صفر تا صد جراحی لازک چشم در اهواز

عمل جراحی لازک چشم در اهواز یکی از جراحی‌های پرکاربرد در رفع عیوب انکساری چشم از جمله نزدیک‌بینی و دوربینی است. این جراحی همه مزایای عمل لیزیک را به‌ همراه دارد؛ اما هنوز در کشور ما به محبوبیت عمل لیزیک دست نیافته‌ است. افرادی که به‌ دلایل مختلف شرایط انجام عمل لیزیک را ندارند، می‌توانند برای درمان آستیگمات، دوربینی و یا نزدیک‌بینی چشمان خود از جراحی لازک چشم استفاده کنند.

در این مطلب به زوایای مختلف این جراحی می‌پردازیم، مزایای آن‌را بررسی می‌کنیم و هرآنچه که نیاز است دررابطه با عمل لازک در بندر ماهشهر بدانید را توضیح می‌دهیم. اگرتمایل دارید که با صفر تا صد جراحی لازک چشم آشنا شوید، با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

عمل لازک چشم در اهواز

عمل لازک چشم (Lasek) چیست؟

در جراحی لازک چشم، عیوب قرنیه برطرف می‌شود و از این طریق بینایی کامل بیمار باز می‌گردد. زمانی که فرم قرنیه تغییر پیدا کند و دیگر به‌ صورت یک گوی صاف نباشد، ورود نور به چشم با مشکل مواجه می‌شود و بیمار نمی‌تواند تصاویر را با وضوح عادی ببیند. به همین دلیل هدف از جراحی لازک چشم این است که فرم و سطح قرنیه اصلاح شود و دوباره به‌حالت عادی خود برگردد. معمولا تغییرات فرم قرنیه به‌دلیل وراثت و ژنتیک به‌حالت غیرعادی در می‌آید و افراد را نیازمند عینک می‌کند.

در بسیاری از موارد انتخاب اول پزشکان برای رفع نزدیک‌بینی و دوربینی عمل لیزیک چشم در اهواز است. اما تعدادی از افراد به‌دلایل مختلف از جمله نازک بودن قرنیه یا خشکی چشم نمی‌توانند که چشمان خود را به‌وسیله عمل لیزیک درمان کنند. به همین دلیل جراحی لازک چشم به وجود آمده است تا این افراد هم بدون عینک به زندگی عادی خود ادامه دهند.

به‌دلیل اینکه برش در جراحی لازک بسیار نازک‌تر و سطحی است، خطری برای افرادی که قرنیه نازک دارند ایجاد نمی‌کند و این دسته از افراد هم می‌توانند بینایی کامل خود را دوباره با لازک به‌دست آورند.

عمل لازک چشم در اهواز چگونه انجام می‌شود؟

عمل لازک در اهواز و ماهشهر یک جراحی سرپایی است که در کمتر از چند دقیقه انجام می‌شود. در عمل لازک چشم‌پزشک با استفاده از بی‌حسی که به‌سادگی و فقط توسط ریختن قطره در چشم ایجاد می‌شود جراحی را آغاز می‌کند. این جراحی با برش بسیار نازکی روی سطحی‌ترین بخش چشم ایجاد می‌شود. سپس با کنار رفتن بخش رویی چشم اصلاح فرم قرنیه توسط لیزر صورت می‌گیرد و بخش‌های ناصاف قرنیه تراشیده می‌شوند.

پزشک متخصص چشم در این عمل از الکل برای خنک نگه‌داشتن اجزای نگهدارنده استفاده می‌کند. در نهایت پس از تراشیده شدن قرنیه و اصلاح فرم، لایه رویی چشم دوباره سر جای خود قرار می‌گیرد و پس از چندین ساعت به‌خودی‌خود ترمیم پیدا می‌کند.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

مراحل انجام عمل لازک چگونه است؟

در ادامه تمام مراحل عمل لازک چشم در اهواز را به‌اختصار بیان می‌کنیم.

  • شست‌وشوی چشم و اطراف چشم توسط پرستار بیرون از اتاق عمل
  • بی‌حس کردن چشم به‌وسیله قطره
  • ایجاد یک برش دایره‌ای روی سطح اپیتلیوم قرنیه به‌وسیله تریفن توسط پزشک.
  • قراردادن محلول رقیق الکل روی اپیتلیوم جدا شده که همچنان به قرنیه متصل است.
  • قراردادن لیزر روی سطح استروما قرنیه برای اصلاح عیب بینایی و تراش قرنیه
  • پس از اتمام کار لیزر، فلاپ اپیتلیال روی قرنیه بر می‌گردد.
  • در نهایت برای مراقبت از چشم برای چند روز یک لنز محافظ روی چشمان بیمار قرار می‌گیرد.

کاندیدای مناسب جراحی لازک چشم

لازک

افرادی مناسب جراحی لازک هستند که از سلامت عمومی چشم برخوردار باشند. سلامت عمومی چشم به این معناست که در زمان انجام این جراحی با مشکلاتی مانند آب‌مروارید، تبخال در اطراف چشم، آب‌سیاه و… دست‌وپنجه نرم نکنند.

همچنین افرادی که در دوران بارداری هستند یا با بیماری‌های دیابت، خودایمنی و… درگیرند نباید عمل لازک چشم انجام دهند. یکی دیگر از نکاتی که باید در زمان جراحی لازک مورد توجه قرار بگیرد، این است که باید زمان زیادی از تغییر شماره چشم بیمار گذشته باشد. قوز قرنیه هم یکی دیگر از مواردی است که باید در صورت وجود آن از انجام لازک چشم جلوگیری کرد.

مزایای عمل لازک چشم چیست؟

عمل لازک چشم در ماهشهر مزایای زیادی دارد. این عمل برخلاف سایر عمل‌های رفع عیوب انکساری باعث خشکی چشم نمی‌شود. همچنین به‌دلیل اینکه در جراحی لازک فلپ قرنیه اتفاق نمی‌افتد، افراد با قرنیه نازک هم می‌توانند از مزایای آن بهره ببرند. یکی دیگر از مزایای لازک این است که لازک جراحی بسیار کوتاه و سرپایی است و همه مراحل آن کمتر از 5 دقیقه زمان می‌برد. به‌دلیل اینکه بخیه‌ای در طی این عمل زده نمی‌شود، ترمیم بافت قرنیه به‌سرعت صورت می‌گیرد و بیمار فقط چند روز بعد از این جراحی زمان نیاز دارد تا اطراف خود را کاملا واضح و بدون تاری دید ببیند.

اقدامات قبل از جراحی لازک چشم

برای دریافت بهترین نتیجه از جراحی لازک چشم در اهواز، باید اقداماتی را قبل از این عمل انجام دهید. در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • پیش از جراحی لازک چشم تغذیه مناسب داشته باشید و آب زیادی بنوشید تا بدن آمادگی ترمیم قرنیه را داشته باشد.
  • لنزهای تماسی نرم را دو هفته و لنزهای تماسی سخت را حداقل یک ماه پیش از لازک از چشمان خود در بیاورید.
  • داروهای آنتی‌بیوتیک و آرام‌بخشی که پزشک به شما توصیه می‌کند را فراموش نکنید.
  • در روز جراحی از هرگونه آرایش و استفاده از محصولات شیمیایی روی چشم و اطراف آن خودداری کنید.
  • شب قبل از جراحی لازک به‌خوبی بخوابید و به چشمانتان استراحت دهید.

مراقبتهای بعد از جراحی لازک

برای درمان کامل و رسیدن به دید صددرصدی پس از جراحی لازک چشم، باید اقدامات مراقبتی پس از این عمل را به‌خوبی انجام دهید. در ادامه به فهرستی از مراقبت های بعد از لازک اشاره می‌کنیم.

جراحی لازک چشم
  • در اولین قدم باید داروهای تجویزی پزشک را کاملا به‌موقع و در دوز مناسب استفاده‌کنید.
  • بعد از عمل تا چندین روز در زمان خوابیدن از محافظ چشم استفاده‌کنید تا فشار مضاعفی به چشمانتان وارد نشود.
  • برای جلوگیری از خشک شدن چشم باید آب زیادی بنوشید و از قطره‌های تجویزی پزشک استفاده‌کنید.
  • تا چندین روز پس از جراحی لازک نباید به چشمان خود فشار بیاورید و تا جای ممکن از نگاه کردن به صفحات موبایل و تلویزیون خودداری کنید.
  • به مدت دو روز پس از لازک چشم باید از دوش گرفتن خودداری کنید. همچنین به‌مدت سه هفته نباید در محیط‌های گرم مانند استخر و سونا و یا حمام داغ قرار بگیرید.
  • در دوره نقاهت پس از لازک به هیچ‌عنوان سمت محصولات آرایشی چشم و اطراف آن نروید. استفاده از ضدآفتاب هم در همین دسته از محصولات قرار می‌گیرد.
  • در چند روز ابتدایی پس از عمل باید از چشمان خود در برابر گرد و غبار، نور آفتاب و… محافظت کنید.
  • سعی کنید در دوران بهبودی چشم از لباس‌های پرزدار و پشمی که موجب حساسیت می‌شوند استفاده نکنید.
  • برای مراقبت بیشتر از چشم‌ها، تا چندین هفته در نورهای شدید مانند نور خورشید یا لامپ‌های قوی از عینک ضدآفتاب مناسب استفاده‌کنید.

دوره نقاهت عمل لازک چشم

خوشبختانه دوره نقاهت جراحی لازک چشم کوتاه است. یک روز بعد از این عمل پزشک چشمان بیمار را معاینه می‌کند تا از روند ترمیم و بهبودی اطلاع پیدا کند. بیماران باید بدانند که لازک هم می‌تواند عوارض کوتاه مدتی از جمله حساسیت به نور بعد از عمل چشم، سوزش و تورم چشم، تاری دید، دیدن هاله‌های نور در شب و… داشته باشد.

این عوارض طبیعی هستند و نهایتا ظرف مدت چندین هفته از بین می‌روند. یک ماه پس از جراحی پزشک بیمار را دوباره معاینه می‌کند و روند درمان چشم و از بین رفتن عوارض جراحی را بررسی می‌کند. نهایتا 6 ماه بعد از لازک بیمار باید به دید کاملا واضح و شفاف چشمان خود رسیده باشد. در غیر این‌ صورت پزشک با بیمار در مورد شرایط ترمیم عمل یا سایر گزینه‌های پیش رو صحبت می‌کند.

مدت‌زمان عمل لازک چشم

همان‌طور که قبلا گفتیم، یکی از مزایای عمل لازک چشم این است که زمان بسیار کمی برای انجام آن نیاز است. زمان شروع پروسه جراحی تا اتمام آن حدود 5 دقیقه بیشتر نخواهد شد. به همین علت بیمار زیاد اذیت نمی‌شود و وقت کمی هم از جراح گرفته می‌شود. پس اگر نگران زمان و طولانی‌بودن این جراحی بودید، باید بدانید که لازک کمتر از خوردن یک میان‌وعده زمان شما را می‌گیرد.

هزینه جراحی لازک چشم در اهواز

هزینه عمل لازک چشم در اهواز و ماهشهر یکی از آن نکاتی است که برای همه بیماران حائز اهمیت است. هزینه این جراحی به عوامل زیادی مانند تجربه و تبحر پزشک در انجام این عمل، امکانات و تجهیزات بهترین کلینیک چشم‌ پزشکی ماهشهر، شرایط بیمار و… بستگی دارد.

برای گرفتن مشاوره در زمینه هزینه جراحی لازک چشم می‌توانید با کلینیک چشم پزشکی دکتر بیگی در تماس باشید و یا شماره خود را در فرم زیر قرار دهید تا وقت مشاوره حضوری در کلینیک را دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید این است که نزدیک‌بینی، دوربینی، بالابودن شماره چشم و… نمی‌تواند تفاوتی در هزینه لازک ایجاد کند؛ بنابراین زمانی که شما هزینه این جراحی را می‌پردازید همه عیوب انکساری چشم حل خواهد شد.

سوالات متداول لازک چشم

نتیجه‌گیری

اگر شما هم از عینک خسته شده‌اید و دوست دارید که بدون استفاده از عینک یا لنز جهان اطراف را زیبا ببینید، باید بدانید که عمل لازک چشم درمان درد شماست. جراحی لازک چشم در اهواز و ماهشهر با هدف رفع عیوب سطح قرنیه می‌تواند مشکلات دوربینی، نزدیک بینی و آستیگمات چشم‌ها را برطرف کند. از مزایای مهم لازک این است که باعث خشکی چشم نمی‌شود و برای افرادی که قرنیه نازکی دارند مناسب است. در صورتی که دوست دارید بهترین خدمات جراحی لازک چشم را در استان خوزستان دریافت کنید می‌توانید با کلینیک دکتر وحید بیگی در تماس باشید!

مشاوره حضوری عمل لازک در ماهشهر

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهرو یا اطراف آن هستید و برای عمل لازک چشم قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید، می‌توانید به مطب دکتر وحید بیگی بهترین جراح لازک چشم در ماهشهر مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر ؛میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

2 در مورد “صفر تا صد جراحی لازک چشم در اهواز”

  1. مهسا عبدالهی

    سلام یه سوال من ضخامت قرنیه ام کم هستش ‌ و دکترهای چشم اهواز به من گفتند که نمی تونم عمل لیزیک کنم…ایا میتونم عکس هامو براتون ارسال کنم که نظر دکتر بیگی هم بپرسم؟؟

    1. دکتر وحید بیگی

      با سلام
      برای عمل لیزیک نیاز به ضخامت مناسبی از قرنیه است. عکس برداری از چشم تهیه کردید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا