آیا بعد از عمل آب مروارید باید عینک زد؟ 

بسیاری از افرادی که کاندید انجام جراحی آب مروارید هستند این دغدغه را دارند که آیا بعد از عمل آب مروارید باید عینک زد؟ پاسخ به این سوال را نمی‌توان تنها در یک جمله مشخص کرد. زیرا الزام به استفاده از عینک بعد از عمل آب مروارید بستگی به عوامل متعدد از جمله نوع جراحی آب مروارید دارد. در نتیجه لازم است در ابتدا روش درمان آب مروارید مشخص شود تا بتوان درباره استفاده از عینک بعد از این جراحی صحبت کرد.

پس از عمل آب مروارید، ممکن است بیماران برای مدتی نیاز به استفاده از عینک آفتابی داشته باشند که این موضوع به نظر پزشک مربوطه دارد. اما به طور کل استفاده از عینک آفتابی برای مدت زمان کوتاه بعد از عمل به شما کمک می کند تا در کوتاه مدت بینایی خود را به دست آورید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آیا بعد از عمل آب مروارید باید عینک زد؟

استفاده از عینک بعد از عمل آب مروارید بر اساس نوع درمان

همانطور که در مقاله مربوطه به عمل آب مروارید در اهواز ذکر شده است، روش‌های مختلفی برای درمان آب مروارید وجود دارد. معمولاً در جراحی‌های آب مروارید از روش کاشت لنز برای بهبود بینایی چشم استفاده می‌شود. همچنین از روش‌های لیزری که کمترین عوارض و ناراحتی را به دنبال دارد نیز برای درمان آب مروارید استفاده می‌شود. استفاده از عینک بعد از درمان آب مروارید بستگی زیادی به نوع درمان و جراحی آب مروارید دارد.

معمولاً در مواردی عمل آب مروارید با لیزر مونوویژن و تک کانونی انجام می‌شود احتمال استفاده از عینک بعد از عمل آب مروارید بیشتر است؛ با این وجود در بیشتر مواردی که درمان با استفاده از لنزهای مولتی فوکال انجام می‌شود نیاز چندانی به استفاده از عینک نخواهد بود. در نتیجه لازم است تشخیص این مسئله را بر اساس نوع درمان خود بر عهده پزشک و جراحتان بگذارید.

با این وجود معمولاً با توجه به وجود میزانی از تاری دید بعد از عمل آب مروارید که معمولاً طبیعی است و در هنگام رانندگی در شب و یا خواندن و نوشتن ممکن است بروز کند، معمولاً افرادی که عمل آب مروارید انجام داده‌اند، برای انجام چنین مواردی از عینک استفاده می‌کنند.

بهترین نوع عینک بعد از عمل آب مروارید

همانطور که گفته شد در بیشتر موارد لازم که افرادی که عمل آب مروارید انجام می‌دهند، از عینک استفاده کنند. معمولاً بهتر است در صورتی که چشم‌ها به نور حساسیت داشته باشند از عینک با لنز فتوکرومیک استفاده شود که در مقابل نور خورشید به صورت خودکار تیره می‌شود. همچنین استفاده از عینک با لنزهایی که خاصیت ضد انعکاسی داشته باشند نیز به خوبی می‌توانند علاوه بر بهبود بینایی از چشم‌ها محافظت کنند.

چه مدت باید بعد از جراحی آب مروارید باید عینک آفتابی بزنم؟

پس از عمل آب مروارید، پزشک شما ممکن است دستورات خاصی درباره استفاده از عینک آفتابی بدهد. این دستورات معمولاً بسته به شرایط و نیازهای خاص هر بیمار متفاوت است. بر اساس نوع عمل، روش‌های درمانی و وضعیت چشم بیمار ممکن است تغییر کند.

بعضی از پزشکان ممکن است توصیه کنند که در طول دوره نقاهت (که معمولاً چند هفته است) از عینک آفتابی تیره استفاده کنید. به این ترتیب از چشم‌هایتان در مقابل نور خورشید محافظت کنید. یکی از دلایل توصیه پزشکان برای استفاده از عینک آفتابی حساس شدن قرنیه چشم پس از جراحی است.

تاثیر عینک آفتابی در پیشگیری از آب مروارید

تاثیر عینک آفتابی در پیشگیری از آب مروارید

یکی از راهکارهای پیشگیری از ابتلا به آب مروارید چشم، استفاده از عینک آفتابی در معرض نور خورشید است. برای استفاده از عینک آفتابی مهم نیست در چه سن و سالی هستید، چرا که افراد در هر سنی که باشند نیاز به مراقبت از چشمانشان را دارند.

به طور کلی می توان گفت استفاده از عینک آفتابی با عدسی‌های مقاوم در برابر اشعه مضر UV، می‌تواند در پیشگیری از برخی از مشکلات چشمی از جمله آب مروارید موثر باشد. تحقیقات نشان داده است که اشعه UV می‌تواند عوارض جدی برای چشم ایجاد کند، که یکی از این موارد آب مروارید است. استفاده از عینک آفتابی با شیشه‌های مقاوم در برابر اشعه UV می‌تواند این خطرات را کاهش دهد و به پیشگیری از آب مروارید کمک کند.

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:
محل درمان:

عینک آفتابی مناسب بعد از عمل آب مروارید

عینک مناسب پس از جراحی آب مروارید

پس از اینکه با عمل جراحی، آب مروارید چشمتان درمان شد، نیاز است با بکارگیری روش‌هایی بیش از پیش از چشمانتان مراقبت کنید تا به این ترتیب روند بهبودی را تسریع بخشید. همانطور که قبل‌تر گفته شد، عینک طبی یا آفتابی که باید بعد از جراحی آب مروارید استفاده کنید بر اساس نوع جراحی و تشخیص پزشک متخصص برای شما تجویز می‌شود.

از جمله ویژگی های یک عینک آفتابی مناسب برای بعد از عمل آب مروارید چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیشه های عینک آفتابی باید پلاریزه باشد.
  • فریم سبک باشد.
  • قابلیت دید در شب داشته باشد.
  • بیشترین محافظت در برابر اشعه UV را داشته باشد.

چند روز بعد از عمل آب مروارید باید عینک آفتابی بزنیم؟

 براساس نظر پزشکان بین المللی بعد از عمل آب مروارید چشم بهتر است یک الی دو هفته بعد از عمل جراحی در زمان هایی که سطح پوششی روی چشمتان قرار ندارد، از عینک آفتابی استفاده کنید. دلیل استفاده از عینک آفتاب تسریع روند بهبودی و جلوگیری از تحریک شدن قرنیه چشم است. البته دقت داشته باشید که استفاده از عینک آفتابی در برابر نور خورشید امری است که برای همه افراد ضروری است ولی اهمیت آن برای افرادی که عمل‌های چشمی انجام داده‌اند دو چندان می‌شود.

نمونه کار قبل و بعد عمل انحراف چشم دکتر وحید بیگی

جراحی و درمان انواع بیماری‌های چشم، رفع عیوب انکساری و انجام جراحی زیبایی پلک توسط دکتر وحید بیگی با نمونه کارهای متعدد

نمونه جراحی بلفاروپلاستی در اهواز

فواید استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل آب مروارید

به طور کلی استفاده از عینک آفتابی مزایای زیادی دارد حتی اگر جراحی آب مروارید انجام نداده باشید. بهتر است در زمان‌هایی که در برابر تابش نور خورشید هستید، از عینک آفتابی استفاده کنید. زیرا فواید استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل آب مروارید چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1️⃣ محافظت از قرنیه چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش 2️⃣ جلوگیری از عوارض احتمالی ناشی از تابش مستقیم نور خورشید
3️⃣ کمک به دید بهتر بیماران 4️⃣ کمک به روند بهبودی قرنیه چشم بعد از جراحی و ….

به طور کلی استفاده از عینک آفتابی بعد از جراحی آب مروارید چشم از اهمیت بسیاری برخوردار است. از این رو بهتر است حداقل دو هفته بعد از جراحی از عینک آفتابی استفاده کنید.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

کلام آخر

استفاده از عینک برای دید بهتر بعد از عمل آب مروارید بستگی به وضعیت شما بعد از درمان و تشخیص جراح دارد؛ با این وجود استفاده از عینک آفتابی بعد از درمان آب مروارید نه تنها یک انتخاب نیست بلکه الزامی است. زدن عینک آفتابی در برابر نور خورشید برای تمامی افراد مخصوصاً افرادی که جراحی‌های چشمی انجام داده‌اند، ضروری است.

مشاوره حضوری درمان آب مروارید در ماهشهر

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید و برای درمان آب مروارید قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید، می‌توانید به مطب دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر ؛میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا