عدم تقارن پلک بعد از بلفاروپلاستی

امروزه افراد برای درمان افتادگی پلک، از بین بردن پف پشت پلک، چین و چروک و… از جراحی بلفاروپلاستی استفاده می‌کنند. جالب است بدانید این عمل زیبایی در عین حال که می‌تواند به شما در از بین بردن افتادگی پلک و سایر مشکلات کمک کند، با یکسری عوارض جدی همراه است. یکی از این عوارض عدم تقارن پلک بعد از جراحی بلفاروپلاستی است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر به بررسی این موضوع بپردازیم.

عدم تقارن پلک و چشم بعد از بلفاروپلاستی

دلایل قرینه نبودن چشم بعد از بلفاروپلاستی

همانطور که در مقدمه به آن اشاره کردیم، یکی از اصلی‌ترین و مشکل‌سازترین عوارض بلفاروپلاستی، عدم تقارن پلک بعد از جراحی بلفاروپلاستی است. در برخی موارد این عدم قرینه بودن تا چند هفته نرمال است اما اگر بعد از مدت زمان تقریبا چهار تا شش هفته این مشکل برطرف نشود بایستی برای بررسی بیشتر به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

قرینه نبودن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

اصلی‌ترین دلیل قرینه نبودن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی کم تجربگی و نابلد بودن پزشک است. یک جراح خوب و کاربلد به صورت میلی‌متری به جزئیات دو طرف صورت توجه می‌کند. برای مثال اگر شخصی افتادگی ابرو داشته باشد و پزشک به این مورد اهمیت ندهد، نتیجه‌ای با نام قرینه نبودن چشم بعد از بلفاروپلاستی نمایان می‌شود.

از جمله دلایلی که موجب قرینه نبودن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بی دقتی پزشک معالج
  • توجه نکردن پزشک به افتادگی ابروها
  • یکسان نبودن مقدار پوست و بافتی که برای درمان افتادگی پلک جراحی می‌شود.
  • پتوز
  • مشکل تیک عصبی در چشم بیمار

موارد بالا از مهم ترین دلایلی هستند که بعد از عمل بلفاروپلاستی موجب قرینه نبودن چشم‌ها می‌شوند. از این رو انتخاب جراح متخصص و باتجربه می‌تواند در مورد عوارض عمل بلفاروپلاستی به شما کمک کند تا بتوانید یک جراحی پلک بدون نقص و کاملا قرینه داشته باشید.

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:
محل درمان:

چه عمل‌ هایی موجب عدم تقارن پلک می شوند؟

علاوه بر بلفاروپلاستی، عمل های دیگری نیز برای درمان افتادگی پلک، اصلاح پتوز و… مورد استفاده قرار می‌گیرند که ممکن است در صورت نداشتن دقت کافی در پروسه جراحی منجر به عدم تقارن پلک شوند. از جمله عمل‌هایی که موجب عدم تقارن پلک می‌شوند عبارتند از:

  • عمل بلفاروپلاستی در اهواز
  • جراحی پتوز (افتادگی پلک بالا)
  • جراحی اربیتوتومی برای درمان تومور داخل چشم
  • تزریق بوتاکس برای درمان چین و چروک اطراف چشم
  • لیفت ابرو و پیشانی
عدم تقارن پلک بعد از جراحی بلفاروپلاستی

عوامل موثر در بروز عدم تقارن پلک بعد از بلفاروپلاستی

یکی از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار در بروز عدم تقارن پلک بعد از عمل تخصص پزشک است. از این رو بایستی در انتخاب جراح بسیار دقت کنید. اگر ساکن اهواز، ماهشهر و یا شیراز هستید، بهترین پزشک برای جراحی بلفاروپلاستی، دکتر وحید بیگی است که شما می‌توانید با خیالی راحت جراحی خود را به ایشان بسپارید.

عوامل تاثیر گذار در بروز عدم تقارن پلک

از عوامل تاثیرگذار در بروز عدم تقارن پلک بعد از جراحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشکلات بینایی، ژنتیکی و آناتومیک بیمار از جمله تیک عصبی و پتوز
  • التهاب چشم‌ها بعد از عمل
  • اصولی و تمیز نبودن خط بخیه جراحی
  • برخی بیماری‌های زمینه‌ای از جمله فلج بل و یا تیروئید چشم

به طور کل تمامی این موارد به تخصص پزشک باز می‌گردد. به این صورت که اگر پزشک تخصص کافی داشته باشد به شما کمک می‌کند تا عملی آسان و بدون مشکل داشته باشید. البته ناگفته نماند که سن عمل بلفاروپلاستی نیز دارای اهمیت بوده و باید توسط پزشک بررسی شود.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

عوارض عدم تقارن پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی

عدم تقارن پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی عوارض قابل توجهی دارد. یکی از این عوارض که تاثیر مستقیمی روی سلامت روان دارد کاهش اعتماد به نفس فرد است. همچنین عدم تقارن پلک ممکن است منجر به کاهش دید و یا بسته نشدن یکی از چشم‌‌‌‌ها در هنگام خواب شود.

روش های درمان نامتقارنی پلک بعد از عمل

اگر از نامتقارنی پلک رنج میبرید، باید بدانید که نیاز به نگرانی نیست. چرا که روش‌های درمانی وجود دارند که شما می‌توانید با رعایت آن نامتقارن بودن پلک خود را درمان کنید. از جمله روش‌های درمان نامتقارنی پلک بعد از عمل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جراحی پلک نامتقارن

جراحی پلک نامتقارن زمانی انجام می‌شود که غیر قرینگی پلک با سایر روش‌های درمانی اصلاح نشود و شما برای متقارن کردن پلک‌ها نیاز به جراحی ثانویه داشته باشید. البته دقت داشته باشید که برای جراحی ترمیمی بلفاروپلاستی باید از یک پزشک متخصص و کاربلد کمک بگیرید.

آیا لازم است برای عدم تقارن پلک به پزشک مراجعه کنیم؟

بله، برای درمان عدم تقارن پلک بعد از بلفاروپلاستی نیاز است به پزشک مراجعه کنید؛ البته بهتر است شش هفته صبر کنید تا ورم و التهاب چشم کمتر شود. بعد از شش هفته اگر همچنان پلک‌ها متقارن نبودند، نیاز است به جراحتان مراجعه کنید.

هزینه درمان عدم تقارن پلک بعد از عمل

هزینه درمان عدم تقارن پلک بعد از عمل

هزینه درمان عدم تقارن چشم بعد از عمل به عوامل مختلفی بستگی دارد، این عوامل در کنار یکدیگر موجب می‌شود هزینه نهایی تعیین شود. بهتر است بدانید هزینه درمان به عواملی مانند شدت و مقدار نامتقارن بودن پلک‌ها، روش درمان بستگی دارد.

جمع بندی

عدم تقارن پلک یکی از دغدغه‌های افرادیست که جراحی بلفاروپلاستی انجام می‌دهند. مراجعه به پزشک متخصص و با تجربه به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین نتیجه را از عمل بلفاروپلاستی بگیرید و نگران عدم تقارن پلک‌ و چشم‌های خود نباشید.

سوالات متداول

مشاوره حضوری درمان عدم تقارن پلک بعد از بلفاروپلاستی

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید و برای درمان عدم تقارن پلک بعد از بلفاروپلاستی قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید، می‌توانید به مطب دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر ؛میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تخفیف تابستانه
برای اطلاع از هزینه انواع جراحی چشم کلیک کنید.