عوارض باورنکردنی عمل لیزیک، لازک و پی آر کی

عمل برداشتن عینک از لیزیک و لازک گرفته تا پی آر کی و فمتولیزیک به هر حال یک عمل جراحی محسوب می‌شوند. داشتن عوارض بعد از لیزیک و عمل چشم یک امر طبیعی است ولی معمولاً این عوارض موقتی هستند. در صورتی که مراقبت های بعد از جراحی به درستی انجام نشود، ممکن است به مرور زمان عوارض بیشتری نیز بروز کند. در نتیجه در ابتدا حتماً باید جراحی توسط یک متخصص چشم متبحر انجام شود و در مرحله بعد نیز خود بیمار تمامی مراقبت ها را به دقت رعایت و اجرا کند تا کمترین عوارض را شاهد باشد.

عوارض عمل چشم

عوارض موقتی بعد از عمل لیزیک چشم

جراحی لیزیک چشم و یا سایر عمل‌های چشم مانند لازک و پی آر کی یک راه حل موثر برای بهبود بینایی هستند، اما همچون هر جراحی دیگری، ممکن است با عوارضی به صورت موقتی همراه باشد. اما بهتر است بدانید هر فرد ممکن است تجربه‌های متفاوتی داشته باشد و نتایج برای همه یکسان نیست. بهتر است در ادامه این مقاله با عوارض بعد از عمل لیزیک اشاره می‌کنیم:

به نظر شما چرا باید این عوارض بعد از عمل لیزیک چشم ایجاد شود؟ در ادامه برخی از مهم‎ترین دلایل بروز آن را بیان کرده‌ایم:

  • گاهی اوقات ممکن است پزشک برای انجام عمل لیزیک، یک فلپ با عمق متغیر در چشم ایجاد کند. در این شرایط، چنین احتمالی وجود دارد که خطرات عمل لیزیک چشم نظیر آستیگماتیسم نامنظم با توجه به عمق نامتقارنی که در فلپ وجود داشته، ایجاد شود.
  • در برخی از افراد، متخصص چشم از دستگاه‌های مخصوصی برای ایجاد فلپ‌های بسیار نازک استفاده می‌کند. با این‌ حال، یکی از عوارض ایجاد چنین فلپ‌هایی بروز آستگیماتیسم نامنظم خواهد بود.
  • در برخی موارد، فلپی که در ناحیه چشم ایجاد می‌شود به‌ صورت موج‌دار است. در این شرایط، احتمال وجود دارد که فرد دچار آستیگماتیسم نامنظم شود.

تصمیم به جراحی لیزیک چشم نیاز به دقت و مشورت با پزشک متخصص دارد. انتخاب یک پزشک با تجربه و شناخت کافی از دستگاه و تکنیک مورد استفاده می‌تواند در کاهش عوارض و بهبود نتایج کمک کننده باشد.

چرا لیزیک چشم در کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

عوارض نادر لیزیک چشم

در تعداد بسیار کمی از بیماران، ممکن است عوارض جانبی خاصی مشاهده شوند، هرچند که این موارد بسیار نادر هستند و بیشتر به دلیل عدم تخصص جراح است. برخی از جراحان ممکن است در مواردی که نباید لیزیک انجام شود نیز اقدام به انجام این جراحی کنند. همین مسئله ممکن است عوارض جبران ناپذیری را برای بیمار رقم بزند. برخی از خطرات و عوارض نادر لیزیک چشم عبارتند از:

چه افرادی نباید لیزیک و عمل چشم انجام دهند (عوامل خطرساز برای لیزیک چشم)

حتماً تا به اینجاد می‌دانید که عمل لیزیک، لازک، پی آر کی و به طور کلی عمل‌های رفع عیوب بینایی برای همه افراد مناسب نیست. در واقع ممکن است برخی از افراد مشکلات و بیماری‌هایی داشته باشند که در صورت انجام جراحی لیزیک، عوارض جدی را تجربه کنند. در نتیجه افرادی که مشکلات زیر را دارند، حتماً باید با یک جراح لیزیک متبحر مشاوره کنند و در صورت تشخیص جراح چشم اقدام به تصمیم گیری کنند. مشکلاتی که ممکن است با لیزیک چشم عوارض جدی را به دنبال داشته باشند عبارتند از:

  • ابتلا به آب مروارید و آب سیاه
  • ابتلا به خشکی چشم شدید
  • بیماری‌های سیستم ایمنی
  • سن بالا و پیر چشمی

برای دریافت مشاوره رایگان برای عمل لیزیک چشم و یا سایر جراحی‌های چشم فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:
محل درمان:

عوارض لیزیک و عمل چشم در پیری

یکی از سنین رایجی که افراد ضعیفی چشم را تجربه می‌کنند و به دنبال راه‌ حلی برای خلاصی از عینک هستند، دوره پیری است. به همین علت، لازم است که به عوارض عمل لیزیک در پیری نیز توجه شود. به طور کلی، نمی‌توان سن ممکن است مانع بزرگی برای انجام عمل لیزیک چشم باشد. با این حال، برخی از عوارض و نکات مرتبط با عمل لیزیک چشم در سنین پیری عبارتند از:

  • آب مروارید: یکی از عوارض ممکن در پیری، اب مروارید است. این بیماری در سنین بالاتر شایعتر است و ممکن است نتوان لیزیک چشم را انجام داد.
  • طولانی تر بودن دوره نقاهت: با توجه به کاهش سرعت ترمیم در سن پیری، ممکن است دوره نقاهت پس از عمل لیزیک چشم طولانی‌تر باشد.

با این وجود، در نظر داشته باشید که این عوارض به خوبی قابل کنترل هستند و توسط یک پزشک متخصص در این زمینه قابل مدیریت می‌باشند. از این رو تا حد امکان، مشاوره با پزشک معالج می‌تواند به افراد در انتخاب صحیح و درک دقیق از عوارض ممکن در پیری برای عمل لیزیک چشم کمک کند.

آیا باید از عمل لیزیک منصرف شوم؟

عوارض لیزیک

خیلی از بیماران ممکن است پس آشنایی با خطرات و عوارض لیزیک چشم از انجام آن منصرف شوند. این در حالی است که چنین روشی بسیار ایمن بوده و عوارض آن معمولا در درصد بسیاری کمی از بیماران ایجاد می‌شود. به همین دلیل جای نگرانی نداشته و می‌توانید از این روش برای درمان مشکل خود کمک بگیرید.

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از بروز چنین عوارضی توصیه می‌شود یک متخصص باتجربه را انتخاب کنید. با این کار، لیزیک چشم با بهترین ابزار و تکنیک انجام خواهد شد و عارضه‌ خاصی ایجاد نمی‌شود. همچنین باید توجه داشت که بعد از چنین درمانی باید به نکات مراقبتی متخصص توجه شود تا از بروز عوارضی نظیر عفونت جلوگیری شود.

چه شرایطی عوارض لیزیک چشم را افزایش می دهد؟

یکی از عواملی که می‌تواند سبب بروز عوارض لیزیک چشم شود، شرایط مستعد کننده‌ای است که بیمار دارد. در ادامه به بررسی برخی از این شرایط می‌پردازیم:

  • قوز قرنیه یکی از بیماری‌هایی است که احتمال ابتلای فرد به آن قبل از شروع درمان وجود دارد. در این شرایط، امکان آنکه بیمار دچار آستیگماتیسم نامنظم شود بالاتر خواهد بود.
  • برخی از داروهایی که فرد برای سایر مشکلات خود مصرف می‌کند، می‌تواند باعث خشکی چشم شود. به‌عنوان مثال، آکوتان یکی از داروهایی بوده که با ایجاد چنین مشکلی سبب بروز برخی عوارض در چشم بعد از درمان خواهد شد.
  • برخی بیماری های زمینه ‌ای نظیر دیابت می‌تواند باعث کاهش روند بهبودی بیمار شود. به همین علت، احتمال بروز عفونت در عمل لیزیک بیماران دیابتی بالاتر خواهد رفت.

سوالات متداول عوارض لیزیک چشم

جمع بندی

عمل لیزیک یک روش موثر برای بهبود بینایی است، اما عوارضی موقتی نظیر خشکی چشم و حساسیت ممکن است پیش آید. بیشتر افراد تا چند هفته پس از عمل بهبود یافته و این عوارض کاهش می‌یابند. مسئله مهم تصمیم گیری درست درباره انجام جراحی توسط یک متخصص و جراح لیزیک متبحر است.

مشاوره حضوری عمل لیزیک چشم در ماهشهر و اهواز

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید و برای انجام جراحی لیزیک چشم در ماهشهر و اهواز قصد مراجعه به یک جراح و متخصص متبحر را دارید، می‌توانید به مطب دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر ؛میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا