بهترین سن عمل چشم برای برداشتن عینک (سن لیزیک چشم)

احتمالاً شما نیز از داشتن عینک خسته شده‌اید و به دنبال راهی برای رهایی از آن هستید؛ یکی از محبوب‌ترین عمل‌های چشم، جراحی لیزیک است. طی این عمل مشکلات چشمی مانند نزدیک‌بینی، دوربینی و آستیگمات برطرف خواهد شد. بهترین سن لیزیک چشم، لازک و سایر عمل‌های چشمی، بین ۱۸ تا ۲۵ سال است. طی این عمل، یک لایه خیلی نازک از سطح قرنیه را می‌تراشند. آیا انجام این عمل برای افراد زیر ۱۸ سال نیز امکان پذیر است؟ اگر فرد دارای سن بیشتر از ۴۰ سال باشد، می‌تواند جراحی لیزیک انجام دهد؟ درادامه به پاسخ این سوالات و توضیح کامل در رابطه با سن مناسب لیزیک چشم، خواهیم پرداخت؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

 بهترین سن عمل چشم برای برداشتن عینک (سن لیزیک چشم)

 از چه سنی می توان لیزیک چشم کرد؟

سالانه میلیون‌ها نفر عمل لیزیک چشم را انجام می‌دهند؛ علت آن اثربخشی، بی‌خطر بودن و بهبود بینایی افراد است. اما این عمل دارای محدودیت‌هایی از جمله محدودیت سنی است؛ سوالی که اکثر افراد می‌پرسند این است که از چه سنی می‌توانند عمل لیزیک را انجام دهند؟ معمولاً بعد از سن ۱۸ سالگی درصورتی که نمره چشم فرد طی یک سال گذشته ثابت مانده باشد، می‌توانند این عمل را انجام دهند.

خیلی کم پیش می‌آید که در سنین کمتر از ۱۸ سال این نوع عمل انجام شود و آن هم شرایطی است که پزشک متخصص چشم تشخیص می‌دهد. اگر ساکن استان خوزستان و مخصوصاً شهرهای ماهشهر و اهواز هستید، برای انجام معاینات چشمی و انجام جراحی لیزیک پیشنهاد ما به شما مراجعه به بهترین کلینیک چشم پزشکی ماهشهر است.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم
 تا چه سنی می توان لیزیک کرد؟

 تا چه سنی می توان لیزیک کرد؟

معمولاً بهترین سن برای انجام عمل‌های اصلاح بینایی و رفع عیوب انکساری چشم را تا 40 سالگی اعلام می‌کنند؛ البته این بدان معنی نیست که بعد از این سن هرگز نمی‌توان به سراغ عمل‌های حذف عینک رفت. ولی به دلیل اینکه معمولاً بعد از سن 40 سالگی پیرچشمی نیز به مشکلات چشمی اضافه می‌شود، محدودیت‌های انجام لیزیک چشم بیشتر خواهد شد.

در اصل امکانسنجی انجام عمل لیزیک چشم (لیزیک چشم در اهواز) و یا جراحی‌های پیشرفته‌تر مانند فمتولیزیک در سنین بالاتر تا حد زیادی به بروز یا عدم بروز پیرچشمی مرتبط خواهد بود. البته باز هم در این زمینه تشخیص نهایی با پزشک متخصص بوده و او با بررسی شرایط و سلامت چشم بیمار تصمیم نهایی را می‌گیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با دکتر بیگی کافی است تا فرم زیر را پر کرده و منتظر تماس کارشناسان ما بمانید.

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:
محل درمان:

 لیزیک و عمل چشم قبل از 18 سالگی

همانطور که تا سن ۱۸ سالگی در تمامی اجزای بدن شاهد رشد و تغییر هستیم، چشم‌ها نیز تا این سن صدرصد تغییر خواهند کرد. طبق توصیه متخصصان، انجام جراحی لیزیک چشم نباید تا این سن انجام بگیرد. علت آن، موقتی بودن نتیجه آن است؛ درواقع به دلیل اینکه زودتر از اتمام سن رشد اقدام به انجام این جراحی کرده بعدها مجدداً نمره چشم تغییر می‌کند. ازطرفی، لیزیک یک عمل انتخابی است یعنی معمولاً انجام این جراحی اورژانسی نبوده و بهتر است فرد تا پایان سن رشد صبر کند. درباره بهترین شماره چشم برای لیزیک نیز مطالعه کنید.

لیزیک و عمل چشم بعد از 40 سالگی

پس از سن ۴۰ سالگی، به دلیل افزوده شدن پیرچشمی، اگر فرد در گذشته عمل لیزیک کرده باشد یا بعدا بخواهد لیزیک کند، حتما برای مطالعه و موبایل، نیازمند عینک است. درواقع با انجام این عمل، تنها دید دور افراد درست می‌شود ولی پیرچشمی قابل اصلاح نخواهد بود. سپس بر اساس سن، به یک عینک ۱+ نا ۲.۵+ نیاز خواهد داشت. گاهی افراد بیان می‌کنند که در سن چهل سالگی نیازمند عینک برای مطالعه نیستند اما، زمانی که قصد مطالعه دارند باید عینک دوربین را بردارند تا به راحتی مطالعه کنند.

هنگامی که پس از سن ۴۰ سالگی عمل لیزیک انجام می‌شود، در صورتی که فرد به پیرچشمی دچار شده باشد، فقط دید دور فرد با لیزر اصلاح می‌شود؛ یعنی فرد باید برای نزدیک بینی و مطالعه باز هم عینک استفاده کند. درواقع هنگام مطالعه به علت اشکال در نزدیک بینی، دچار مشکل خواهد شد.

لیزیک و عمل چشم بعد از 40 سالگی
 بهترین سن برای عمل لیزیک چشم

 بهترین سن برای عمل لیزیک چشم

سن افراد یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انجام عمل لیزیک است؛ اما سوال اینجاست، بهترین سن عمل چند سالگی است؟ بهترین سن جهت انجام جراحی لیزیک چشم، رده سنی می‌باشد که در آن نمره چشم فرد ثابت است و تغییری پیدا نکرده باشد یا رویه تغییر آن بسیار اندک و کند است. معمولا سن ایده‌آل برای انجام این عمل، مابین سنین 25 تا 40 سالگی است. درواقع فرد پس از این جراحی، باید به مدت ۱ سال تحت نظر چشم پزشک متخصص قرار بگیرد تا پزشک بررسی کند که آیا طی این سال‌ها شماره چشم فرد تغییری داشته است یا خیر.

طبق مطالعات انجام شده، چشم افراد از سن 25 سالگی به بعد شروع به تثبیت شدن می‌کنند و درنهایت شماره چشم ثابت می‌شود. از طرفی، پس از سن 40 سالگی، چشم‌ها دوباره شروع به تغییر می‌کنند. پس از این سنین فرد به عارضه دیگری نظیر پیرچشمی دچار می‌شود که نیازمند عینک برای مطالعه است. در حدود سن 60 سالگی، چشم دوباره تغییر خواهد کرد پس عارضه‌‌های دیگری مثل آب مروارید، به سایر مشکلات فرد افزوده می‌شود. از آنجاکه عمل لیزیک نمی‌تواند بیماری‌هایی از جمله آب مروارید را درمان کند در نتیجه این سنین دیگر برای انجام جراحی لیزیک چشم مناسب نخواهد بود.

 سن عمل چشم آستیگمات

افرادی که به مشکلات چشمی مانند نزدیک‌بینی، دوربینی و آستیگمات مبتلا هستند، سن مناسب برای انجام عمل لیزیک، 18 تا 40 سالگی بهترین زمان خواهد بود. با این وجود فاکتورهای گوناگونی در میزان موفقیت فرد هنگام جراحی اثرگذار است. انجام لیزیک چشم آستیگمات، برای افراد کمتر از ۱۸ سال گزینه خوبی نیست؛ علت آن، تغیر عدسی چشم تا رسیدن به سن عمل چشم آستیگمات است.

 پس چشم کودکان با انجام لیزر درمان نخواهد شد؛ اما بعد از ۱۸ سالگی، شاهد تثبیت شدن شکل غیرمتعارف عدسی هستیم که تغییر زیادی نخواهند کرد. از طرفی، عوامل دیگری مثل بیماری‌های چشم، استفاده از عینک، سابقه استفاده از لنز و… در انتخاب تصمیم برای انجام عمل لیزیک تأثیرگذار است. درنهایت پزشک باتوجه به همه فاکتورها، تشخیص خواهد داد که آیا انواع عمل حذف عینک را می‌تواند انجام دهید یا خیر.

مشاوره حضوری با دکتر وحد بیگی در ماهشهر

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر هستید و برای عمل لیزیک و سایر عمل‌های اصلاح عیوب انکساری چشم قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید، می‌توانید به کلینیک دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر ؛میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تخفیف تابستانه
برای اطلاع از هزینه انواع جراحی چشم کلیک کنید.