ضعیف شدن چشم بعد از لیزیک و لازک!

عمل لیزیک یک نوع جراحی برای رفع عیوب انکساری چشم است. در این جراحی برشی بر روی لایه رویی چشم ایجاد می‌شود و با صاف کردن سطح قرنیه، دید فرد اصلاح می‌شود. مسطح کردن قرنیه باعث می‌شود که دوربینی، نزدیک‌بینی و یا آستیگمات چشم بیماران درمان شود. خوشوقتانه لیزیک یک روش دائمی است و بازگشت ندارد. اما ممکن است چشمان بیمار پس از این جراحی دوباره ضعیف شود. در این مطلب قرار است که به بررسی ضعیف شدن چشم بعد از عمل لیزیک بپردازیم. اگر دوست دارید که در این زمینه اطلاعات جالب توجهی به‌دست آورید، تا انتها با ما همراه باشید.

برگشت نمره چشم بعد از عمل لیزیک

آیا بعد از عمل لیزیک چشم ضعیف می‌شود؟

عمل لیزیک در اهواز یک روش دائمی برای برطرف کردن مشکلات بینایی افراد است. اما در شرایطی خاص، ممکن است که بیمار پس از این جراحی دچار ضعف بینایی شود. البته باید این نکته را ذکر کرد که برگشت نمره چشم پس از لیزیک هیچ ارتباطی با این جراحی ندارد. در واقع چشمان بیمار در طی جراحی لیزیک کاملا درمان می‌شود و به‌حالت ایده آل خود بر می‌گردد. اما ممکن است چشم‌ها به دلایل متفاوتی دوباره ضعیف شوند.

یکی از دلایل ضعیف شدن چشم بعد از عمل لیزیک، کار کشیدن زیاد از چشم است. افرادی که مطالعه بیش از حدی دارند، فشار زیادی به چشمان خود وارد می‌کنند. در واقع چشم این افراد با لیزیک درمان می‌شود اما مجددا به‌دلیل خستگی و فشار زیاد رو به ضعیفی می‌رود. یکی دیگر از دلایل ضعیف شدن چشم بعد از عمل لیزیک، پیرچشمی است. گاهی اوقات چشمان افراد به‌وسیله انجام عمل لیزیک درمان می‌شود اما متاسفانه این جراحی نمی‌تواند جلوی روند پیرشدن چشم‌ها را بگیرد.

سلول‌های چشم با افزایش سن رو به پیری می‌روند و هیچ روشی برای جلوگیری از پیر شدن آن‌ها وجود ندارد. به همین خاطر باید برای حفظ و نگهداری بیشتر از چشم‌ها به آن‌ها استراحت بیشتری داد و بیش از پیش مراقبت کرد.

اگر شما هم احساس می‌کنید که چشم هایتان بعد ازعمل لیزیک مجدداً ضعیف شده است فرم زیر را تکمیل کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:
محل درمان:

چه مدت بعد از عمل لیزیک دید کامل می شود؟

دلیل ضعیف شدن چشم بعد از لیزیک

یکی از سوالات بسیار متداولی که بیماران پیش از لیزیک می‌پرسند، در رابطه با زمان رسیدن به دید کامل پس از این جراحی است. کامل شدن دید پس از عمل لیزیک بستگی به خود فرد دارد. در کوتاه‌ترین حالت ممکن حداقل 6 ساعت بعد از جراحی بیمار به دید کامل خود خواهد رسید اما این زمان ممکن است در بعضی بیماران تا 5 روز طول بکشد. به هرحال اگر تا 5 روز پس از جراحی لیزیک دید کاملا شفافی نسبت به اطراف نداشتید نگران نباشید.

شفافیت دید به‌مرور به وجود می‌آید و نهایتا چندین هفته بعد از لیزیک ثابت خواهد شد. البته باید در نظر داشته باشید که بهبود دائمی چشم‌ها پس از لیزیک ممکن است تا 6 ماه زمان ببرد.

برگشت نمره چشم بعد از عمل لازک و فمتولیزیک

عمل‌ لازک چشم در اهواز و یا فمتولیزیک هم فرایند مشابهی مانند لیزیک دارند. متاسفانه پس از این جراحی‌ها هم احتمال برگشت نمره چشم بیمار وجود دارد. برگشت ضعف چشم بیمار هیچ ارتباطی با جراحی انجام شده ندارد و می‌تواند به‌دلیل فشار زیاد به چشم‌ها ایجاد شود. همچنین یکی ازدلایل برگشت نمره چشم بعد ازعمل لازک، ایجاد آب‌مروارید است. مشکل در شبکیه چشم هم می‌تواند باعث بالا رفتن مجدد شماره چشم در افرادی شود که جراحی عیوب انکساری انجام داده‌اند. در کنار تمامی این مسائل انتخاب بهترین چشم پزشک دراهواز و استان خوزستان مانند دکتر وحید بیگی می‌تواند عوارض این جراحی را به حداقل برساند.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

دلایل ضعیف شدن چشم بعد از لیزیک

همان‌طور که پیشتر توضیح دادیم، ضعیف شدن چشم بعد از عمل لیزیک به‌دلایل زیر اتفاق می‌افتد:

پیرچشمی مهم‌ترین دلیل ضعیف شدن چشم بعد از عمل لیزیک

پیرچشمی مهم‌ترین و شایع‌ترین دلیل ضعیف شدن چشم بعد از عمل لیزیک است. در این حالت سلول‌های چشم شروع به مردن می‌کنند و هیچ فرایندی توان غلبه به این پیر شدن چشم را نخواهد داشت. متاسفانه اکثر افراد به این اختلال دچار خواهند شد و مجبورند که در سنین میان سالی دوباره به استفاده ازعینک روی بیاورند.

روش‌های جلوگیری از ضعیف شدن چشم‌ها بعد از لیزیک

  1. برای جلوگیری از ضعیف شدن چشم بعد از عمل لیزیک، باید اقداماتی را انجام دهید. اول از همه باید سعی کنید که هیچ‌گاه فشار زیادی را به چشمانتان وارد نکنید. پس از نیم ساعت مطالعه حتما به چشمانتان استراحت دهید و چندین دقیقه چشمان خود را ببندید. همچنین سعی کنید که ساعت زیادی را برای گشت و گذار در فضای مجازی و موبایل اختصاص ندهید.
  2. یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از ضعیف شدن چشم بعد از عمل لیزیک، استفاده از عینک‌های بلوکات است. این عینک‌ها اشعه‌های مضر آبی صفحات مانیتور را می‌گیرد و باعث می‌شوند که چشم‌ها فشار بسیار کمتری را در زمان کار با موبایل یا لپ تاپ ببینید. این عینک‌ها همه‌جا در دسترس هستند و هزینه کمی دارند.
  3. از دیگر راهکارها برای جلوگیری از ضعیف شدن چشم بعد از عمل لیزیک، داشتن یک سبک زندگی سالم است. افرادی که سبک زندگی سالمی دارند، از دخانیات به‌دور هستند، مصرف سبزیجات زیادی دارند و از خوراکی‌های طبیعی استفاده می‌کنند، به‌صورت منظم ورزش می‌کنند و… پیر شدن سلول‌های بدن را دیرتر از سایر افراد تجربه می‌کنند. به همین خاطر با داشتن یک لایف استایل سالم می‌توانید فرایند پیرچشمی خود را تا حدی به تاخیر بیاندازید.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که مصرف خوراکی‌هایی سرشار از ویتامین E مانند هویج می‌تواند به بهبود دید و سلامت چشم‌ها کمک کند. همچنین باید دقت داشته باشید که برای کم کردن آسیب وارده به چشم‌ها، سعی کنید که در نور مناسب به مطالعه و سایر فعالیت‌های چشمی بپردازید. کار کردن با چشم‌ها در نور کم آسیب زیادی به آن‌ها وارد می‌کند.

نتیجه‌گیری

ضعیف شدن چشم بعد از عمل لیزیک امکان‌پذیر است. گاهی اوقات افراد بعد از لیزیک مجددا دچار ضعیف شدن چشم می‌شوند که این ضعف هیچ ارتباطی با جراحی قبل ندارد. ضعیف شدن مجدد چشم‌ها می‌تواند به‌دلیل پیرچشمی، مشکل در شبکیه، خستگی بیش از حد و… رخ دهد. هر فردی می‌تواند با انجام کمی مراقبت از ضعیف شدن چشم بعد از عمل لیزیک جلوگیری کند. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه به‌دست آورید، می‌توانید با کلینیک دکتر وحید بیگی در تماس باشید.

مشاوره حضوری جهت معاینه چشم بعد از لیزیک

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید و برای مشاوره در رابطه ضعیف شدن چشم بعد از لیزیک قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید، می‌توانید به کلینیک دکتر وحید بیگی در ماهشهر مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر، میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

2 در مورد “ضعیف شدن چشم بعد از لیزیک و لازک!”

  1. من چهار ساله عمل لیزیک کردم کردم و الان وقتی چشام خشک میشه تار میبینم

    1. دکتر وحید بیگی

      با سلام دوست عزیز
      بله خشکی چشم نیز می‌تواند باعث تاری دید بعد از لیزیک گردد اما اگر تاری دید شما مقطعی و موقتی نیست باید بررسی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا