آیا می توان دوباره لیزیک کرد؟

اگر شما به تازگی عمل لیزیک انجام داده‌اید یا در مرحله تحقیق برای انجام این عمل هستید، خوب است بدانید طبق آمار 98% افراد بهبودی بسیار خوب و قابل قبولی بعد از انجام لیزیک را تجربه کرده‌اند. باقی افراد اگر نتوانند از عینک و یا لنز تماسی استفاده کنند می‌توانند لیزیک مجدد تکمیلی انجام دهند. با انقلاب در زمینه فناوری لیزیک به ندرت به جراحی لیزیک ترمیمی نیاز است. توجه داشته باشید اگر نمره چشم شما پس از دوران نقاهت در عمل اول بهبودی کامل پیدا نکند یا در طول زمان بنا به دلایل مختلف نیاز به عمل مجدد داشته باشد می‌توان طبق صلاحدید پزشک عمل لیزیک مجدد چشم را انجام داد.

آیا می توان لیزیک مجدد چشم کرد؟

آیا می توان دوباره عمل لیزیک انجام داد؟

پاسخ این سوال بله است؛ طی مطالعات انجام شده است اکثر افراد بعد از انجام عمل لیزیک (لیزیک چشم در ماهشهر) بهبودی کامل چشم را تجربه می‌کنند. اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که با اینکه اثرات بهبودی جراحی لیزیک می تواند وضعیت پایداری را تا سالیان سال داشته باشد، ولی وضعیت چشم هر فرد تغییر می‌کند و این تغییر ممکن است دید 10 از 10 را دچار ضعف کند. همچنین ممکن است فرد در آینده درگیر بیماری‌هایی نظیر آب مروارید و پیرچشمی شود و همین مسئله باعث ضعیف شدن چشم شود. جای هیچگونه نگرانی نیست زیرا امکان انجام عمل لیزیک ثانویه تکمیلی وجود دارد.

با مشورت و تشخیص پزشک خود تمامی معیارهایی که مشخص می‌کند جهت درمان ضعیفی چشمان خود به چه روشی نیازمند هستید تعیین می‌گردد. برای رزرو نوبت از بهترین کلینیک چشم پزشکی اهواز فرم زیرا را تکمیل نمایید تا در اسرع وقت کارشناسان با شما تماس حاصل نمایند.

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

چه کسانی نیاز به لیزیک تکمیلی دارند؟

شرایط و پیش نیازهای انجام لیزیک ثانویه

ارزیابی دقیق قبل از انجام هرگونه عمل جراحی چشمی، از جمله لیزیک ثانویه، بسیار حیاتی است. پزشک (بهترین متخصص چشم اهواز) باید به طور دقیق و جامع وضعیت چشم شما را ارزیابی کرده و تمامی جنبه‌های مرتبط با انجام عمل جراحی مجدد را مورد بررسی قرار دهد. یکی از شروط و پیش نیازهای انجام لیزیک مجدد تکمیلی، ارزیابی ضخامت باقی‌ مانده قرنیه، شکل و ساختار قرنیه، و همچنین نیازهای بینایی شما است. تمام سعی پزشک بر این خواهد بود با در نظر گرفتن تمام شرایط جسمانی اعم از سن و درصد نمره باقی‌مانده و دیگرعیوب انکساری بهترین روش را در بهترین زمان ممکن برای تجربه دید کامل برای شما تجویز نماید.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

آیا انجام جراحی مجدد لیزیک خطری دارد؟ (عوارض لیزیک مجدد چشم)

همانطور که در هر جراحی دیگری، انجام جراحی مجدد لیزیک نیز به خطرات و عوارضی همراه است. برخی از عوارض پس از عمل لیزیک مجدد چشم شامل موارد زیر می‌شوند:

یکی از عوارض متداولی است که ممکن است پس از عمل لیزیک مجدد چشم ایجاد شود یا تشدید یابد. این مشکل می‌تواند به دلیل تغییرات در ساختار قرنیه و کاهش تولید اشک‌ها بعد از عمل لیزیک رخ دهد. تشدید خشکی چشم می‌تواند علائمی مانند خشکی، سوزش، خارش، حساسیت به نور را داشته باشد. این علائم  در کیفیت زندگی روزانه شما تأثیر می‌گذارند و حتی ممکن است تجربه بینایی نامطلوبی را فراهم کنند.

عمل جراحی لیزیک شامل ایجاد یک لایه روی قرنیه است تا باعث تغییر شکل آن شود. لیزیک مجدد امکان خطر نازک شدن قرنیه را دارد که می‌تواند بر کیفیت و پایداری بینایی تأثیر بسزایی داشته باشد.

همانند هر عمل دیگری، خطر عفونت پس از عمل لیزیک مجدد چشم وجود دارد. علت اصلی این خطرات این است که قرنیه پس از جراحی آسیب دیده و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی منجر به التهابات چشم می‌گردد.

برخی از افراد ممکن است پس از عمل لیزیک مجدد چشم تغییرات ناخواسته در بینایی خود را تجربه کنند، از جمله هاله‌ها یا نورهای خیره‌کننده در دید، تاری دید، دوبینی، یا کاهش وضوح بینایی در شب. (درباره حساسیت به نور بعد لیزیک بیشتر بخوانید.)

برای کاهش خطر عوارض و اطمینان از نتایج موفق، مهم است که انتخاب پزشک متخصص و باتجربه، انجام دقیق مراقبت های بعد از لیزیک و مشاوره جدی با پزشک خود قبل از تصمیم به انجام هرگونه عمل جراحی داشته باشید.

دوره بهبودی لیزیک مجدد تکمیلی

دوره بهبودی پس از لیزیک مجدد تکمیلی شبیه به دوره نقاهت عمل لیزیک اصلی است. پس از عمل، پزشک به شما قطره آنتی بیوتیک یا پماد تجویز می‌کند تا در کاهش درد، پیشگیری از عفونت و کمک به ترمیم قرنیه کمک کنند. بسیاری از بیماران بلافاصله پس از عمل بهبودی مشخصی در بینایی خود تجربه می‌کنند و طی چند روز، بینایی آنها به طور کامل بهبود می‌یابد. این فرآیند بهبودی بیشتر از چند هفته طول نمی‌کشد و بسیاری از افراد پس از یک دوره کوتاه از استراحت، به فعالیت‌های روزمره خود بازمی‌گردند.

دوره بهبودی لیزیک مجدد چشم
نمونه کار قبل و بعد عمل انحراف چشم دکتر وحید بیگی

جراحی و درمان انواع بیماری‌های چشم، رفع عیوب انکساری و انجام جراحی زیبایی پلک توسط دکتر وحید بیگی با نمونه کارهای متعدد

نمونه جراحی بلفاروپلاستی در اهواز

کلام نهایی

طبق توضیحات ذکر شده، بیشتر افراد پس از انجام عمل لیزیک بهبودی خوبی را تا سال‌های طولانی پس از عمل احساس می‌کنند. در صورتی که افرادی که نتوانسته‌اند به دید کامل برسند، می‌توانند به لیزیک ترمیمی روی آورند. با توجه به پیشرفت‌های فناوری در زمینه عمل لیزیک، جراحی عمل لیزیک ثانویه بسیار کمتر نیاز است. مهم است که هر گونه تصمیم در مورد عمل لیزیک مجدد چشم با راهنمایی و مشورت با متخصص چشم‌پزشک انجام شود تا بهترین راهکار برای شرایط ویژه شما تعیین گردد.

مشاوره حضوری درمان پیر چشمی در ماهشهر

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید و برای عمل لیزیک مجدد تکمیلی قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید، می‌توانید به مطب دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر ؛میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا