خشکی چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

تا به حال چیزی درباره خشکی چشم بعد از بلفاروپلاستی شنیده‌اید؟! انجام عمل بلفاروپلاستی توسط یک پزشک متخصص و با تجربه از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که اگر عمل جراحی به درستی صورت نگیرد، عوارض جبران ناپذیری گریبان گیرتان خواهد شد، یکی از عوارض کوتاه مدت این عمل، خشکی چشم بعد از بلفاروپلاستی است. ✔ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی خشکی چشم بعد از جراحی پلک بپردازیم.

خشکی چشم بعد از جراحی پلک

دلایل خشکی چشم بعد از بلفاروپلاستی

خشکی چشم بعد از جراحی بلفاروپلاستی دلایلی متعددی دارد، اما اصلی‌ترین دلیل خشکی چشم بعد از جراحی، بی‌تجربه بودن پزشک متخصص و استفاده از روش‌های غیراصولی برای جراحی است. اگر می‌خواهید از عوارض احتمالی جراحی بلفاروپلاستی در امان باشید در وهله اول باید به یک پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید؛ دکتر بیگی متخصص و جراحی چشم، با داشتن چندین هزار جراحی موفق یک پزشک کاربلد در این زمینه است که می‌توانید با مراجعه به وی بهترین نتیجه جراحی را به دست آورید. به علاوه این موضوع اگر مقدار اشک کافی داخل چشم وجود نداشته باشد، خشکی چشم رخ می‌دهد، در برخی موارد 25 درصد افرادی که جراحی بلفاروپلاستی انجام داده‌اند به دلیل اینکه التهاب و تورم در اطراف چشم وجود دارد، منجر به خشک شدن چشم می‌شود که این مورد با کاهش التهاب و استفاده از کرم و قطره‌های مخصوص درمان می‌شود.

توجه داشته باشید که اگر در پروسه جراحی بلفاروپلاستی بافت چربی و عضلانی که در اطراف چشم وجود دارند، به مقدار زیاد برداشته شود، به دلایلی چون دشوار شدن پلک زدن، رفلکس ناقص در فرایند پلک زدن و … خشکی چشم رخ می‌دهد. به همین خاطر است که تجربه و تخصص جراح بلفاروپلاستی در بروز این عارضه بسیار موثر خواهد بود.

دکتر بیگی علاوه بر ماهشهر و اهواز، در شیراز نیز جراحی بلفاروپلاستی را به صورت تخصصی انجام می‌دهند. بنابراین اگر در هر یک از این شهرها ساکن هستید حتماً برای مشاهده نمونه کارهای بلفاروپلاستی به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

همچنین به غیر از تخصص پزشک مربوطه، عوامل دیگری نیز منجر به بروز خشکی چشم بعد از عمل پلک می‌شود، از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

علائم خشکی چشم بعد از بلفاروپلاستی
  • استفاده از دستگاه و لوازم پزشکی استریل نشده
  • استفاده از داروها و قطره‌های خاص
  • آلرژی نسبت به آب و هوا
  • خشکی هوا
  • تابش نور خورشید و …

◀ موارد بالا از جمله مواردی هستند که به صورت طبیعی در برخی از افرادی که جراحی بلفاروپلاستی مشاهده می‌شود که در اکثر موارد این خشکی چشم موقت است اما اگر این خشکی زمان زیادی طول کشید و مشکل برطرف نشد، بایستی به پزشک مراجعه کنید.

در صورتی که برای انجام عمل بلفاروپلاستی در ماهشهر و یا شیراز نیاز به مشاوره رایگان دارید، فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:
محل درمان:

علائم خشکی چشم بعد از عمل پلک

خشکی چشم بعد از جراحی بلفاروپلاستی با سوزش، خارش شدید و دشواری در پلک زدن همراه است. به این صورت اگر بعد از جراحی بلفاروپلاستی این علائم را مشاهده کردید، لازم است به پزشک متخصص مراجعه کنید و یا برای مدتی با تجویز جراح از اشک مصنوعی استفاده کنید.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

روش های جلوگیری از خشکی چشم بعد از جراحی پلک

برای جلوگیری از خشکی چشم بعد از عمل پلک در ابتدا نیاز است به یک پزشک متخصص و بسیار مجرب مراجعه کنید تا به اصولی‌ترین روش‌ها جراحی را برای شما انجام دهند و با داشتن مهارت کافی مقدار مناسبی از عضله و چربی اطراف چشم برای درمان افتادگی برداشته شود.

✔ همچنین، خشکی چشم می‌تواند به دلیل التهاب پلک رخ می‌دهد که پلک زدن را برای شما دشوار می‌کند. از این رو برای درمان و کاهش التهاب باید از کمپرسور سرد استفاده کنید و همچنین باید از کرم‌ها، قطره‌ها و داروهایی که پزشک برایتان تجویز کرده است به صورت اصولی استفاده کنید. استفاده از اشک مصنوعی یکی دیگر از راهکارهایی است که می‌توانید برای جلوگیری از خشکی چشم استفاده کنید و چشمانتان را مرطوب نگه دارید. مرطوب نگه داشتن چشم با استفاده از قطره اشک مصنوعی از سوزش و خارش چشم نیز جلوگیری می‌کند. تمامی این موارد باید تنها توسط جراح تجویز شود.

نمونه کار قبل و بعد عمل انحراف چشم دکتر وحید بیگی

جراحی و درمان انواع بیماری‌های چشم، رفع عیوب انکساری و انجام جراحی زیبایی پلک توسط دکتر وحید بیگی با نمونه کارهای متعدد

نمونه جراحی بلفاروپلاستی در اهواز

خشکی چشم بعد از بلفاروپلاستی چقدر طول می کشد؟

خشکی چشم بعد از جراحی بلفاروپلاستی یکی از عوارض عادی است که در مدت زمان کوتاهی با استفاده از آنتی بیوتیک‌ها، قطره‌ها و … درمان می‌شود، مدت زمانی که خشکی چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی به طول می‌انجامد حداکثر 2 ماه است، به این ترتیب اگر این عوارض بیشتر ازاین مدت ادامه دار باشد نیاز است به پزشک معالج مراجعه کنید.

آیا فرد مبتلا به خشکی چشم می تواند بلفاروپلاستی کند؟

آیا فرد مبتلا به خشکی چشم می تواند بلفاروپلاستی کند؟

برای انجام عمل بلفاروپلاستی در افراد مبتلا به خشکی چشم، مشورت با پزشک متخصص قبل از جراحی ضروری است. به این صورت که باید قبل از جراحی، احتمال بروز خشکی چشم با دقت توسط پزشک بررسی شود. برخی پزشکان جراحی بلفاروپلاستی را برای افرادی با سندروم خشکی چشم، در صورت استفاده منظم از داروها و قطره‌ها انجام می‌دهند که البته این جراحی با رضایت بیمار صورت می‌گیرد.

اگر پس از عمل‌های لیزیک و لازک، دچار خشکی چشم شدید، توصیه می‌شود تا زمان برطرف شدن خشکی چشم ناشی از این جراحی‌ها، از انجام عمل بلفاروپلاستی خودداری کنید و ابتدا خشکی چشم خود را بعد از این جراحی‌ها درمان کنید و سپس برای انجام عمل بلفاروپلاستی اقدام کنید. در واقع فاصله زمانی بین عمل‌های لیزری چشم مانند لیزیک و جراحی پلک حتماً باید توسط جراح متخصص مشخص شود.

درمان خشکی چشم بعد از بلفاروپلاستی

برای درمان خشکی چشم بعد از جراحی پلک روش‌های خانگی و دارویی وجود دارد که می‌توانید با بکارگیری این روش‌ها خشکی چشم خود را درمان کنید.

1️⃣

یکی از روش‌های درمان خشکی چشم بعد از جراحی بلفاروپلاستی استفاده از کمپرسور سرد است. با استفاده از این کمپرسور می‌توانید التهاب و تورم چشمانتان را کاهش دهید و به این ترتیب بتوانید با پلک زدن مکرر از خشکی شدن داخل چشم خلاص شوید.

2️⃣

استفاده از قرص‌ها و قطره‌هایی که پزشک برایتان بعد از جراحی تجویز می‌کند، از اهمیت زیادی برخوردار است، از این رو اگر می‌خواهید از عارضه خشکی چشم خلاص شوید و حتی این عارضه را تجربه نکنید، باید  سر ساعت و منظم از قرص‌ها و انتی بیوتیک‎‌های تجویز شده استفاده کنید.

3️⃣

استفاده از قطره اشک مصنوعی به مرطوب ماندن داخل چشم کمک می‌کند، این قطره فاقد هر گونه عوارضی است و شما می توانید بدون تجویز پزشک نیز در صورت خشکی چشم از این قطره استفاده کنید.

چه افرادی بیشتر در معرض خشکی چشم بعد از عمل پلک قرار دارند؟

چه افرادی بیشتر در معرض خشکی چشم بعد از بلفاروپلاستی قرار دارند؟

افرادی که بیشتر در معرض خشکی چشم بعد از بلفاروپلاستی قرار دارند شامل افرادی هستند که:

  • کسانی که سابقه بیماری‌های چشمی دارند: افرادی با سابقه بیماری‌های مرتبط با خشکی چشم، مانند سندروم خشکی چشم یا التهاب پلک
  • افراد مسن: خشکی چشم به طور طبیعی با افزایش سن بیشتر می‌شود، بنابراین افراد مسن‌تر بیشتر از خشکی چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی رنج می‌برند.
  • مصرف کنندگان داروهای خاص: برخی داروها مانند آنتی‌هیستامین‌ها، ضدافسردگی‌ها و داروهای فشار خون می‌توانند منجر به خشکی چشم بعد از جراحی بلفاروپلاستی شوند.

همچنین بهتر است بدانید افرادی که قبلاً جراحی‌های چشمی مانند لیزیک یا لازک انجام داده‌اند نیز در معرض خشکی چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی قرار می‌گیرند. البته توجه داشته باشید مراجعه به یک پزشک متخصص و کاربلد، موجب می‌شود تا بهترین نتیجه برای بیمار با بررسی سوابق بیمار صورت بگیرد. از این رو در انتخاب دقت کنید و تمامی مشکلات و سوابق جراحی، بیماری و … خود را در هنگام مراجعه به مطب با پزشک در میان بگذارید.

زمان مراجعه به پزشک برای درمان خشکی چشم بعد از جراحی بلفاروپلاستی

اگر علائم خشکی چشم بیش از دو هفته پس از جراحی پلک ادامه داشت، مراجعه به متخصص ضروری است. این امر به ویژه در صورتی اهمیت دارد که درمان‌های اولیه مانند استفاده از قطره‌های چشمی، پمادها و کمپرس‌های آب سرد، استفاده از قطره اشک مصنوعی پاسخگو نبوده‌اند و همچنان بعد از دو هفته خشکی پلک شما ادامه دار شده است. البته بهتر است بدانید برخی از عارضه‌های چشمی بعد از عمل بلفاروپلاستی ممکن است تا چهل رو ادامه داشته باشد اما بهترین زمان برای مراجعه برای درمان خشکی چشم دو هفته بعد از عمل است.

نکته: اگر خشکی چشم بعد از جراحی پلک باعث ایجاد درد، قرمزی یا تغییر در بینایی شد، باید فورا به پزشک  مراجعه کنید تا با درمان به موقع از بروز عوارض جدی‌ جلوگیری کنند.

کلام نهایی

به طور کلی خشکی چشم بعد از جراحی پلک موقتی است  که می‌توانید با مراجعه زودهنگام به پزشک به درمان سریع این عارضه‌ کمک کنید. اما در صورتی که خشکی چشم شما تا دو هفته بعد از عمل ادامه داشت بایستی به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با درمان سریع از مشکلات احتمالی ناشی از خشکی چشم جلوگیری کنید.

سوالات متداول

مشاوره حضوری عمل بلفاروپلاستی در ماهشهر

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید و برای جراحی پلک قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید، می‌توانید به مطب دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر ؛میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید