تاری دید و بهبودی کامل چشم بعد از لیزیک

این روزها بسیاری از افراد برای اصلاح بینایی و حذف عینک از سبک زندگی خود، به عمل‌هایی مانند لیزیک و لازک روی می‌آورند. این عمل‌ها نتایجی دائمی دارند و همین موضوع باعث محبوبیت بیشتر این نوع از عمل‌های جراحی شده است. عمل‌های اصلاح بینایی هرچند به صورت سرپایی و با کمک لیزر انجام می‌شوند اما همچنان یک عمل تهاجمی به شمار می‌روند و انجام این عمل‌ها با عوارضی کوتاه مدت همراه است. تاری دید بعد از عمل لیزیک از عوارض پرتکرار و کوتاه مدت این عمل‌ است.

در این مطلب اطلاعاتی درباره مدت زمان لازم برای برطرف‌شدن هر یک از این عوارض و علل بروز تاری دید و بهبودی کامل چشم بعد از لیزیک به دست خواهیم آورد؛ پس با ما در این مطلب همراه باشید.

تاری چشم بعد از لیزیک

آیا تاری دید بعد از عمل لیزیک و لازک طبیعی است؟

بله؛ برخی از افراد بعد از انجام عمل لیزیک در اهواز ممکن است با تاری دید مواجه شوند. عموماً این مشکل به دلیل تغییر شکل سطح قرنیه چشم و یا تأثیر این تغییرات در انتقال نور به شبکیه چشم رخ می‌دهد.

همه بیماران بعد از انجام این عمل به این مشکل دچار نمی‌شوند اما در صورت بروز این عارضه جای نگرانی وجود ندارد زیرا معمولاً در مدت زمان 2 تا 3 هفته بعد از جراحی لیزیک این تاری از بین می‌رود و دید بیمار مجدداً شفاف خواهد شد.

چه مدت بعد از عمل لیزیک دید کامل می شود؟

معمولاً 2 تا 3 هفته زمان لازم است تا بیمار بتواند دید کامل خود را به دست آورد. این مدت زمان برای بیمارانی که مبتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت هستند که بر سرعت بهبود زخم‌ها اثرگذارند، ممکن است کمی بیشتر شود.

اگر دید چشمانتان بعد از عمل لیزیک تار است و نیاز به دریافت مشاوره دارید، فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:
محل درمان:

چه عواملی موجب تار شدن چشم بعد از عمل لیزیک می گردد؟

تاری دید واکنش طبیعی بدن نسبت به انجام عمل جراحی در سطح قرنیه است. در هر حال شما در طی عمل جراحی یک لایه نازک از روی قرنیه چشم برداشته‌اید و طبیعتاً رخ دادن تاری موقت در دید طبیعی خواهد بود. خشکی چشم بعد از لیزیک، سایش قرنیه و سازگار نشدن قرنیه با عمل لیزیک و لازک همه مواردی هستند که ممکن است در مدتی کوتاه بعد از انجام عمل باعث تاری دید بیمار شوند.

🔴نکته! اگر تاری دید به علت سازگار نشدن قرنیه با عمل لیزیک و لازک رخ داده باشد، نیاز به انجام درمان‌های جدی و شاید عمل مجدد وجود دارد؛ البته خوشبختانه رخ دادن این حالت چندان رایج نیست.

چند وقت بعد از عمل لازک و PRK تاری دید برطرف می شود؟

تاری دید بعد از عمل لازک در اهواز معمولاً نهایتاً تا 3 هفته بعد از انجام عمل برطرف می‌شود. اما درباره عمل پی آر کی PRK داستان کمی متفاوت است. وقتی اقدام به انجام عمل PRK می‌کنید بلافاصله بعد از عمل دید به‌شدت واضحی خواهید داشت اما به‌مرور که سلول‌های قرنیه چشم شروع به رشد کنند، کم‌کم دید بیمار تار خواهد شد.

تار شدن چشم بعد از عمل لازک چشم

در واقع پس از انجام عمل پی آر کی PRK یک ماه زمان لازم است تا تاری دید بروز پیدا کند. برطرف‌شدن این مشکل در بیشترین حالت 3 ماه زمان خواهد برد. در بیشتر موارد پس از 2 تا 6 هفته دید بیمار کاملاً طبیعی خواهد شد.

آیا تاری دید بعد از فمتولیزیک دائمی است؟

پاسخ کوتاه به این سؤال این است که خیر. تاری دید پس از فمتولیزیک کاملاً طبیعی است و در صورت انجام مراقبت‌های لازم طی یک الی 2 هفته کاملاً بهبود پیدا می‌کند.

چگونه می توانم بعد از عمل لیزیک روند بهبود را تسریع بخشم؟

بهترین راه برای تسریع روند بهبود پیروی کامل و دقیق از دستورات پزشک است. معمولاً بعد از انجام این عمل چندین قطره چشمی برای رفع خشکی چشم، برطرف کردن التهاب و جلوگیری از عفونت تجویز می‌شوند. استفاده درست و مرتب از این قطره‌ها ارتباط مستقیمی با تسریع روند ریکاوری و برطرف‌شدن عوارض کوتاه مدت دارد. با رعایت مراقبت‌های لازم، بسیاری از این عوارض رایج بروز پیدا نمی‌کنند و یا در صورت بروز به سرعت رفع می‌شوند.

انتخاب پزشک معالج متخصص و انجام درست و دقیق عمل تأثیر به سزایی در این موضوع دارد. عمل‌های لیزری چشم هرچند کوتاه و سبک به نظر می‌رسند اما حساسیت بسیار زیادی دارند. توصیه ما به شما این است که با مراجعه به کلینیک چشم دکتر وحید بیگی، دریافت بهترین نتیجه را از عمل چشم خود تضمین کنید. در این کلینیک جدیدترین متدهای درمان با استفاده از تجهیزات نوین به کار گرفته می‌شوند.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

درمان تاری دید بعد از عمل لیزیک و لازک

تاری دید تا 2 الی 3 هفته بعد از عمل لیزیک و لازک کاملا طبیعی است و نیازی به درمان ندارد. با این حال در صورتی که این تاری دید دنباله‌دار شود و شدت زیادی داشته باشد لازم است که به بهترین جراح لیزیک در اهواز مراجعه و روند درمان خود را پیگیری کنید. مسیر درمان با توجه به علت بروز این عارضه متغیر خواهد بود. به طور کلی داشتن استراحت کافی، استفاده منظم از اشک مصنوعی و مراجعه منظم به پزشک می‌تواند به شما کمک کند تا بهبود پیدا کنید.

آیا بعد از عمل لیزیک چشم ضعیف می شود؟

یکی از تصورات رایج این است که ممکن است بعد از انجام عمل لیزیک چشم ضعیف شود. این باور غلط و کمی عجیب است زیرا اساساً عمل لیزیک به هدف از بین بردن ضعف بینایی انجام می‌شود. بعد از عمل لیزیک ممکن است بیماران به دلیل سبک زندگی غلط و یا حتی پیرچشمی دچار ضعف بینایی شوند اما این روند طبیعی عملکرد چشم است و هیچ ربطی به عمل لیزیک ندارد.

دستگاه اگزایمر لیزر شویند در خوزستان

دستگاه لیزر اگزایمر شویند در کلینیک چشم پزشکی دکتر بیگی

تنها دستگاه اگزایمر لیزر شویند موجود در خوزستان

جمع بندی

تاری دید بعد از عمل لیزیک یکی از عوارض رایج این عمل لیزری چشم است. در هر عمل جراحی چشمی که سطح چشم خراش داده می‌شود، طبیعی است که مدتی دید فرد شفافیت گذشته را نداشته باشد. مدت از بین رفتن این عارضه در عمل‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. با انتخاب پزشک مناسب و انجام درست مراقبت‌های بعد از عمل می‌توانید به بهبود هرچه سریع‌تر بینایی خود بعد از انجام این عمل کمک کنید. اصلی‌ترین راه‌حل‌های درمانی برای بهبود عوارض، انجام درست مراقبت‌های بعد از عمل و ارتباط ممتد با پزشک است تا از رخ‌ندادن عفونت اطمینان حاصل شود.

مشاوره حضوری چشم پزشکی در ماهشهر

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهرو یا اطراف آن هستید و برای معاینه و مشاوره قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید، می‌توانید به مطب دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر، میدان امام، خیابان باهنر، جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا