جراحی مجرای اشک در اهواز و ماهشهر

عمل انسداد مجرای اشک در اهواز، یک روش جراحی است که برای درمان ریزش اشک مداوم انجام می‌شود. این عارضه زمانی بروز می‌کند که اشک‌ها به دلیل انسداد مجرای اشکی نمی‌توانند به درستی از چشم‌ها تخلیه شوند. عمل انسداد مجرای اشک معمولاً یک روش مؤثر برای درمان این مشکل است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم درباره عمل مجرای اشکی در ماهشهر اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. همراه ما باشید.

جراحی انسداد مجرای اشک در اهواز

عمل انسداد مجرای اشکی در اهواز و ماهشهر

اگر به تازگی علائمی مثل تاری دید، ورم گوشه چشم، ریزش اشک و ترشح چشمی را تجربه می‌کنید، می‌توانید با گرفتن نوبت ویزیت از مطب دکتر وحید بیگی، برای تشخیص بیماری و درمان آن اقدام کنید. دکتر وحید بیگی با ۸ سال سابقه درخشان و بیش از ۲۵۰۰ عمل جراحی چشم موفقیت‌آمیز، می‌توانند در زمینه عمل انسداد مجرای اشک در اهواز شما را راهنمایی کرده و بهترین روش درمانی را به شما توصیه کنند.

برای دریافت مشاوره رایگان برای عمل مجرای اشکی چشم فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:
محل درمان:

جراحی مجرای اشکی در نوزادان

جراح چشم پزشک می‌تواند انواع مختلفی از روش‌های جراحی (گاهاً به صورت ترکیبی) را جهت باز کردن انسداد مجرای اشکی در نوزادان انجام دهد:

  • پروب یا میل زدن: چشم‌پزشک به آرامی یک ابزار فلزی نازک (پروب) را از مجرای اشک عبور می‌دهد تا انسداد باز شود. سپس مجرا را با آب استریل شستشو می‌دهد تا از باز بودن مسیر اطمینان حاصل کند.
  • لوله‌گذاری لوله سیلیکونی: چشم‌پزشک لوله‌های سیلیکونی را در مجاری اشک قرار می‌دهد تا انسداد را برطرف کند. لوله‌ها به مدت چند ماه در محل باقی می‌مانند و بعد برداشته می‌شوند.
  • کارگذاری بالون در گوشه چشم: چشم‌پزشک یک بالون را در مجرای اشک قرار داده و آن را با محلول استریل باد می‌کند و با انبساط مجرای اشکی، مشکل را حل می‌کند.

جراحی مجرای اشک بزرگسالان DCR

جراحی مجرای اشکی در بزرگسالان (DCR) یک روش جراحی است که برای درمان ریزش اشک مداوم (اپیفورا) استفاده می‌شود.

جراحی DCR در اهواز

این روش زمانی انجام می‌شود که اشک‌ها به دلیل انسداد مجرای اشکی نمی‌توانند به درستی از چشم‌ها به بینی تخلیه شوند و به همین دلیل فرد از تاری دید و سوزش مداوم چشم‌ها رنج می‌برد. دو نوع اصلی جراحی مجرای اشکی بزرگسالان عبارتند از:

🔵داکریوسیستورینوستومی خارجی (DCR): در این روش، یک برش کوچک در گوشه داخلی چشم ایجاد و بعد یک کانال جدید بین کیسه اشک و بینی درست می‌شود.

🔵داکریوسیستورینوستومی آندوسکوپی (EDC): این روش کم تهاجمی‌تر است. در این روش، از یک دوربین کوچک و ابزار جراحی نازک برای ایجاد یک کانال جدید بین کیسه اشک و بینی استفاده می‌شود. پزشک با توجه به شدت انسداد، روش درمانی مناسب را به شما توصیه خواهد کرد.

جراحی مجرای اشکی چشم چگونه انجام می‌شود؟

جراحی مجرای اشکی چشم معمولاً یک عمل سرپایی است که تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. مراحل جراحی به روش انتخابی پزشک شما بستگی دارد. مراحل جراحی DCR به شرح زیر است:

  • بی‌حس کردن چشم‌ها؛
  • ایجاد یک برش کوچک در گوشه داخلی چشم؛
  • ایجاد یک کانال جدید بین کیسه اشک و بینی؛
  • بخیه زدن برش؛

مراحل جراحی داکریوسیستورینوستومی آندوسکوپی به شرح زیر است:

  • بی‌حسی چشم‌ها.
  • وارد کردن یک لوله نازک به نام آندوسکوپ از طریق بینی به چشم.
  • ایجاد یک کانال جدید.

عمل مجرای اشکی چشم با روش آندوسکوپی

در عمل DCR آندوسکوپی پزشک از یک لوله که به انتهای آن دوربینی متصل است استفاده می‌کند و بعد از پیدا کردن محل انسداد، آن را باز کرده و یک لوله انعطاف‌پذیر را برای باز نگه داشتن مسیر وارد کانال می‌کند. این روش هیچ جای زخمی در کناره بینی باقی نمی‌گذارد و به همین دلیل پرطرفدارتر است.

عمل لوله‌گذاری مجرای اشک

رایج‌ترین عمل انسداد مجاری اشکی، عمل لوله‌گذاری است که میزان موفقیت آن بیش از ۹۰٪ است. در این عمل، پزشک یک برش کوچک در کناره بینی ایجاد می‌کند تا به کیسه اشک دسترسی پیدا کند. سپس مقدار کمی از استخوان بین کیسه اشکی و بینی برداشته می‌شود.  

عمل مجرای اشکی چشم با آندوسکوپی

بعد یک کانال جدید در مسیر ایجاد شده و تعدادی لوله سیلیکونی منعطف در مسیر جدید قرار داده می‌شود تا آن را باز نگه دارد. لوله‌ها معمولاً پس از ۶ تا ۸ هفته در کلینیک برداشته می‌شوند. بخیه‌های کناره بینی تقریباً بعد از یک هفته برداشته می‌شود.

مراقبت های بعد از عمل مجرای اشکی چشم

پس از جراحی مجرای اشکی در ماهشهر، لازم است نکات زیر را رعایت کنید تا احتمال بروز عوارض جانبی کاهش پیدا کند.

  • تا یک هفته استراحت کنید.
  • از بلند کردن وسایل سنگین، ورزش یا فعالیت شدید که ممکن است باعث خونریزی شود، خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از عفونت، از قطره یا پماد چشمی که پزشک تجویز کرده استفاده کنید.
  • از مالش بینی، فین کردن یا ور رفتن با آن به شدت خودداری کنید.
  • برای کاهش خطر اپیستاکسی ناشی از اتساع عروق بینی ناشی از گرما، در ۱۲ تا ۲۴ ساعت اول پس از عمل، از مصرف نوشیدنی‌ها و غذای داغ اجتناب کنید.
  • در ۴۸ ساعت اول بعد از عمل روی محل برش، کمپرس سرد قرار دهید تا تورم و کبودی به حداقل برسد.
  • هنگام خواب سر خود را در زاویه ۴۵ درجه قرار دهید و از پایین گرفتن سر خود و خم شدن بپرهیزید.

هزینه عمل مجرای چشم در اهواز و ماهشهر

هزینه عمل مجرای اشک توسط بهترین چشم پزشک اهواز را عوامل مختلفی تعیین می‌کند، مانند:

  • تجربه و مهارت.
  • روش جراحی و پیچیدگی عمل.
  • خدمات کلینیک.
  • هزینه‌های بستری و مراقبت های بعد آن

برای اطلاع از هزینه عمل انسداد مجرای اشک می‌توانید از کلینیک چشم پزشکی دکتر وحید بیگی در ماهشهر نوبت گرفته و بعد از بررسی وضعیت، هزینه دقیق جراحی مجرای اشکی به شما اعلام خواهد شد.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

مدت زمان عمل مجرای اشکی

کل فرایند عمل انسداد مجرای اشک حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد و اکثر بیماران ترجیح می‌دهند با بی‌حسی موضعی تحت عمل جراحی قرار بگیرند. بااین‌حال در مواردی ممکن است با توجه به صلاح دید چشم‌پزشک عمل با بیهوشی عمومی انجام شود.

عوارض بعد از عمل مجرای اشکی

باوجود اینکه عمل انسداد مجرای اشک جزو جراحی‌های معمول محسوب می‌شود، اما همچنان ممکن است بعد از عمل، عوارض جانبی زیر در بیمار بروز کند:

  • جابه‌جایی استنت قرار داده شده در مجرا
  • کبودی
  • خونریزی بیش از حد
  • عفونت
  • سینوزیت
  • اسکار برجسته صورت (فقط DCR خارجی)

گاهی نیز اتفاق می‌افتد که مجرای اشکی بعد از عمل مجدد بسته شود. در این موارد پزشک تلاش می‌کند با بررسی عوامل و ارزیابی وضعیت بیمار، بهترین روش درمان را برای رفع مشکل پیشنهاد کند.

نمونه کار قبل و بعد عمل انحراف چشم دکتر وحید بیگی

جراحی و درمان انواع بیماری‌های چشم، رفع عیوب انکساری و انجام جراحی زیبایی پلک توسط دکتر وحید بیگی با نمونه کارهای متعدد

نمونه جراحی بلفاروپلاستی در اهواز

درمان اپیفورا (آبریزش چشم) با جراحی مجرای اشکی

اپیفورا یا آبریزش چشم می‌تواند به دلیل انسداد مجرای اشکی یا مشکل ترشح چشمی بروز کند. اگر به دلیل انسداد مجرای اشکی یا کیسه اشک ملتهب چشم‌هایتان آبریزش دائمی دارد، انجام جراحی مجرای اشکی می‌تواند راه‌حلی برای درمان آن باشد. در این روش پزشک مسیر جدیدی را برای اشک ایجاد می‌کند تا اشک به داخل حفره بینی شما (پشت بینی) تخلیه شود.

ماندگاری نتایج عمل DCR چقدر است؟

مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که عمل DCR تا ۹۵ درصد موفقیت‌آمیز بوده و احتمال برگشت عارضه انسداد مجرای اشکی در این روش بسیار پایین است. با انتخاب چشم‌پزشک مناسب می‌توانید مطمئن شوید که بعد از عمل مشکلی به وجود نیاید و نتیجه ماندگار باشد.

سؤالات متداول جراحی مجرای اشک

 جمع‌بندی

بنابراین، برای درمان به موقع این بیماری، مراجعه به پزشک متخصص چشم ضروری است. این کار به تشخیص به موقع بیماری و پیشگیری از بروز مشکلات جدی‌تر کمک می‌کند. در صورت تشخیص زودهنگام، ممکن است نیاز به جراحی نباشد و بتوان با راهکارهای ساده از پیشرفت بیماری جلوگیری و این عارضه را درمان کرد.

مشاوره حضوری عمل مجرای اشکی در ماهشهر و اهواز

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید و برای انجام عمل انسداد مجرای اشکی در ماهشهر و اهواز قصد مراجعه به یک جراح و متخصص متبحر را دارید، می‌توانید به مطب دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر ؛میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید