حمام کردن و دوش گرفتن بعد از لیزیک چشم

یکی از سوالات و دغدغه افرادی که عمل لیزیک چشم انجام داده‌اند، این است که چه مدت پس از جراحی لیزیک می توانند دوش بگیرند و یا حمام کردن بعد از لیزیک چشم به چه صورت است؟ از آنجایی که چشم یکی از ارگان‌های اصلی بدن است و برای زندگی کردن به آن احتیاج داریم، بایستی به صورت اصولی و با دانستن نکات مهم مراقبتی از چشم خود محافظت کنیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی موضوع حمام کردن و دوش گرفتن بعد از لیزیک چشم بپردازیم.

حمام کردن بعد از عمل لیزیک

چه مدت بعد از عمل لیزیک می توانم حمام کنم؟

عمل لیزیک چشم در اهواز یکی از جراحی‌های پر استرسی است که افراد در زندگی خود برای خلاصی از شر عینک، آن را تجربه می‌کنند. عمل لیزیک در واقع مملو از حس هیجان و ترس است اما شما بعد از آن دیگر نیازی به استفاده از عینک و یا لنزهای طبی ندارید. قسمت ترسناک این موضوع، به مراقبت های بعد از عمل بستگی دارد. درست است که عمل لیزیک چشم در حدود چند دقیقه انجام می شود، اما پروسه بهبودی و مراقبت از چشم نیاز به زمان دارد.

مراقبت‌های اصولی از چشم بعد از جراحی لیزیک، از بروز مشکلاتی همچون عفونت چشم و… جلوگیری می‌کند. حمام کردن یکی از دغدغه‌های افرادی است که به تازگی عمل لیزیک انجام داده‌اند اما می‌ترسند که دوش گرفتن باعث ورود آب به چشم و عفونت محل جراحی شود. بهتر است بدانید که دوش گرفتن بعد از عمل لیزیک هیچگونه ایرادی ندارد ولی بایستی زمان حمام خود را به حداقل برسانید و طوری دوش بگیرید که آب وارد چشم جراحی شده نشود.

توجه داشته باشید که در حین دوش گرفتن زیر آب چشمانتان را باز نکنید تا شوینده و شامپو وارد چشمانتان نشود. در هنگام شست‌وشوی صورت نیز چشم‌هایتان را مالش ندهید، چرا که با فشار انگشتان ممکن است آسیب جدی به قرنیه وارد شود.

نکته : اگر می خواهید از روی بی‌تجربگی در هنگام حمام کردن چشمانتان آسیب نبیند، سعی کنید در روزهای اول بعد از عمل صورت را با دستمال خیس و یا دستمال مرطوب پاک کنید تا به این ترتیب بتوانید از مشکلات احتمالی مانند عفونت چشم جلوگیری کنید.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

چه مدت پس از جراحی لیزیک می توانم شنا کنم؟

حداقل تا یک ماه بعد از عمل لیزیک از شنا کردن در استخر، دریا و… پرهیزید کنید. زیرا آب استخر و دریا دارای املاح و موادی است که به هیچ‌ عنوان برای چشمی که تازه جراحی لیزیک، پی آر کی و… شده، مناسب نیست. برای اینکه بتوانید به استخر بروید و یا در دریا شنا کنید، نیاز است که چند هفته‌ای صبر کنید تا پروسه ترمیم و بهبودی چشمانتان تمام شود.

توجه داشته باشید که اگر پلن سفر به شهر و یا کشورهای ساحلی را دارید و ممکن است که دل به دریا بزنید بهتر است زمان جراحی لیزیک خود را به تعویق بیاندازید.

✔ در رابطه با شنا کردن در استخر نیز باید از عینک شنا استفاده کنید تا کلر موجود در آب آسیبی به قرینه حساس چشم وارد نکند. همچنین علاوه بر کلر، شیرجه زدن در آب نیز ممکن است به دلیل فشار وارد شده از سوی آب به چشم جراحی شده آسیب وارد کند. از این رو بهتراست تا بهبودی کامل قرنیه و چشمتان صبر کنید تا بعداً پشیمانی برایتان رخ ندهد.

عوارض حمام بعد از لیزیک چشم

🔷بنابراین در رابطه با شنا کردن در استخر و یا دریا بعد از عمل لیزیک باید حداقل یک ماه صبر کنید و پس از بهبودی کامل چشم با خیالی راحت به استخر بروید. همچنین پس از گذشت سه ماه بعد از جراحی لیزیک بهتر است در هنگام شنا کردن از عینک شنا استفاده کنید.

بهترین زمان برای حمام کردن بعد از عمل لیزیک چشم

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، برای حمام کردن بعد از عمل لیزیک چشم باید یک‌سری اصول و مراقبت‌ها را در نظر بگیریم. برای این منظور بهترین زمان برای حمام کردن بعد از عمل لیزیک چشم، یک هفته بعد از جراحی است. چرا که ترمیم اپی تلیوم چشم در حدود دو تا پنج روز زمان می‌برد. بعد از یک هفته نیز باید حمام کردنتان کوتاه و در حد 15 دقیقه باشد.

هشدار: در هنگام حمام کردن بعد از عمل لیزیک بایستی چشمان خود را در زیر آب ببندید و از مالش چشم در حین شستشوی صورت خودداری کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان پیش از عمل لیزیک چشم فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:
محل درمان:

نحوه شستن صورت بعد از عمل لیزیک

بعد از عمل لیزیک چشم امکان شستن صورت با آب وجود دارد، اما بهتر است برای شستن صورت ابتدا دست خود را خیس کنید و به آرامی صورتتان را تمیز کنید. توجه داشته باشید که باید از آب، تمیز و عاری از هرگونه میکروب و آلودگی باشد.

همچنین می توانید در سه روز اول بعد از لیزیک چشم از دستمال مرطوب برای تمیز کردن صورت خود استفاده کنید تا به این ترتیب بتوانید از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. در این مدت نیز می توانید عینک محافظ چشم را بردارید و اطراف چشم را به آرامی بدون هیچ فشاری از سمت دست پاک کنید و مجدد عینک را در جای خود قرار دهید.

آیا وارد شدن آب به داخل چشم پس از انجام لیزیک خطرناک است؟

وارد شدن آب به داخل چشم تا یک هفته بعد از جراحی لیزیک توصیه نمی‌شود. اما اگر بنا به دلایلی آب وارد چشمتان شد، اشکالی ندارد. سعی کنید با یک دستمال خشک و تمیز به آرامی چشمتان را پاک کنید.

👁 توجه داشته باشید : براساس توصیه اکثر متخصصان چشم تا 24 ساعت بعد از جراحی لیزیک، لنز پانسمان چشم را خارج نکنید و صورتتان را نشویید.

نمونه کار قبل و بعد عمل انحراف چشم دکتر وحید بیگی

جراحی و درمان انواع بیماری‌های چشم، رفع عیوب انکساری و انجام جراحی زیبایی پلک توسط دکتر وحید بیگی با نمونه کارهای متعدد

نمونه جراحی بلفاروپلاستی در اهواز

کلام نهایی

حمام کردن بعد از عمل لیزیک چشم بایستی در مدت زمان کوتاهی صورت بگیرد و در حین دوش گرفتن آب و مواد شوینده مانند شامپو وارد چشم نشود. توصیه دکتر وحید بیگی برای بیمارانی که به تازگی عمل لیزیک، پی آر کی و … انجام داده‌اند، این است که بعد از یک پنج روز تا یک هفته حمام کنند و در این مدت صورت خود را آب، دستمال مرطوب و یا یک پارچه تمیز و مرطوب پاک نمایند.

مشاوره حضوری عمل لیزیک در ماهشهر

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید؛ برای عمل لیزیک چشم قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید. می‌توانید به مطب دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر ؛میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا