سردرد ناشی از ضعیف شدن چشم و درمان میگرن چشمی

از جمله آزاردهنده‌ترین سردردها، سردردهای چشمی هستند که این سردردها به دلایل مختلفی پدیدار می‌شوند، اما اصلی‌ترین دلایلی که منجر به سردرهای چشمی می‌شوند، مشکلات بینایی است. از جمله مشکلات بینایی که منجر به سردردهای چشمی می‌شود می‌توان به دوربینی، نزدیک بینی، آب مروارید و پیرچشم و … اشاره کرد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با ارتباط بین ضعیف بودن چشم و سردرد آشنا کنیم.

سردردهای چشمی

ارتباط بین ضعیف بودن چشم با سردرد

شاید سوال همه کسانی که از ضعیف بودن چشمانشان رنج می‌برند، این باشد که آیا ضعیف بودن چشم با سردرد ارتباط دارد یا خیر؟ پاسخ این سوال مثبت است، افرادی که عیوب انکساری چشمی دارند اما از عینک طبی مناسب چشمشان استفاده نمی‌کنند، از سردردهای بیشتر نسبت به سایر افراد رنج می‌برند.

از جمله عیب انکساری که رابطه مستقیمی با سردرد دارد، می‌توان به دوبینی، دوربینی، نزدیک بینی، آستیگماتیسم، پیرچشمی، آب مروارید و …. اشاره کرد. دلیل اصلی ارتباط ضعف بینایی با سردرد از دید بهترین دکتر متخصص چشم در اهواز نداشتن دید کافی و تلاش برای دیدن اجسام است که این موضوع باعث ایجاد درد های شدید چشم و در نتیجه موجب به وجود آمدن سردردهای آزار دهنده می‌شود.

کدام مشکلات چشمی باعث سردرد و میگرن می‌شوند؟

مشکلات چشمی و سردرد
  • فشار چشم: آسیب رسیدن به عصب بینایی سا گلوکوم
  • خشکی چشم: کمبود اشک، سوزش و قرمزی چشم
  • آستیگماتیسم: انحنای نامنظم قرنیه
  • نگاه طولانی مدت به صفحه نمایش: خیره شدن طولانی مدت به موبایل، تبلت یا کامپیوتر
  • عدم تناسب عینک یا لنز با شماره چشم: استفاده از عینک یا لنز نامناسب
  • نور نامناسب: نور کم یا زیاد محیط
  • انحراف چشم: در صورت عدم امکان تمرکز بر روی یک نقطه عضلات چشم خسته و باعث سردرد چشمی می شوند
  • پلک زدن کم: کم پلک زدن می‌تواند منجر به خشکی، سوزش و خارش چشم و در نهایت سردرد شود
  • بلفاریت: التهاب پلک‌ها یا بلفاریت چشم
  • عفونت چشم

موارد بالا تنها چند نمونه از مشکلاتی چشمی هستند که منجر به سردردهای چشمی می‌شوند. در صورت مشاهده هر کدام از این موارد نیاز است به بهترین کلینیک چشم پزشکی اهواز مراجعه کنید.

درمان سر دردهای ناشی از ضعف بینایی

برای درمان سردرهای ناشی از ضعف و مشکلات بینایی نیاز است که در ابتدا به یک چشم پزشک متخصص مراجعه کنید، با مراجعه به چشم پزشک مشکل بینایی شناسایی می‌شود و در نتیجه پزشک متخصص عینک مناسب برای شما تجویز می‌کند، همچنین پزشک متخصص شما ممکن عمل های جراحی مانند عمل لیزیک و یا لازک را برای پیشنهاد کند که به این ترتیب دیگر نیاز به استفاده از عینک نخواهید داشت.

بهتر است بدانید ممکن است ده روز تا دو هفته بعد از تجویز و استفاده از عینک طبی همچنان میگرن شدید را تجربه کنید اما خیالتان راحت که این سردردها موقتی هستند و به مروز از بین می‌روند. اما اگر پس حدود یک ماه همچنان سردردهای شدید شما ادامه داشت نیاز است که مجددا به پزشک مراجعه کنید.

علت سردرد بعد از استفاده عینک

یکی دیگر از سردردهایی که رابطه مستقیمی با چشم دارد، مربوط به مدت زمانی می‌شود که شما عینک زدن را شروع کرده اید، سردردهای پس از استفاده از عینک جدید، از جمله مشکلات شایع و آزاردهنده است که اکثر افراد تا یک ماه این سردرد ها را تحمل می‌کنند. از جمله دلایلی که می‌توانند به ایجاد سردرد و یا میگرن چشمی منجر شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موارد موجود در لیست بالا چند نمونه از دلایلی هستند که بعد از عینک زدن موجب سردردهای چشمی می‌شوند، اما بهتر است بدانید اکثراً سردرد ناشی از عینک جدید معمولاً موقتی است و طی چند روز تا دو هفته از بین می‌رود. با این حال، در صورت تداوم یا تشدید سردرد، نیاز است که به چشم پزشک مراجعه کنید.

چه زمانی برای سردرد ناشی از ضعف بینایی به پزشک مراجعه کنیم؟

براساس نظر متخصصین اگر متخصص ضعف بینایی شما را تشخیص داد و با تجویز عینک مناسب توانستید از مشکلاتی نظیر دو بینی، دوربینی، نزدیک بینی، آستیگماتیسم، پیرچشمی خلاص شوید، اما همچنان بعد از یک ماه سردرد چشمی شما همچنان ادامه داشت، باید به پزشک معالج خود مراجعه کنید تا با تشخیص درست مشکلتان در کوتاه مدت رفع شود.

به طور کل توجه داشته باشید که مشکلات چشمی به طور مستقیم می‌توانند در به وجود آمدن سردردهای وحشتناک تاثیرگذار باشند، اما اگر پس از مراجعه به پزشک متخصص سردرد و میگرن چشمی شما تسکین پیدا نکرد، نیاز است مجددا به پزشک مراجعه کنید و با شرح وضعیت خود به پزشک متخصص در تشخیص درست علت سردرهای چشمی خود کمک کنید.

مشاوره حضوری تشخیص ضعیفی چشم در ماهشهر

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید و برای تشخیص ضعیفی چشم قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید، می‌توانید به مطب دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.