همه چیز درباره جراحی آب مروارید بعد از لیزیک چشم

عمل لیزیک یک جراحی مدرن برای اصلاح دید و بینایی می‌باشد که به طور چشمگیری عیوب چشم را مانند نزدیک بینی، آستیگمات و دوربینی برطرف می‌کند. جراحی آب مروارید بعد از لیزیک چشم نیز روشی است که با آن می‌توان یک لنز داخل چشمی را جایگزین عدسی چشم کرده و بهبود بینایی را به عمل آورد. حال سوال افراد دارای مشکلات چشمی ممکن است این باشد که آیا می‌توان جراحی آب مروارید بعد از لیزیک چشم انجام داد؟

چشم یکی از اعضای بسیار مهم و پیشرفته‌ای در بدن است که با بروز کوچکترین ایراد و مشکل زندگی روزانه فرد مختل خواهد شد. این اندام حسی بر کیفیت و آرامش انسان در طول زندگی افزوده که در واقع با پدید آمدن مشکلات بینایی این آرامش سلب خواهد شد. با این وجود، با بالارفتن سن بینایی به طرف کاهش و به وجود آمدن مشکلاتی در چشم می‌گردد. کسانی که عمل لیزیک را در سن پایین انجام داده‌اند با به وجود آمدن زوال بینایی مانند آب مروارید به فکر فرو خواهند رفت.

جراحی آب مروارید بعد از لیزیک چشم
جراحی آب مروارید بعد از لیزیک چشم

حال با توجه به تعریف هر دو عمل، این دو هیچ گونه تداخلی در نوع عمل با یکدیگر ندارند. در واقع عمل آب مروارید فرم قرنیه را تغییر می دهد و لیزیک عدسی چشم را بهبود و درمان می‌بخشد. پس پاسخ ما به این است سوال مثبت بوده و فرد می‌تواند جراحی آب مروارید بعد از لیزیک چشم را زیر نظر متخصص انجام دهد.  

نحوه عمل آب مروارید در افراد با سابقه لیزیک

عمل لیزیک دراهواز می‌تواند مسیر انتخاب لنز داخل چشمی فرد را تغییر دهد. به طوری که نحوه جراحی و سایز عدسی و غیره برای فرد دارای سابقه لیزیک تفاوت زیادی با کسی که هیچ عملی نداشته دارد. متخصص چشم قدرت لنز داخل چشمی فرد را با استفاده از فرمول‌های پیشرفته و متداول با دقت بالایی محاسبه خواهد نمود. این فرمول‌ها برای مشخص شدن و انتخاب لنز چشمی مناسب در زمان عمل می‌باشد. از مولفه‌هایی که می‌توان از آن نام برد قدرت انکساری قرنیه بوده که عمل‌های لیزری آن را تغییر خواهند داد.

در این موقعیت استفاده از فرمول‌های مشخص برای تعیین قدرت قرنیه که برای تمامی افراد استفاده می‌گردد در اینجا کارایی لازم را ندارد. پس بهترین متخصص چشم اهواز به صلاحدید خود از فرمول‌ها و نرم افزارهای پیشرفته که مخصوص محاسبه عدسی قرنیه در افراد با سابقه لیزیک انجام می‌دهد.

در حال حاضر محاسبات قدرت لنز داخل چشم تنها از اندازه گیری‌های پارامترهایی فعلی چشم خود فرد استفاده خواهد کرد. به طور کلی اندازه‌های قبل و بعد عمل برای عمل جراحی آب مروارید بعد از لیزیک چشم از موارد مورد نیاز نمی‌باشد.

نحوه عمل آب مروارید در افراد بعد لیزیک

شما می‌توانید در صورت ایجاد هر گونه سوال در مورد جراحی آب مروارید بعد از لیزیک چشم از طریق شماره‌های موجود در سایت با ما ارتباط برقرار کنید و یا شماره خود را در فرم زیر قرار دهید. کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن به سوال‌ها پاسخ خواهد داد و یا با تعیین زمان ویزیت به شما یاری خواهند رساند.

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

آیا عمل لیزیک باعث ایجاد آب مروارید می‌شود؟

پس از عمل لیزیک سوالات فراوانی بوجود می‌آید که افراد را نگران می‌کند. یکی دیگر از سوالاتی که باید به آن پاسخ داد این است که آیا عمل لیزیک باعث ایجاد آب مروارید می‌شود؟ در زمان پیدایش عمل لیزیک تحقیقات و آزمایشات فراوانی انجام گردید تا در صورت بروز چنین مشکلی از انجام این عمل لیزری جلوگیری شود.

اما نکته حائز اهمیت این است که متخصصان چشم هیچ گونه ارتباطی میان این دو پیدا نکردند. در واقع با وجود آب مروارید باید مراقبت‌هایی انجام شده و پس از آن لیزیک صورت گیرد. پس از عمل لیزیک به هیچ عنوان باعث ایجاد زائده چشمی آب مروارید نخواهد شد. انجام عمل لیزیک با توجه به پارامترهای مهمی صورت می‌گیرد. شرایط سنی مناسب، عدم وجود بیماری چشمی، عدم ابتلا به بیماری عفونی و داشتن قرنیه و ضخامت از پیگیری‌های قبل از لیزیک می‌باشد.

آیا لیزیک باعث آب مروارید می شود؟

تنها دلیل به وجود آمدن آب مروارید وراثت و مشکلاتی از این قبیل می‌باشد و ربطی به انجام لیزیک ندارد. افراد می‌تواند پس از مراحل مختلف به عمل آب مروارید بپردازند و زندگی تازه‌ای را شروع کنند به شرطی که برای این عمل به یک کلینیک چشم پزشکی مجهز مانند کلینیک دکتر بیگی مراجعه نمایند.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

عمل لیزیک بعد از جراحی آب مروارید

عمل لیزیک بعد از جراحی آب مروارید در درصد بالایی از افراد توصیه نشده و انجام نمی‌گیرد. به این صورت که در اکثر بیماران درگیر با آب مروارید روند بیماری بدتر می‌شود و لیزیک در این زمان سود و توجیهی ندارد. در این موارد پزشک تا خوب شدن کامل این بیماری و بدون وجود هیچ علائم عفونتی و غیره ممکن است لیزیک را انجام دهد. البته استثناهایی در بعضی موارد وجود دارد که آب مروارید خیلی پیشرفته نشده و یا در حال رشد نباشد. در اینجا به صورت خفیف بوده و بینایی را تحت شعاع خود قرار نمی‌دهد. بنابراین فرد بعد از برطرف شدن و یا از بین بردن این نقص می‌تواند عمل لیزیک را انجام دهد. به طور کلی عمل لیزری برای ترمیم و از بین بردن نقص چشمی باید بدون هیچ پیش زمینه‌ای برای ایجاد مشکلات دیگر انجام شود.

اگر قصد لیزیک پس از جراحی آب مروارید دارید باید بدانید این موضوع بستگی به نظر پزشک متخصص شما دارد. تنها فردی که از روند کامل جراحی و وجود بیماری‌های چشمی شما اطلاع دارد کمک‌کننده شما در این مسیر می‌باشد. بهتر است از مراقبت‌های لازم پس از عمل آب مروارید در اهواز غافل نشده تا بتوانید لیزیک را نیز به انجام رسانید.

سخن آخر

جراحی آب مروارید بعد از لیزیک چشم عملی رایج و معروف برای بهبود عیب‌های انکساری می‌باشد.  افرادی هستند که عنوان می کنند پس از عمل لیزیک به آب مروارید مبتلا شده‌اند. اما متخصصان و پزشکان برتر دنیا هیچ ارتباطی میان این دو پیدا نکرده و این شایعات را ابطال نموده‌اند. پارامترها و عوامل زیاد دیگری در ایجاد و بروز آب مروارید دخیل می‌باشد.در این مرکز با استفاده از جدیدترین و بروز‌ترین متد دنیا، عمل جراحی آب مروارید و اصلاح بینایی به صورت لیزری انجام می‌گیرد. هدف ما برطرف‌سازی تمامی مشکلات چشمی و هدیه زندگی راحت و آسان‌تری به شما عزیزان می‌باشد.

مشاوره برای عمل آب مروارید بعد از لیزیک چشم

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید و برای مشاوره عمل آب مروارید بعد از لیزیک چشم قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید، می‌توانید به کلینیک دکتر وحید بیگی در ماهشهر مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر، میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا