آرایش چشم بعد از عمل لیزیک و لازک خطرناک است؟

عدم آرایش چشم بعد از عمل لیزیک و لازک یکی از مراقبت‌های اصولی این عمل است و به بیمارانی که به تازگی جراحی کرده‌اند توصیه می‌شود که به هیچ عنوان تا چهار هفته از لوازم آرایشی استفاده نکنند. این فرایند، موجب بهبود هر چه سریع‌تر و بهتر عمل لیزیک و لازک چشم خواهد شد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر به بررسی این موضوع بپردازیم.

عدم آرایش چشم بعد از عمل لیزیک و لازک

چه مدت بعد از عمل لیزیک و لازک می توان آرایش کرد؟

طبق توصیه اکثر جراحان چشم پزشک، بعد از عمل لیزیک چشم و سایر عمل‌های چشمی بیماران بایستی در حدود سه الی چهار هفته از لوازم آرایشی استفاده نکنند. به این صورت که در این مدت استفاده از ریمل، خط چشم، مداد چشم، سایه و… حتی اگر داخل چشم استفاده نشود، ممنوع است.

توجه داشته باشید که در این دوران به هیچ عنوان از لنزهای آرایشی نیز استفاده نکنید. تمامی این موارد برای جلوگیری از عفونت چشم و تسریع فرایند بهبود چشم است. به طور کلی بهترین زمان برای استفاده از لوازم آرایشی حداکثر سه هفته بعد از عمل لیزیک و لازک است همچنین برای استفاده از لنزهای آرایشی حدود یک الی دو ماه باید صبر کنید.

آرایش چشم قبل از جراحی لیزیک و لازک

هنگامی برای جراحی لیزیک و لازک به مرکز جراحی مراجعه می‌کنید، بهتر است صورت خود را کاملا با شوینده مناسب بشویید. تا از مشکلاتی که در حین عمل ممکن است به وجود بیاید، جلوگیری کنید. اگر از ریمل و یا خط چشم‌های ضدآب استفاده می‌کنید، سعی کنید قبل از جراحی چندین بار صورت خود را با شامپو بچه و یا شوینده مخصوص پوستتان بشویید تا کاملا پاک شوند.

برای دریافت مشاوره رایگان لیزیک چشم فرم زیر را پر کنید.

آرایش چشم بعد از عمل لازک و لیزیک

آرایش چشم قبل و بعد از جراحی لازک و لیزیک

همانطور که پیشتر توضیح دادیم آرایش چشم بعد از عمل لیزیک و لازک ممنوع است. البته می‌توانید از ضدآفتاب روی پوستتان استفاده کنید اما برای دور چشم به هیچ عنوان از لوازم آرایشی، کانسیلر و… استفاده نکنید.

همچنین بهتر است بدانید که نباید از پاک کننده‌های چشمی و سرم تا یک هفته استفاده کنید و صبر کنید قرنیه چشم کاملاً ترمیم شود. توجه داشته باشید اگر در دوران نقاهت عمل لازک چشم از لوازم آرایشی استفاده کنید، مشکلات جدی گریبان گیرتان خواهد شد.

کاشت مژه بعد از لیزیک و لازک

حدود سه الی چهار هفته بعد از عمل لیزیک و لازک می‌توانید از لوازم آرایشی استفاده کنید. همچنین کاشت مژه نیز بعد از یک ماه مانعی ندارد. البته باید توجه داشته باشید که پروسه ترمیم قرنیه چشمتان حالت نرمال را طی کند. به این صورت که اگر چشم شما بعد از عمل دچار عفونت یا مشکلات دیگری شد، این قضیه برای شما متفاوت خواهد بود و باید در این رابطه با پزشک خود مشورت کنید.

💠 به طور کلی اگر می خواهید بعد از عمل لیزیک کاشت مژه انجام دهید، بهتر است به تمامی موارد مربوط به سلامت چشمتان توجه کنید تا به این ترتیب از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

آرایش چشم در جراحی لیزیک و لازک چشم

شما هنگامی که می‌خواهید به اتاق عمل بروید و جراحی انجام شود، نباید رو صورتتان لوازم آرایشی وجود داشته باشد. همانطور که گفتیم باید قبل از جراحی چند بار صورتتان را بشویید تا از هرگونه آلودگی و لوازم آرایشی پاک شود.

از آنجایی که عمل لیزیک و لازک توسط لیزرهای خاصی صورت می‌گیرد و این دستگاه لیزر به رایحه‌های ناشی از لوازم آرایشی و عطر و ادکلن ممکن است واکنش نشان دهد و موجب مشکلات و تداخل در فرایند جراحی شود، از این رو قبل از عمل باید صورت خود را کاملاً تمیز کنید.

آرایش در حین جراحی لیزیک و لازک چشم

چرا بعد از عمل لازک و لیزیک نمی توانیم آرایش کنیم؟

از مهم‌ترین دلایلی که استفاده از لوازم آرایشی توصیه نمی شود، احتمال عفونت چشم بعد از عمل است. از آنجایی که بعد از جراحی لیزیک و لازک روی قرنیه چشم فلپ قرار می‌گیرد، قرنیه چشم بیشتر در معرض عفونت است. به این ترتیب برای اینکه از چشم خود در برابر عفونت و مشکلات محافظت کنید باید تا بهبودی کامل قرنیه از مراقبت‌ های بعد از عمل لیزیک چشم غافل نشوید.

خطرات آرایش چشم بعد از عمل لیزیک چیست؟

اخطرات ناشی از آرایش چشم بعد از عمل لیزیک و لازک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• قرمزی چشم
  • سوزش شدید چشم
  • خارج شدن مایع شفاف از چشم
  • ریزش اشک
  • تاری دید
  • از دست دادن بینایی
  • درد شدید چشم
  • عفونت چشم

آرایش نکردن چشم بعد از عمل لیزیک و لازک برای مدت یک ماه کار سختی نیست. شما می‌توانید در این مدت با پیروی از دستورات پزشک و استفاده از قطره‌های چشمی از بروز مشکلات احتمالی علی الخصوص عفونت قرنیه جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که تنها چهار هفته صبر کنید کافی است تا بتوانید بینایی خود را به طور کامل به دست آورید.

مشاوره حضوری جراحی لیزیک و لازک در ماهشهر

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید و برای جراحی لیزیک و لازک قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید، می‌توانید به مطب دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.