5 روش برای از بین بردن جای بخیه بعد از بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یک عمل زیبایی است که در آن پزشک با برش بخشی از پوست اطراف چشم و پلک، به رفع افتادگی پلک، پف زیر چشم، داشتن دید بهتر و ظاهر جوان‌تر کمک می‌کند. به‌طور کلی، بلفاروپلاستی برای افراد بالای 35 سال مناسب است، اما در برخی موارد، ممکن است با توجه به نیاز و شرایط فرد، این عمل برای جوان‌ترها هم انجام شود. یکی از دغدغه‌هایی که قبل و بعد ازعمل بلفاروپلاستی، ذهن زیباجویان را به خود مشغول می‌کند، جای بخیه بعد از عمل پلک است که نوعی عوارض بلفاروپلاستی محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه در این روش بخشی از پوست برش داده می‌شود و بخیه می‌خورد، داشتن همچین نگرانی‌هایی طبیعی است. در این مطلب قصد داریم روش‌های از بین بردن جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی را بررسی کنیم. همراه ما باشید.

از بین بردن جای بخیه بعد از بلفاروپلاستی

روش‌های از بین بردن جای بخیه عمل پلک

روش‌های مختلفی برای از بین بردن جای بخیه بعد ازعمل بلفاروپلاستی پلک، وجود دارد. در ادامه هر کدام از این روش‌ها را بررسی می‌کنیم.

از بین بردن جای بخیه بعد از عمل پلک
از بین بردن جای بخیه بعد از عمل پلک

1️⃣ورق‌های ژل سیلیکون: ورقه‌های‌ ژل سیلیکون پانسمان‌های چسبی هستند که در ناحیه اسکار قرار می‌گیرند و به کاهش التهاب و رد زخم‌ها کمک می‌کنند.

2️⃣پماد برای از بین بردن جای بخیه پلک: کرم‌ ترمیم‌کننده یکی از روش‌های بسیار محبوب و غیرتهاجمی برای محو کردن جای زخم است که استفاده از آن بعد از عمل بلفاروپلاستی در اهواز هم پیشنهاد می‌شود. این کرم‌ها حاوی رتینوئیدها، ویتامین C، هیالورونیک اسید (برای حفظ رطوبت پوست و کاهش تورم)، آلانتوئین (برای ترمیم بافت آسیب دیده) و ویتامین E (برای کاهش التهاب) بوده و به کاهش التهاب و قرمزی بعد از عمل کمک بسیاری می‌کنند.

معمولاً توصیه می‌شود که از روز اول یا دو روز بعد از عمل، شروع به استفاده از کرم ترمیم‌کننده کنید و هر روز حدود 3 تا 5 بار لایه‌ای نازک از کرم ترمیم‌کننده را روی زخم‌های جراحی بزنید. البته گاهی پزشک ممکن است توصیه کند که تا زمانی که بخیه‌ها جذب نشده‌اند، از کرم ترمیم‌کننده استفاده نکنید.

3️⃣رفع جای بخیه بلفاروپلاستی با لیزر: لایه‌برداری با لیزر یک روش زیبایی است که در آن با کمک پرتوهای لیزر جای زخم برداشته ‌شده و پوست برای کلاژن‌سازی تحریک می‌شود. پس از لایه‌برداری با لیزر، پوست متورم و کمی ملتهب است. پزشک دارو و پماد مناسب را برای شما تجویز می‌کند و پوست جدید معمولاً در یک یا دو هفته تشکیل شده و بعد از یک الی دو ماه، جای زخم از بین می‌رود. در این مدت پیشنهاد می‌شود از محصولاتی آرایشی که پوست را تحریک می‌کند، استفاده نکنید و حتماً ضدآفتاب بزنید.

4️⃣میکرونیدلینگ: میکرونیدلینگ یک روش کم تهاجمی است که در آن با یک غلتک که سوزن‌های کوچکی دارد، کلاژن‌سازی پوست تحریک شده و به همین ترتیب، جای اسکار از بین‌ می‌رود. احساس کمی درد، قرمزی و سوزش بعد از میکرونیدلینگ طبیعی است و باید تا یک هفته بعد از انجام آن از مصرف سیگار و قرار گرفتن بدون ضدآفتاب در معرض نور خورشید، خودداری کنید. این روش برای افرادی که مشکلات و بیماری‌های پوستی دارند یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند، توصیه نمی‌شود.

5️⃣درم‌ ابریژن: درم ابریژن یک روش لایه‌برداری مکانیکی است که در آن از چرخ ساینده چرخانی برای برداشتن لایه های رویی پوست استفاده می‌شود. درم ابریژن را می‌توان به تنهایی یا همراه با سایر روش‌های زیبایی انجام داد. در طول انجام درم ابریژن، پزشک از داروهای بی‌حس کننده پوست استفاده می‌کند و پوست درمان شده با درم ابریژن برای چند هفته اول حساس است. ممکن است حدود سه ماه طول بکشد تا رنگ پوست به حالت عادی برگردد.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

البته با رعایت دستورات پزشک و مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی می‌توان احتمال بروز عوارضی مانند عفونت را تا حد زیادی کاهش داد.

سوالات متداول در رابطه با از بین بردن جای بخیه بعد عمل پلک

مشاوره در مورد جای بخیه بعد از عمل پلک

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید، برای مشاوره درمورد از بین بردن جای بخیه بعد ازعمل پلک می‌توانید به کلینیک دکتر وحید بیگی در ماهشهر مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر، میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا