مهمترین نکات درباره عمل پلک ترمیمی

گاهی کسانی که در گذشته بلفاروپلاستی انجام داده‌اند، از ظاهر چشم‌ها و پلک خود یا آسیب‌ها و عارضه‌هایی که بعد از عمل با آن درگیر شده‌اند، ابراز ناراحتی و نگرانی می‌کنند. خوشبختانه امروزه با انجام این جراحی توسط پزشک ماهر و متخصص، دیگر نیازی نیست نگران ظاهر پلک خود بعد از انجام بلفاروپلاستی بوده و به انجام جراحی بلفاروپلاستی ترمیمی فکر کنید. با این وجود در صورتی که شما پیش از این جراحی پلک کرده‌اید و به ناچار مجبور به انجام دوباره این جراحی هستید، بهتر است پیش از هر اقدامی در باره عمل پلک ترمیمی خوب تحقیق کنید تا از نتیجه جراحی ترمیمی آسوده خاطر باشید.

انجام بلفاروپلاستی مجدد

ترمیم جراحی پلک چیست؟

ترمیم جراحی پلک که از آن با نام بلفاروپلاستی مجدد هم یاد می‌شود، عمل جراحی زیبایی است که برای اصلاح عوارض یا نتایج نامطلوب ناشی از جراحی قبلی بلفاروپلاستی یا به علت بازگشت افتادگی پلک (به دلیل افزایش سن) انجام می‌شود. هدف عمل پلک ترمیمی، بهبود ظاهر پلک‌ها و چهره، بازگرداندن عملکرد طبیعی پلک و داشتن دید بهتر است. باید توجه داشته باشید که عمل پلک ترمیمی پیچیده‌تر از عمل بلفاروپلاستی است و به همین علت باید حتماً توسط پزشک باتجربه و ماهر انجام شود. بیمارانی که از نتیجه عمل بلفاروپلاستی گذشته خود راضی نباشند می‌توانند با تأیید پزشک متخصص برای انجام ترمیم بلفاروپلاستی اقدام کنند. توصیه ما این است که درباره جراحی بلفاروپلاستی به اندازه کافی تحقیق کنید تا نیاز به جراحی ترمیمی نباشد؛ در صورتی که ساکن استان خوزستان هستید حتماً درباره بلفاروپلاستی در اهواز جزئیات مربوطه را با دقت مطالعه کنید.

قبل و بعد از بلفاروپلاستی دکتر بیگی
بلفاروپلاستی دکتر بیگی قبل و بعد
جراحی پلک قبل وبعد دکتر وحید بیگی
قبل و بعد از بلفاروپلاستی دکتر وحید بیگی

چه مدت بعد از جراحی پلک می‌توان ترمیم بلفاروپلاستی را انجام داد؟

اینکه چه مدت باید برای انجام عمل پلک ترمیمی صبر کنید، بستگی به شرایط و دلیل جراحی دارد. با این‌ حال توصیه می‌شود حداقل ۶ ماه تا یک سال پس از بلفاروپلاستی اولیه صبر کنید. در این مدت تورم و عوارض ناشی از بلفاروپلاستی رفع شده و جراح می‌تواند بهتر وضعیت شما را بررسی کند. البته در برخی موارد، به دلیل اینکه عوارض و مشکلات ناشی از جراحی اولیه سلامت فرد را تحت‌تأثیر قرار داده و عملکرد چشم و پلک مختل شده است، جراحی عمل پلک ترمیمی ممکن است زودتر انجام شود. به‌ طورکلی بهتر است قبل از انجام عمل و تصمیم‌گیری در این باره با جراح خود صحبت کنید. جراح با ارزیابی وضعیت پلک و سلامت شما، بهترین زمان برای انجام عمل ترمیم بلفاروپلاستی را توصیه خواهد کرد.

در صورتی که می‌خواهید تا حد امکان از بروز عوارض و آسیب‌های ناشی از انجام نادرست جراحی بلفاروپلاستی جلوگیری کنید، حتماً به یک جراح متبحر و با تجربه در زمینه انواع عمل بلفاروپلاستی پلک پایین و پلک بالا مراجعه کنید؛ به این ترتیب تجربه و تخصص جراح از بروز هر گونه عوارضی جلوگیری خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره رایگان برای عمل ترمیم بلفاروپلاستی فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

بهترین جراح ترمیم بلفاروپلاستی در اهواز

باتوجه‌ به اینکه گاهی دلیل اصلی مشکلات عمل بلفاروپلاستی اولیه، مهارت نداشتن جراح است، انتخاب پزشک مجرب اهمیت بالایی پیدا می‌کند. هدف از بلفاروپلاستی ترمیمی نیز اصلاح عملکرد پلک و بهبود ظاهر چشم‌ها است و کلید اصلی جلوگیری از تکرار نتایج نامطلوب، مراجعه به جراح ماهر و باتجربه است. دکتر وحید بیگی از جراحان متخصص در زمینه انجام انواع جراحی‌ و درمان بیماری‌های چشمی هستند که با نزدیک به یک دهه تجربه موفق در زمینه جراحی مشکلات چشمی فعالیت می‌کنند. در صورتی که ساکن استان خوزستان هستید، می‌توانید به کلینیک دکتر وحید بیگی بهترین جراح بلفاروپلاستی در اهواز مراجعه کنید. همچنین اگر مطمئن نیستید که جراحی بلفاروپلاستی مجدد گزینه مناسبی برای رفع مشکلات سلامت چشم شما یا ظاهر آن است، می‌توانید با شماره‌های زیر تماس گرفته و نوبت مشاوره بگیرید.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

چه زمانی به عمل پلک ترمیمی نیاز است؟

دلایل زیادی برای انجام عمل پلک ترمیمی وجود دارد، اما به‌ طور کلی این جراحی بیشتر مناسب کسانی است که از نتایج جراحی قبلی پلک خود ناراضی هستند و دچار مشکلات ظاهری و سلامتی شده‌اند و عملکرد طبیعی پلکشان با مشکل مواجه شده است. شایع‌ترین دلایل انجام عمل ترمیم بلفاروپلاستی به شرح زیر است:

روش انجام عمل ترمیم بلفاروپلاستی

توجه به این نکته مهم است که عمل بلفاروپلاستی مجدد پیچیده‌تر از بلفاروپلاستی اولیه است. ممکن است در طول عمل ترمیم بلفاروپلاستی از تکنیک‌های خاصی استفاده شود. اینکه چه روشی در این عمل مناسب است به نیازهای بیمار و مشکلات پلک بستگی دارد. در برخی موارد، جراح ممکن است بافت اضافی را بردارد یا در موارد حاد، شاید لازم باشد پوست و چربی اضافه شود تا پلک ظاهر متقارن‌تری پیدا کند. معمولاً در عمل ترمیم بلفاروپلاستی، مراحل زیر طی می‌شود:

بعد از عمل دستورالعمل‌هایی برای مراقبت صحیح از پلک به بیمار داده می‌شود. برای اطلاع از اقدامات مهم در مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی مقاله مربوطه را به دقت مطالعه کنید.

عوارض جراحی پلک ترمیمی

عوارض عمل پلک ترمیمی مشابه همان عوارض بلفاروپلاستی برای بار اول است. این عوارض عبارت‌اند از:

  • تورم؛
  • کبودی؛
  • درد؛
  • عفونت؛
  • نبود تقارن؛
  • احتمال نیاز به دوره نقاهت طولانی‌تر.

البته به یاد داشته باشید که با رعایت دستورالعمل‌های جراح و انجام صحیح مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی می‌توانید خطر بروز این عوارض را به حداقل برسانید و اطمینان حاصل کنید که به نتایج دلخواه خواهید رسید.

نمونه کار قبل و بعد عمل انحراف چشم دکتر وحید بیگی

جراحی و درمان انواع بیماری‌های چشم، رفع عیوب انکساری و انجام جراحی زیبایی پلک توسط دکتر وحید بیگی با نمونه کارهای متعدد

نمونه جراحی بلفاروپلاستی در اهواز

هزینه بلفاروپلاستی مجدد

عوامل مختلفی تعیین‌ کننده هزینه عمل پلک ترمیمی هستند؛ ازجمله شدت مشکل و پیچیدگی عمل، تجربه و مهارت جراح و در نهایت امکانات و تجهیزات کلینیک. پیشنهاد می‌شود برای اطمینان از دستیابی به نتایج مطلوب و به‌ حداقل‌ رساندن عوارض احتمالی، انتخاب جراح باتجربه را، نسبت به هزینه عمل، در اولویت قرار دهید. برای مشاهده تعرفه دقیق و هزینه بلفاروپلاستی در اهواز حتما مطلب مربوطه را مشاهده کنید.

جمع‌بندی

در کل می‌توان گفت که عمل پلک ترمیمی روشی مؤثر و ایمن است که با هدف اصلاح نتایج نامطلوب عمل پلک قبلی یا به‌ منظور افزایش ماندگاری بلفاروپلاستی اولیه انجام می‌شود و علی‌ رغم عوارضی که ممکن است به همراه داشته باشد، با انتخاب بهترین جراح بلفاروپلاستی می‌توان تا حد زیادی از بروز مشکل و عارضه احتمالی جلوگیری کرد و نتیجه خوبی از عمل پلک ترمیمی گرفت. اگر قصد انجام بلفاروپلاستی مجدد را دارید، حتماً با یک جراح چشم ماهر و باتجربه مشورت کنید.

مشاوره حضوری عمل پلک ترمیمی در ماهشهر و اهواز

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر و یا اطراف آن هستید و برای انجام جراحی ترمیم بلفاروپلاستی قصد مراجعه به یک جراح و متخصص متبحر را دارید، می‌توانید به مطب دکتر وحید بیگی مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر ؛میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

2 در مورد “مهمترین نکات درباره عمل پلک ترمیمی”

  1. آقای دکتر مادر من پیش یک دکتر دیگه بلفاروپلاستی کردن ولی الان که حدود دو هفته از عملشون گذشته چشماشون یکی نیس یعنی یکیش یکم کوچیکتره
    این رفع میشه؟؟خیلی نگرانیم لطفا جواب میدید

    1. دکتر وحید بیگی

      سلام دوست عزیز، تا مدتی بعد از جراحی به صورت موقتی به دلیل تورم اطراف چشم ممکن است عدم تقارن وجود داشته باشد ولی این مسئله رفع خواهد شد. در صورتی که بعد از دوران نقاهت و از بین رفتن تورم همچنان این عدم تقارن چشم ها وجود داشت حتماً به جراح خود اطلاع دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا