هر آنچه که باید درباره عمل ترنس پی آر کی (TransPRK) چشم بدانید

افراد زیادی در جهان درگیر مشکلات انکساری چشم هستند. فرقی ندارد که چشمان شما دوربین، نزدیک‌بین یا آستیگمات باشد، به هرحال اگر بخواهید که به‌سادگی از شر عینک خلاص شوید، باید یکی از روش‌های جراحی چشم را انتخاب کنید. عمل ترنس پی آر کی جدیدترین و مدرن‌ترین نوع از این جراحی‌ها محسوب می‌شود. این جراحی پیشرفته به این دلیل مشهور است و طرفداران زیادی دارد که هیچ لمس و اقدامی از سمت پزشک روی چشمان بیمار انجام می‌شود و علاوه بر این عوارض کمتری بعد از جراحی دارد.

به همین علت جراحی ترنس پی آر کی برای افراد با چشمان بسیار حساس بسیار قابل توجه است. در این مطلب قرار است که به جزییات عمل ترنس پی آر کی در ماهشهر و اهواز بپردازیم و مراحل آن را توضیح دهیم. در صورتی که دوست دارید اطلاعات جالبی در رابطه با این جراحی به‌ دست آورید و درباره جراحی چشم خود تصمیم‌گیری درستی داشته باشید، ادامه مطلب را از دست ندهید!

جراحی ترنس پی آر کی چشم در اهواز

عمل ترنس پی آر کی (TransPRk) چیست؟

عمل ترنس پی آر کی (TransPRK) از گسترش جراحی پی آر کی چشم ایجاد شده است که به‌ صورت مدرن‌تر انجام می‌شود. در واقع در این روش از جراحی قرنیه چشم، همه مراحل به‌ صورت خودکار انجام شده و پزشک نیازی به لمس چشم بیمار برای برداشتن لایه سطحی قرنیه هنگام جراحی نخواهد داشت و در واقع ترنس پی آر کی را یک جراحی تمام لیزری می‌دانند. این جراحی سال‌ها پیش در کشور آلمان انجام شد. پس از آن تکنولوژی انجام جراحی ترنس پی آر کی به همه‌جای دنیا از جمله ایران صادر شد. در حال حاضر شما می‌توانید چشمان خود را با استفاده از عمل ترنس پی آر کی در مطب دکتر وحید بیگی در خوزستان به سلامت بازگردانید.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

ترنس پی آر کی چه مشکلات چشمی را درمان می‌کند؟

عمل ترنس پی آر کی مانند بسیاری از جراحی‌های رفع عیوب انکساری دیگر، عیوب انکساری چشم مانند دوربینی، نزدیک بینی و آستیگمات را درمان می‌کند. در واقع در این جراحی با استفاده از حذف لایه اپیتلیوم (لایه سطحی قرنیه) توسط لیزر، سطح قرنیه بدون نیاز به فلاپ تراشیده می‌شود و عیوب انکساری چشمات بیمار برطرف می‌شود. حتی در صورتی که بیمار بیش از یک مشکل در حوزه بینایی خود داشته باشد، به‌ عنوان مثال چشمان بیمار هم‌ زمان دچار آستیگمات و نزدیک‌بینی باشد، باز هم در یک جلسه عمل ترنس پس آر کی سلامت چشم‌ها به‌ صورت کامل دوباره برمی‌گردد و نیازی به انجام دو جراحی وجود ندارد.

جراحی ترنس پی آر کی برای چه کسانی مفید است؟

همه بیمارانی که از دوربینی، نزدیک‌بینی یا آستیگمات بودن چشم‌های خود رنج می‌برند، کاندیدهای مناسبی برای انجام عمل ترنس پی آر کی هستند. اما به‌ صورت کلی این جراحی برای افرادی که چشمانی حساس‌تر از سایر افراد دارند مناسب‌تر است. به‌ دلیل اینکه جراحی کاملا به‌ صورت خودکار و توسط ربات انجام می‌شود، برش‌ها بسیار ظریف‌ و با دقت انجام می‌شود. همچنین دوره نقاهت پس از عمل ترنس پی آر کی کوتاه‌تر از دوره نقاهت پس از سایر جراحی‌های رفع عیوب انکساری چشم است. همچنین افرادی که به‌ حالت معمول از مشکل خشکی چشم رنج می‌برند، بهتر است که برای رفع عیوب چشم‌های خود از جراحی ترنس پی آر کی استفاده کنند. زیرا در این جراحی کمترین احتمال بروز خشکی چشم بعد از عمل چشم وجود دارد. به طور کلی می‌توان گفت عمل ترنس پی آر کی چشم برای افرادی که دارای شرایط زیر باشند بسیار مفید است:

  • افرادی که بیماری‌های حاد چشمی مانند آب مروارید، گلوکوم و قوز قرنیه ندارند.
  • افرادی که در یک سال گذشته شماره شم آن تقریبا ثابت بوده و بیشتر از 0.5 دیوپتر تغییر نکرده است.
  • افرادی که ضخامت و ساختار قرنیه آن‌ها برای این جراحی مناسب باشد.
اینفوگرافیک مزایای ترنیس پی آر کی نسبت به پی آر کی

مزایای عمل ترنس پی آر کی چشم (Trans PRK) نسبت به روش PRK

جراحی ترنس پی آر کی گسترش یافته جرراحی پی آر کی است بنابراین شباهت‌های زیادی نسبت به این روش دارد ولی برخی از عیوب پی آر کی در ترنس پی آر کی مرتفع شده است. در واقع یکی از مهمترین تفاوت‌های این دو جراحی این است که در ترنس پی آر کی حتی مرحله برداشتن لایه اپی تلیوم نیز با لیزر و بدون دخالت دست برداشته می‌شود؛ این در حالی است که در عمل PRK لایه اپی تلیوم با ابزارهای جراحی و با الکل برداشته می‌شود.

همچنین اینکه به دلیل اینکه در ترنس پی آر کی لایه سطحی قرنیه با لیزر و با دقت بیشتر و میزان کمتر برداشته می‌شود، نسبت به عمل جراحی پی آر کی، ترمیم سریعتر انجام شده و بیمار درد و عوارض کمتری را بعد از جراحی تجربه خواهد کرد.

تفاوت عمل ترنس پی آر کی (TransPRK) با سایر روش‌های جراحی لیزری چشم

همان‌طور که توضیح دادیم، مهم‌ترین تفاوت عمل ترنس پی آر کی با سایر روش‌های جراحی برداشتن عینک در رابطه با استفاده از ربات و فعالیت‌های جراح در طول این عمل است. در واقع جراحی در زمان عمل ترنس پی آر کی فقط نقش نظارتی و دستوری دارد و همه مراحل توسط ربات انجام می‌شود. همچنین به‌ دلیل اینکه برش‌ها و همه قسمت‌های جراحی توسط ربات انجام می‌شود زخم قرنیه راحت‌تر جوش خورده و احتمال دچار شدن به هر نوع عوارض جانبی پس از این جراحی کم‌تر از سایر روش‌هاست.

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:
محل درمان:

آمادگی‌های قبل از عمل ترنس پی آر کی

پیش از اقدام به عمل ترنس پی آر کی بیمار باید توسط پزشک ویزیت شود و از نداشتن بیماری‌های دیگر در چشمان خود از جمله آب‌مروارید، قوز قرنیه، نازک بودن بیش از حد قرنیه، آب سیاه و… مطمئن شود. همچنین چندین روز پیش از این جراحی بیمار باید لنزهای تماسی نرم (یک هفته قبل از جراحی) و سخت (یک ماه قبل از جراحی) خود را از چشم بیرون بیاورد.

جراحی ترنس پی آر کی چگونه انجام می‌شود؟ (مراحل جراحی)

انجام عمل ترنس پی آر کی به ساده‌ترین حالت ممکن انجام می‌شود. در این جراحی پزشک ابتدا با تزریق قطره بی‌حس کننده به درون چشم‌های بیمار اعصاب چشم را بی‌حس می‌کند. سپس از بیمار خواسته می‌شود که برای کم‌تر از یک دقیقه به نور سبز رنگی که از دستگاه لیزر اگزایمر بهترین دستگاه عمل چشم تابیده می‌شود خیره شده و چشمان خود را باز نگه دارد. در واقع این نور خیره‌ کننده لیزر است و به‌ صورت خودکار به تراش سطح بیرونی قرنیه (اپی تلیوم) و اصلاح سطح قرنیه چشم بیمار می‌پردازد. بعد از اتمام جراحی با استفاده از لنز تماسی، از سطح قرنیه محافظت شده و بعد از زمان ترمیم اپی تلیم این لنز برداشته می‌شود.

اینفوگرافیک مراحل عمل ترنس پی آر کی

مراقبتهای بعد از عمل ترنس پی آر کی

پس از عمل ترنس پی آر کی باید برای چندین روز مراقبت‌های جدی از چشمان خود انجام دهید. همان‌طور که می‌دانید باید تا چندین هفته به هیچ‌عنوان به چشمان خود فشار وارد نکنید. سعی کنید تا جای ممکن از تماشای تلویزیون و خیره شدن به صفحه موبایل جلوگیری کنید. همچنین شنا کردن و رفتن به استخر و سونا تا یک ماه بعد از این جراحی ممنوع است. برای جلوگیری از بروز عوارض پس از لیزر چشم باید داروها به‌ ویژه اشک مصنوعی تجویزی پزشک را به‌ صورت منظم مصرف کنید و آن را فراموش نکنید.

تا یک هفته پس از جراحی ترنس پی آر کی باید در زمان خواب از محافظ چشم استفاده کنید تا به‌ صورت اتفاقی فشاری به چشمان شما وارد نشود. همچنین از دیگر مراقبت‌های پس از جراحی ترنس پی آر کی این است که سعی کنید تا چندین ماه پس از این عمل در معرض نور شدید و مستقیم قرار نگیرید و در محل‌های پرنور و همچنین زیر آفتاب از عینک آفتابی و کلاه آفتاب‌ گیر استفاده کنید.

عوارض عمل ترنس پی آر کی

خوشبختانه عمل ترنس پی آر کی کمترین عوارض را در بین سایر جراحی‌های رفع عیوب انکساری چشم دارد. پس از این جراحی ممکن است کمی احساس سوزش، خارش و قرمزی در چشم‌های خود داشته باشید. اما باید بدانید که این عوارض موقتی بوده و به‌ صورت خود به‌ خود از بین می‌روند.

سوالات متداول ترنس پی آر کی

جمع بندی

عمل ترنس پی آر کی یک جراحی کاملا خودکار برای رفع عیوب انکساری چشم از جمله دوربینی، نزدیک‌بینی و آستیگمات است که تنها با خیره شدن به نور لیزر انجام می‌شود. به‌ دلیل کاملا خودکار بودن این جراحی عوارض آن از سایر روش‌ها بسیار کمتر است. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در رابطه با عمل ترنس پی آر کی در خوزستان به‌ دست آورید، می‌توانید با کلینیک دکتر وحید بیگی در تماس باشید.

مشاوره حضوری با بهترین جراح ترنس پی آر کی چشم در ماهشهر

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید و قصد مراجعه و دریافت مشاوره با دکتر چشم را دارید، می‌توانید به مطب دکتر وحید بیگی بهترین دکتر و جراح چشم در ماهشهر مراجعه کنید.

آدرس بهترین چشم پزشک ماهشهر

ماهشهر، میدان امام،خیابان باهنر، جنب عینک زایس

شماره تماس بهترین دکتر چشم پزشک ماهشهر

۰۹۰۱۳۵۴۳۰۵۷

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا