شماره چشم با نزدن عینک تغییر می‌کند؟

خیلی از افراد برایشان سوال شده است که آیا شماره چشم با نزدن عینک تغییر می‌کند؟ جواب این سوال علمی بوده و باید تمام جوانب بررسی شود. در واقع بسیاری از افراد به خصوص افرادی که شماره چشم زیاد بالایی ندارند، از عینک زدن فراری هستند اما آیا واقعا نزدن عینک برای افراد مشکلی ایجاد می‌کند؟ با ما همراه باشید تا به جواب سوال‌های خود برسید.

آیا شماره چشم با نزدن عینک تغییر می‌کند؟

دلایل شایع مشکلات بینایی

در ابتدا باید چشم شما توسط پزشک معاینه شود و پس از تعیین شماره چشم شما در صورت نیاز، عینک مناسب را تجویز کند. اما آیا واقعاً عینک باعث درمان چشم شما می‌شود؟ در جواب این سوال باید گفت: خیلی از افراد بعد از اینکه یک مدت از عینک استفاده کردند، در نهایت متوجه می‌شوند که دیگر به آن نیازی ندارند و این افراد بسیار خاص و کم هستند. در اکثر موارد لازم است که همیشه، فرد از عینک خود استفاده کند.

مشکلات بینایی خود را به ۴ شکل اساسی یعنی دوربینی، نزدیک بینی، آستیگماتیسم و پیرچشمی نشان می‌دهند. در ادامه این ۴ مشکل اساسی بینایی را توضیح می‌دهیم البته ناگفته نماند که این ۴ مشکل هر کدام به شماره چشم ویژه خود نیاز دارند و نمی‌توان تمامی موارد را با یکدیگر مقایسه کرد.

1️⃣ دوربینی: دوربینی یعنی فرد دور را بهتر از نزدیک می‌بیند.2️⃣ نزدیک بینی: نزدیک بینی یعنی فرد نزدیک را بهتر از دور می‌بیند.
3️⃣ آستیگماتیسم: در چشم‌های آستیگمات، فرد خطوط را به صورت موازی و در جهت‌های مختلفی می‌بیند در نتیجه هم در دوربینی و هم در نزدیک بینی دچار مشکل می‌شود.4️⃣ پیر چشمی: یعنی افراد با گذشت سن چشم، برای مطالعه یا تماشای تلویزیون به عینک نیاز دارند.

در صورتی که چشم شما با عیوب انکساری روبه رو شده است حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. انتخاب بهترین متخصص چشم بسیار مهم است و نباید به هر پزشکی برای درمان خود اعتماد کنید. اگر ساکن شهرهای اهواز یا ماهشهر هستید، می‌توانید به بهترین متخصص چشم در اهواز یعنی دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

شماره چشم یا نمره چشم چیست؟

در بخش قبل شما با عیوب انکساری چشم به طور خلاصه آشنا شدید، شماره چشم در واقع همان میزان ضعف عیوب انکساری چشم را نشان می‌دهد. این نمره از اهمیت بالایی برخودردار است تا افراد به درستی بتوانند بعد از استفاده از عینک ببینند. در واقع نمره چشم عددی است که دکتر چشم پزشک بعد از گرفتن تست ‌های بینایی سنجی دقیق آن را تعیین می‌کند. این عدد، میزان ضعیفی چشم شما نسبت به اشیا دور یا نزدیک را مشخص می‌کند.

آیا عینک زدن باعث درمان شماره چشم می شود

آیا عینک زدن باعث بهبود نمره چشم می‌شود؟

در این قسمت به سراغ اصلی‌تری سوال شما می‌رویم، در واقع بسیاری از افراد با توجه به اینکه چشم‌های ضعیفی دارند از زدن عینک امتناع می‌کنند. عینک تنها در افرادی که سن زیر 10 سال دارند می‌تواند به بهبود شماره چشم و جلوگیری از تنبلی چشم کمک کند در غیر این صورت در افراد با سن بالاتر، تنها می‌تواند به داشتن دید بهتر چشم‌ها کمک کند؛ به این ترتیب شماره چشم را درمان نمی‌کند.

آیا چشم با نزدن عینک ضعیف تر می‌شود؟

در واقع ضعیف شدن چشم شما به عوامل مختلفی مثل ژنتیک، نوع بیماری و غیره بستگی دارد که باید توسط به پزشک متخصص بررسی شود. در نتیجه در اکثر موارد زدن یا نزدن عینک نمی‌تواند باعث بهبود یا ضعیفی چشم شود. با این وجود عینک زدن طبیعتاً بر روی کیفیت زندگی، دید بهتر از اطرافیان و انجام ساده‌تر فعالیت‌های روزانه تاثیر مثبت دارد. البته ناگفته نماند که در برخی از موارد از جمله درمان انحراف چشم در کودکی در صورتی که زدن عینک در فرآیند درمان ضروری باشد، ممکن است با نزدن آن، آسیب‌هایی به چشم‌ها وارد شود.

در چه شرایطی می‌توانیم دیگر عینک نزنیم؟

همه افراد می‌توانند عینک خود را حذف یا بردارند اما شروط مختلفی دارد و از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

✔️ سنتان باید ۱۸ سال به بالا باشد.
✔️ شماره چشمتان طی ۶ ماه از ۲۵ صدم تغییر خاصی نکرده باشد.
✔️ ضخامت قرنیه چشم شما خوب باشد.
✔️ توسط دکتر معاینه شده و بیماری در سطح قرنیه نداشته باشید.
✔️ سلامت چشم شما باید توسط دکتر متخصص تشخیص داده شود.

بعد از بررسی موارد بالا و معاینه توسط متخصص چشم می‌توانید برای برداشتن عینک و عمل لیزیک اقدام کنید. اما فراموش نکنید که همه افراد نمی‌توانند عمل لیزیک LASIK انجام دهند؛ زیرا ممکن است ضخامت قرنیه مناسبی نداشته باشند. شما می‌توانید عمل لیزیک چشم در اهواز را با جدیدترین دستگاه جهان در مطب دکتر وحید بیگی انجام دهید.

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

حذف پیرچشمی با عینک یا عمل جراحی

با تحقیق‌های بسیار درباره پیرچشمی و سن افراد، این بیماری معمولا از ۴۰ سالگی به بعد رخ می‌دهد و شما بعد از ۴۰ سالگی شاید برای دید بهتر به عینک نیاز داشته باشید البته در نظر داشته باشید که قرار نیست همه افراد دچار این بیماری شوند. افراد بالای ۴۰ سال معمولا برای مطالعه، تماشای تلویزیون و کار با دستگاه های دارای اشعه به عینک نیاز دارند و نیاز به استفاده همیشگی عینک نیست.

عینک مخصوص پیر چشمی در واقع برای مشاهده فاصله ۳۳ تا ۷۰ سانتی متری مناسب است. شما می‌توانید با عمل پیر چشمی توسط لنزهای داخل چشم، خود را از زدن همیشگی عینک راحت کنید اما باید در نظر داشته باشید که درمان پیر چشمی همواره در حال پیشرفت است و پزشکان از روش‌های جدیدی برای درمان آن بهره می‌برند.

در چه شرایطی می‌توانیم دیگر عینک نزنیم؟

خلاصه

در این مقاله تلاش کردیم تا به سوال شما که آیا شماره چشم با نزدن عینک تغییر می‌ کند؟ به صورت کامل جواب دهیم. در واقع شما با نزدن عینک، شماره چشمتان تغییر نخواهد کرد ولی به هر ترتیب زدن عینک می‌تواند بر کیفیت زندگی شما و دید بهتر از پیرامون به شما کمک کند. با این وجود اگر از زدن عینک خسته شدید، بهتر است در صورت دارا بودن شرایط لازم، به انجام عمل لیزیک و حذف عینک روی بیاورید.

مشاوره حضوری چشم پزشکی در ماهشهر

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید و برای درمان ضعیفی چشم قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید، می‌توانید به مطب دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر ؛میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا