عوارض عمل آب مروارید (خطر عمل نکردن آب مروارید)

امروزه یکی از شایع‌ترین بیماری‌ در سالمندان، بیماری آب مروارید چشم است. بسیاری از سالمندان با شکایت از تاری دید به چشم پزشک مراجعه می‌کنند و پزشک بعد از معالجه، توصیه عمل آب مروارید را به آن‌ها می‌کند. خیلی از افراد به دلیل عوارض جراحی آب مروارید، از عمل کردن اجتناب می‌کنند، در صورتی که نمی‌دانند خطر انجام ندادن عمل آب مروارید یا عوارض عمل نکردن آب مروارید از عمل کردن آن بسیار بیشتر خواهد بود. در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی کلی عوارض عمل آب مروارید و حتی عمل نکردن آن بپردازیم.

جلوگیری از عوارض عمل آب مروارید

عواقب به تاخیر انداختن عمل آب مروارید

به طور کلی عقب انداختن عمل آب مروارید باعث بدتر شدن آب مروارید چشم شما شده و در نهایت دید شما را به صورت کلی مختل کرده و حتی امکان دارد بعد از عمل جراحی، با عوارض بسیار شدیدتری رو به رو شوید. شاید از خودتان بپرسید: بهترین زمان برای عمل آب مروارید چه زمانی است؟

در جواب سوال بالا باید گفت : برای اینکه نتیجه بهتری از عمل آب مروارید در اهواز داشته باشید باید بلافاصله بعد از ایجاد اختلالات بینایی معاینه شده و سپس عمل جراحی انجام شود. هر چقدر دیرتر این عمل صورت بگیرد در نتیجه شاهد کاهش بینایی بیشتری خواهید بود .شاید یکی از دلایلی که جراحی کاتاراکت چشم خود را به عقب انداختید، پیدا نکردن دکتر مناسب باشد در این صورت کافی است تا با شماره‌های مندرج در سایت تماس گرفته و از کارشناسان ما کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره رایگان عمل آب مروارید فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

مزایای درمان به موقع آب مروارید

عوارض عمل نکردن آب مروارید

جراحی آب مروارید (cataracts) یک جراحی سرپایی و سریع است و شما با تنها ۱ ساعت زمان گذاشتن، یک عمر از عینک گذاشتن راحت خواهید شد. البته ناگفته نماند که این عمل بسیار حساس بوده و باید توسط دکتر مناسبی انجام شود. در نهایت یکی از مزایای درمان به موقع این بیماری، جلوگیری از به وجود آمدن عوارض عمل آب مروارید بوده است. در واقع هر چقدر دیرتر برای درمان این بیماری اقدام کنید در نهایت به عوارض و مشکلات بیشتری دچار می‌شوید.
از مزایای درمان به موقع آب مروارید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عمل به موقع آب مروارید می‌تواند شما را از خرید وعینک گذاشتن آن راحت کند.

جراحی به موقع باعث درمان بیماری‌هایی مثل بیماری گلوکوم می‌شود.

کیفیت دید شما را بهتر می‌کند.

پیرچشمی نیز ممکن است با عمل آب مروارید برطرف شود.

آیا جراحی آب مروارید بی خطر است؟

خیلی از افراد به دلیل مشاهده تصاویرو ویدیو جراحی آب مروارید از این عمل می‌ترسند در صورتیکه این ترس درست نبوده و شما از جزئیات آن به طور کامل آگاه نیستید. در واقع هر عملی دارای ریسک است اما عمل آب مروارید بدون بیهوشی و بخیه هم انجام می‌شود، در نتیجه جای نگرانی ندارد و هرچقدر سریع‌تر این بیماری تشخیص داده شود زودتر می‌توان جلوی پیشرفت آن را گرفت. به طور کلی جراحی کاتاراکت کم خطر است ولی امکان دارد برای برخی از افراد که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند کمی پر ریسک‌تر باشد که آن هم با انتخاب بهترین متخصص چشم در اهواز و رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از عمل کم‌تر خواهد شد.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

عوارض و خطرات جراحی آب مروارید

طبیعتاً عمل آب مروارید همانند سایر جراحی‌ها دارای عوارضی خواهد بود البته ناگفته نماند که ممکن است برای برخی از افراد پنهان بوده و بروز ندهد. دقت پزشک، مراقبت‌های بعد از عمل و معاینه های مجدد در کاهش این عوارض نقش بسزایی دارند. یکی ازشایع‌ترین عوارض عمل آب مروارید، تاری دید بعد از عمل است که بسیار طبیعی بوده وبعد از مدتی برطرف می‌شود.

از عوارض و خطرات دیگر عمل آب مروارید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خونریزی | تاری دید | تورم قرنیه | جابه جایی لنز داخل چشم | عفونت | التهاب چشم | پرولاپس عنبیه | حساسیت به نور| افزایش فشار خون چشمی | جدا شدگی شبکیه و زجاجیه

عوارض و خطرات جراحی آب مروارید

کلام نهایی

عوارض عمل نکردن آب مروارید از عوارض خود عمل بسیار بیشتر خواهد بود و هر چقدر زودتر آب مروارید تشخیص داده شود در نتیجه درمان آن راحت‌تر خواهد بود. حتی امکان دارد که دیگر به عمل جراحی نیاز نداشته باشید اما اگر دکتر به شما توصیه عمل جراحی آب مروارید را کرده است باید بدانید که با مراقبت‌های مناسب و انتخاب دکتر متخصص خوب می‌توانید تا حدودی از عوارض عمل جلوگیری نمایید.

مشاوره حضوری درمان آب مروارید در ماهشهر

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید و برای درمان پیرچشمی قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید، می‌توانید به مطب دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر ؛میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا