قرمزی چشم بعد از شنا

کلام نهایی

در این مقاله به بررسی علت سوزش و قرمزی چشم بعد از شنا در استخر پرداختیم و دانستیم که چه عواملی در بروز این مشکل نقش دارند. همچنین با راهکارهای جلوگیری و درمان این عارضه نیز آشنا شدیم.اگر علائم حساسیت چشم بعد از شنا در استخر تا چندین روز ادامه‌ دار بود، باید حتما به پزشک متخصص چشم مراجعه کنید.

مشاوره حضوری درمان سوزش و قرمزی چشم بعد از شنا

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید و برای قرمزی چشم بعد از شنا قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید، می‌توانید به مطب دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر ؛میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

2 در مورد “درمان سوزش و قرمزی چشم بعد از شنا”

  1. دکتر جان در صورت قرمزی و سوزش چشم بعد از شما از چه قطره ای استفاده کنیم؟

    1. دکتر وحید بیگی

      قطره بتامتازون برای تسکین التهاب، قرمزی و سوزش چشم هر شش ساعت یکبار در صورت تایید پزشک معالجتان.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا