عمل تغییر رنگ چشم در خوزستان ایران

عمل تغییر رنگ چشم در اهواز و ماهشهر، یکی از روش‌های جراحی زیبایی است که با هدف تغییر رنگ عنبیه انجام می‌شود و افراد زیادی به دنبال انجام آن هستند. تاکنون، روش‌های مختلفی برای انجام عمل تغییر رنگ چشم ابداع شده اما این عمل هنوز هم خطرات زیادی دارد. به دلایل زیبایی به عنوان جایگزین دائمی برای لنزهای تماسی رنگی استفاده می شود.

در این مقاله می‌خواهیم جزئیات کاملی درباره عمل رنگی کردن چشم در اختیارتان بگذاریم، پس ما با همراه باشید!

جراحی رنگی کردن چشم در ایران

عمل رنگی کردن چشم در ایران

در اهواز، ماهشهر و سایر شهرهای ایران کلینیک‌های مختلفی برای انجام عمل رنگی کردن چشم وجود دارند. هزینه این عمل، بسته به روش انتخابی و کلینیک مورد نظر، متفاوت است و انتخاب روش مناسب برای تغییر رنگ چشم، به عوامل مختلفی مانند رنگ چشم طبیعی، میزان رنگدانه‌های عنبیه و بودجه شما بستگی دارد. با توجه به حساسیت چشم و کم بودن نتایج و مطالعه‌های پزشکی در مورد این عمل زیبایی، لازم است قبل از تصمیم به انجام عمل رنگی کردن چشم، با یک متخصص چشم در اهواز و یا شهرسکونت خودتان مشورت کنید تا از خطرات و عوارض این عمل آگاه شوید.

برای دریافت مشاوره رایگان برای عمل رنگی کردن چشم فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

روش های تغییر رنگ چشم

به‌طورکلی دو روش برای تغییر رنگ چشم وجود دارد: روش جراحی و روش غیرجراحی. روش‌های جراحی برای تغییر رنگ چشم را می‌توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد:

روش های جراحی تغییر رنگ چشم

🔵کاشت عنبیه برای تغییر رنگ چشم Iris implant surgery: در این روش، یک عنبیه مصنوعی با رنگ دلخواه در چشم قرار داده می‌شود. این روش دائمی است؛ اما خطرات و عوارضی مانند عفونت، آسیب به قرنیه و حتی کوری دارد.

🔵تغییر رنگ چشم با لیزر (لایه برداری با لیزر) Laser depigmentation: در این روش، از لیزر برای از بین بردن رنگ‌دانه‌های عنبیه چشم و سلول های تولیدکننده رنگدانه (ملانوسیت‌ها) در لایه بالایی عنبیه استفاده می‌شود. این روش هنوز در مراحل آزمایشی قرار دارد و خطرات و عوارض آن کاملاً مشخص نیست.

🔵کراتوپیگمانتاسیون لیزری Laser keratopigmentation: در این روش که به آن «خالکوبی قرنیه» هم می‌گویند، پزشک با کمک لیزر رنگدانه‌های خاصی را در قرنیه وارد می‌کند.

عکس تغییر رنگ چشم
عکس تغییر رنگ چشم
اگر به دلایل زیبایی به دنبال تغییر رنگ چشم خود هستید، گزینه‌های موقتی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد این کار را انجام دهید. لنزهای رنگی ساده‌ترین و کم‌خطرترین راهکار برای تغییر رنگ چشم هستند.
دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

عمل تغییر رنگ چشم با لیزر چیست؟

در این روش رنگ چشم شما را با از بین بردن رنگدانه یا رنگ سلول‌های عنبیه تغییر می‌دهند. این تکنیک در مدت کوتاهی انجام می‌شود و طی آن با کمک لیزر، لایه بیرونی عنبیه قهوه‌ای از بین می‌رود و رنگ آبی زیر آن نمایان می‌شود. این روش فقط روی چشم‌های قهوه‌ای قابل انجام است و مانند هر جراحی، عوارض جانبی دارد.

🔴 نکته!!! برخی از خطرات احتمالی این روش ابتلا به آب سیاه گلوکوم و یوئیت است.

تغییر رنگ چشم با کاشت لنز و عنبیه

در روش ایمپلنت عنبیه، یک عنبیه منعطف و رنگی درست روی عنبیه طبیعی وارد می‌شود و در چشم قرار می‌گیرد. در این تکنیک، جراح قرنیه شما (لایه شفاف جلوی عنبیه شما) را باز می‌کند و یک ایمپلنت سیلیکونی رنگی در آن می‌گذارد. مطالعات نشان می‌دهند که افرادی که کاشت عنبیه انجام داده‌اند، به عوارض جانبی اختلال در بینایی دچار شده‌اند.

آیا تغییر رنگ چشم مورد تأیید پزشکان است؟

ازآنجایی‌که اکثر افراد پس از جراحی دچار مشکلات بینایی و عفونت‌های چشمی شده‌اند، اغلب چشم‌پزشک‌های مجرب و متخصص در این زمینه، با انجام این عمل مخالف هستند. اگر همچنان فرد به تغییر رنگ چشم اصرار داشته باشد، پزشک معمولاً روش‌های موقتی مثل استفاده از لنزهای رنگی را پیشنهاد می‌کند.

جراحی رنگی کردن چشم
جراحی رنگی کردن چشم

هزینه عمل تغییر رنگ چشم در ایران

هزینه عمل رنگی کردن چشم در ایران می‌تواند بسته به مهارت پزشک، روش انجام، خدمات و نوع تجهیزات کلینیک متفاوت باشد، برای همین بهتر است از قبل به خوبی پرس‌وجو کنید و بعد برای انجام این عمل اقدام کنید. با توجه به حساسیت بالای این عمل و عوارض جانبی آن، پیشنهاد می‌کنیم اولویت را مراجعه به پزشک متخصص چشم قرار دهید و از مراجعه به کلینیک‌های بی‌نام و نشان، به شدت خودداری کنید.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

خطرات جدی عمل تغییر رنگ چشم

از خطرات جدی عمل رنگی کردن چشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عفونت باکتریایی چشم: عفونت باکتریایی چشم، یکی از خطرات جدی رنگی کردن چشم با لیزر است. عفونت می‌تواند باعث آسیب به قرنیه، عنبیه و سایر ساختارهای چشم شود و در نهایت منجر به درد، ناراحتی، تاری دید، دوبینی، حساسیت به نور و حتی نابینایی شود.
  • آسیب به قرنیه و سوراخ شدن آن: قرنیه، لایه شفاف جلوی چشم است که نور را به شبکیه می‌رساند. آسیب به قرنیه می‌تواند باعث کاهش بینایی یا حتی نابینایی شود.
  • اختلالات بینایی: اختلال در بینایی، یکی دیگر از عوارض احتمالی رنگی کردن چشم با لیزر است. این اختلال‌ها می‌توانند شامل تاری دید، دوبینی و حساسیت به نور باشند. اختلال در بینایی می‌تواند کیفیت زندگی فرد را تا حد زیادی کاهش دهد.
  • نتیجه غیرمنتظره و غیر قابل پیش‌بینی: نتیجه رنگی کردن چشم با لیزر قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است رنگ چشم پس از عمل با انتظار فرد متفاوت باشد.
  • رنگ چشم ناسازگار: درصورتی‌که توزیع رنگ در عنبیه یکسان نباشد ممکن است بعد از عمل، رنگ چشم‌ها با یکدیگر تفاوت داشته باشند. همین موضوع سبب می‌شود فرد از نتیجه رنگی کردن چشم با لیزر رضایت نداشته باشد.
  • از دیگر عوارض جانبی رنگی کردن چشم با لیزر می‌توان ابتلا به ایریت (التهاب عنبیه)، گلوکوم، آب مروارید، عفونت چشم و زخم قرنیه را نام برد.

حتماً به خاطر داشته باشید که در حال حاضر، هیچ روش کاملاً بی‌خطری برای تغییر رنگ چشم‌ها به صورت دائمی وجود ندارد. همه تکنیک‌های عمل رنگی کردن چشم با عوارض جانبی و خطر همراه هستند و نتیجه جراحی کاملاً غیر قابل پیش‌بینی است.

تغییر رنگ چشم بدون جراحی

اگر به دلایل زیبایی به دنبال تغییر رنگ چشم خود هستید، گزینه‌های موقتی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد این کار را انجام دهید. لنزهای رنگی ساده‌ترین و کم‌خطرترین راهکار برای تغییر رنگ چشم هستند.

تغییر رنگ چشم بدون جراحی

لنزها در دو نوع لنز نسخه‌ای و ساده موجود هستند؛ اما لنزهای رنگی تجویز شده توسط دکتر مطمئن‌تر است، چون خرید لنز بدون نسخه خطر ابتلا به موارد زیر را افزایش می‌دهد:

  • حساسیت چشمی (خارش و ریزش اشک)
  • تاری دید
  • قرنیه خراشیده شده

همچنین، تمیز کردن و مراقبت نکردن درست از لنزهای تماسی می‌تواند در برخی موارد منجر به نابینایی و سایر مشکلات چشمی شود. اگر به فکر خرید لنز هستید، با چشم‌پزشک خود صحبت کنید تا شما را راهنمایی کند.

عمل تغییر رنگ چشم را چه پزشکی انجام می‌دهد؟

عمل تغییر رنگ چشم را باید چشم‌پزشک انجام دهد. چشم‌پزشک می‌تواند با بررسی شرایط چشم شما و ارزیابی خطرات و عوارض عمل، شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کند و بهترین روش را برای تغییر رنگ چشم به شما پیشنهاد کند؛ بنابراین، اگر قصد انجام رنگی کردن چشم با لیزر را دارید، حتماً از یک چشم‌پزشک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

سؤالات متداول در مورد عمل تغییر رنگ چشم

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم هر آن چه که درباره عمل رنگی کردن چشم باید بدانید را بررسی کنیم. به‌طورکلی، لیزر کراتوپیگمانتاسیون، لیزر دیپگمنتیشن و جراحی کاشت عنبیه روش‌هایی هستند که امروزه برای تغییر رنگ چشم استفاده می‌شوند. قبل از در نظر گرفتن هر روشی برای تغییر رنگ چشم، مهم است که سلامت چشمان خود را اولویت قرار دهید. با یک چشم‌پزشک معتبر مشورت کنید تا در مورد خطرات و مزایای احتمالی هر روشی شما را راهنمایی کند. به یاد داشته باشید، چشمان شما غیر قابل تعویض هستند و سلامت آنها باید در درجه اول مورد توجه باشد.

مشاوره حضوری عمل تغییر چشم در ماهشهر و اهواز

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید و برای انجام عمل تغییر رنگ چشم در ماهشهر و اهواز قصد مراجعه به یک جراح و متخصص متبحر را دارید، می‌توانید به مطب دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر ؛میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا