درمان برق زدگی چشم

درمان برق زدگی چشم، وابسته به روش های درمانی دارویی و یا خانگی است. برق زدگی چشم به دلیل تابش اشعه فرابنفش و یا UV است. قرنیه چشم، در برابر نور حساسیت بالایی دارد و توانایی مقاومت در برابر چنین نوری را ندارد، به همین دلیل است که مشکل برق زدگی چشم، بیشتر برای افرادی پیش می‌آید که در شغل جوشکاری فعالیت دارند. چنین افرادی اگر در هنگام کار کردن از ماسک و یا عینک جوشکاری استفاده نکنند، لایه‌های قرنیه چشم آنها از بین می رود. در ادامه این مطلب از سایت دکتر بیگی به طور کامل برایتان شرح می دهیم که علت های برق زدگی چشم چیست و روش‌های درمانی و دارویی این بیماری چیست.

انواع درمان برق زدگی چشم

برق زدگی چشم چیست؟

معنی برق زدگی چشم، در واقع همان سوزش و التهاب قرنیه چشم است. زمانی که قرنیه در مقابل اشعه فرابنفش و یا یو وی قرار بگیرید، اصطلاحاً می‌گویند که چشم دچار برق زدگی شده است. متداول‌ترین مورد پیش آمده برای این مشکل زمانی است که فرد به طور مستقیم به شعله جوشکاری نگاه می‌کند. باید بدانید که قرنیه یک لایه نازک و حساسی است که نمی‌تواند در برابر نور شدید جوشکاری و اشعه‌های مضر از خود محافظت و مراقبت کند. برق زدگی چشم عارضه‌ای است که حتی می‌تواند منجر به بیماری‌های جدی‌تری از جمله آب مروارید شود؛ بنابراین حتماً باید درمان برق زدگی چشم جدی گرفته شود.

علت برق زدگی چشم

برق زدن چشم به دلیل انتشار اشعه ماوراء بنفش از منابعی است که موجب آسیب رسیدن به چشم می‌شود. به طور خلاصه می‌توان علت‌های برق زدگی چشم را شامل موارد زیر دانست:

دلایل برق زدگی چشم

اگر هنگام جوشکاری و کار کردن با دستگاه جوش و یا نگاه کردن به نور خورشید نکات ایمنی و حفاظتی رعایت نشود، برق زدگی در چشم اتفاق می‌افتد. در چنین شرایطی با مشخص شدن علائم برق زدگی که یکی از انواع عارضه‌های چشمی است که باید سریعاً نسبت به درمان آن اقدام شود؛ برای این منظور اگر ساکن استان خوزستان هستید می‌توانید به مطب بهترین چشم پزشک اهواز یعنی دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

علائم برق زدگی چشم

در ادامه به طور کامل علائم برق زدگی چشم برایتان شرح داده شده است:

  • ❗ قرمز و متورم شدن چشم همراه با سوزش شدید
  • ❗ جمع شدن اشک و آبریزش چشم
  • ❗ اختلال در دید و تاری چشم
  • ❗ احساس درد خفیف و یا شدید در چشم
  • ❗ داشتن احساس وجود شی در چشم
سریع ترین درمان برق زدگی چشم

راه های پیشگیری از برق زدگی چشم

تا به اینجا با مفهوم برق زدگی چشم و دلایل به وجود آمدن آشنا شدید. اما این سوال مطرح می‌شود که چه کاری انجام دهیم تا دچار برق زدگی چشم نشویم؟ باید بدانید که رعایت نکاتی که در ادامه به آن می پردازیم به پیشگیری از برق زدگی کمک می­‌کند.

پیشگیری از برق زدگی چشم
1️⃣ از عینک مخصوص و استاندارد جوشکاری استفاده کنید.
2️⃣ پیش از شروع جوشکاری اطمینان پیدا کنید که عینک به درستی بر روی چشم قرار گرفته است.
3️⃣ از جوشکاری در مناطقی که خطر بازتاب اشعه UV وجود دارد، خودداری کنید.
4️⃣ اگر عینک جوشکاری به هر دلیلی آسیب دیده است، آن را تعویض و یک عینک جدید تهیه کنید.
5️⃣ از جوشکاری در محیط‌های تاریک و یا کم نور خودداری کنید.

درمان های خانگی برق زدگی چشم

درمان خانگی برق زدگی چشم، بهترین راه حل در شرایطی است که شما به کلینیک چشم پزشکی دسترسی ندارید و یا لازم است مدت زمانی را برای اینکار سپری کنید. در این فاصله می‌توانید از روش‌های خانگی درمان برق زدگی کمک بگیرید و در اسرع وقت به چشم پزشکی مراجعه کنید. (کلینیک چشم پزشکی در اهواز)

از جمله مواردی که در درمان خانگی برق زدگی چشم کمک می‌کنند، می‌توان به مواردی از قبیل آلوئه ورا، قرار دادن کمپرس سرد و یا چایی کیسه‌ای بر روی چشم‌ها، قرار دادن گلاب سرد بر روی چشم، سیب زمینی و یا برش‌های خیار اشاره کرد.

درمان های دارویی برق زدگی چشم

برق زدگی چشم، یک عارضه پزشکی است که ممکن است به عوارض جدی و حتی از بین رفتن بینایی منجر شود. درمان برق زدگی چشم عموماً شامل مراجعه فوری به پزشک متخصص چشم، که ممکن است شامل اپتومتری، تست‌های تصویربرداری باشد.

در صورتی که مشکل برق زدگی چشم برایتان پیش آمده، توصیه ما به شما این است که قبل از امتحان کردن هر نوع روش بهبود خانگی، به پزشک مراجعه کنید تا چشم به طور کامل و دقیق معاینه شود و اقدامات لازم برای معالجه صورت بگیرد. پزشک معالج، معمولاً پس از معاینه چشم و تشخیص، ممکن است داروهایی که در ادامه اشاره شده استم را برایتان تجویز کند.

علائم درمان برق زدگی چشم

این موارد تنها بخشی از درمان‌های دارویی بود، اما برای اطمینان بیشتر لازم است که حتما با پزشک مشورت کنید. برای مشاوره در این زمینه تنها کافی است اطلاعات درخواستی در فرم زیر را وارد نمایید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

سوالات متداول

جمع بندی

چشم، یکی از حساس‌ترین عضو بدن است و باید از آن مراقبت بیشتری شود. در این مقاله، به طور کامل شما را با معنی برق زدگی چشم و علائم آن که شامل قرمزی چشم، ریزش اشک و درد خفیف آشنا کردیم. برای درمان آن، دو روش خانگی و دارویی وجود دارد. روش‌های درمان خانگی استفاده از مواد طبیعی و یا خوراکی مانند سیب زمینی، چای کیسه‌ای، خیار، روغن است و روش‌های دارویی برق زدگی شامل استفاده از قطره چشم، پد، آنتی بیوتیک و استامینوفن است. همچنین برای بهبود روند درمان بهتر است که در برابر نور خورشید از عینک آفتابی استفاده کنید و از تماشای تلویزیون و یا کارکردن با موبایل برای مدت طولانی اجتناب کنید. در آخر پیشنهاد ما به شما این است که در صورت مشاهده علائم هر چند خفیف، سریعاً به چشم پزشک مراجعه نمایید.

مشاوره حضوری با دکتر وحد بیگی در ماهشهر

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر هستید و برای درمان برق زدگی چشم قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید، می‌توانید به کلینیک دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر ؛میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا