عمل لیزیک چشم در اهواز و ماهشهر

عمل لیزیک در کشور ما ایران مشهورترین جراحی در زمینه رفع عیوب انکساری محسوب می‌شود. هر روز افراد زیادی را در جامعه می‌بینیم که برای دیدن دنیای اطراف به‌صورت شفاف مجبور به استفاده از عینک هستند. عمل لیزیک چشم در اهواز می‌تواند چشمان همه این افراد را درمان کند و وابستگی به عینک را از بین ببرد.

عیوب انکساری در چشم‌ها معمولا به‌خاطر تغییر فرم سطح قرنیه به وجود می‌آید. در این شرایط سطح گرد و کروی شکل قرنیه چشم تغییر حالت داده و به‌شکل بیضی در می‌آید. با تغییر فرم قرنیه شکل ورود نور به چشم تغییر می‌کند و جابه‌جایی کانون چشم باعث می‌شود که تصاویر به وضوح قبل نباشند. هرچه شماره چشم بیمار در عیوب دوربینی، نزدیک‌بینی و آستیگمات بیشتر باشد؛ شکل قرنیه او بیشتر از حالت عادی انحراف دارد.

در این مطلب قرار است که با جزییات عمل لیزیک در ماهشهر آشنا شوید و بهترین روش لیزیک چشم در خوزستان را بشناسید، پس به‌هیچ‌وجه مطالعه آن را از دست ندهید!

عمل لیزیک چشم در اهواز

جراحی لیزیک چیست؟

همان‌گونه که در مقدمه مقاله توضیح دادیم، عمل لیزیک چشم در راستای رفع عیوب انکساری چشم انجام می‌شود. با استفاده از این جراحی نیاز به استفاده از عینک یا لنزهای تماسی به کلی از بین می‌رود. مشکلات دوربینی، نزدیک‌بینی و آستیگمات عموما به خطر تغییر شکل قرنیه ایجاد می‌شوند. در طول عمل لیزیک در ماهشهر سطح قرنیه چشم تراش خورده و این عضو مهم در بینایی به‌شکل و فرم اولیه خودش بر می‌گردد.

اکثر افرادی که جراحی لیزیک را تجربه می‌کنند از نتیجه جراحی رضایت دارند و بینایی کامل خود را پس از عمل لیزیک به‌دست می‌آورند. در ادامه به مزایا و همچنین معایب و عوارض این جراحی خواهیم پرداخت.

عمل لیزیک چشم در اهواز چگونه انجام می‌شود؟

برخلاف اینکه چشم حساس‌ترین عضو بدن محسوب می‌شود، عمل لیزیک به‌سادگی انجام می‌شود و جزو جراحی‌های نسبتاً راحت و سریع است. این جراحی به‌صورت سرپایی انجام می‌شود و پزشک ابتدا چشمان بیمار را با استفاده از قطره مخصوص بی‌حس می‌کند. سپس برش نازکی روی قرنیه چشم بیمار ایجاد کرده و با برداشتن لایه‌ای نازک از روی قرنیه پروسه تراش واصلاح فرم آن توسط لیزر آغاز می‌شود. این جراحی سرعت زیادی دارد و مجموعا حدود 5 دقیقه زمان می‌برد. پس اگر شما هم به سختی‌های عمل لیزیک فکر می‌کنید، باید بدانید که جراحی حذف عینک از آن چیزی که فکر می‌کردید بسیار آسان‌تر است.

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی در ماهشهر؟!

پیشرفته‌ترین تجهیزات جراحی

بیش از 2500 جراحی چشم موفق

رضایت‌مندی بیماران

جدیدترین متدهای درمان

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص چشم

عمل لیزیک برای چه کسانی بلامانع است؟

به‌صورت کلی انجام لیزیک برای افرادی که از سلامتی عمومی برخوردار هستند بلامانع است. در واقع برای انجام این جراحی یک لیست ممنوعه وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

  • مادرانی که در دوران بارداری و شیردهی نیستند.
  • افرادی که بیماری خاصی ندارند و از سلامت نسبی برخوردارند.
  • کسانی که بیماری‌های دیابت، خودایمنی و… ندارند.
  • افرادی که دچار بیماری‌های چشمی نیستند
  • و….

بنابراین این افراد کاندیدای مناسبی برای عمل لیزیک هستند و انجام این جراحی روی آن‌ها بلامانع است. البته نباید فراموش کرد که حداقل سن برای انجام عمل لیزیک چشم 18 سال است و افراد زیر این سن نباید تحت جراحی لیزیک قرار بگیرند.

چرا-چشم-پزشکان-عمل-لیزیک-نمی-کنند؟

شاید برای شما هم سوال باشد، چرا چشم پزشک‌ها خودشان عمل لیزیک نمی‌کنند؟

برطبق گفته‌های دکتر وحید بیگی، اکثر چشم‌پزشکان در سنین میانسالی بوده و مبتلا به پیرچشمی هستند، بنابراین کاندید مناسبی برای این جراحی نمی باشند و عارضه پیرچشمی نیز با جراحی لیزیک قابل برطرف‌شدن نیست.
بنابراین بسیاری از چشم‌پزشکان مانند سایر افراد جامعه در صورت لزوم و یا علاقه جراحی لیزیک را انجام می‌دهند.

عمل لیزیک برای چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

در این قسمت قرار است بررسی کنیم که چه افرادی در لیست ممنوعه جراحی لیزیک چشم در اهواز قرار دارند و نمی‌توانند برای رفع عیوب انکساری خود از این جراحی استفاده‌ کنند.

  • قوز قرنیه: یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود یک فرد کاندید مناسبی برای عمل لیزیک چشم در ماهشهر نباشد، نازک بودن قرنیه یا داشتن قوز قرنیه است. نازک بودن قرنیه در این جراحی ریسک زیادی دارد و جراح نمی‌تواند با ریسک بالای پارگی قرنیه دست به جراحی بزند. به همین دلیل به افرادی که قرنیه نازکی دارند توصیه می‌شود که برای درمان عیوب چشم از عمل لازک چشم استفاده کنند.
  • بیماری‌های چشمی: متاسفانه ابتدا به بسیاری از بیماری‌های چشمی مانع از انجام عمل لیزیک می‌شود. افرادی که به آب‌مروارید، آب سیاه، تبخال در اطراف چشم و… مبتلا هستند؛ نمی‌توانند تا زمان بهبودی کامل به‌سمت عمل لیزیک بروند.
  • نداشتن سلامت عمومی بدن: انجام جراحی‌های غیرضروری از جمله عمل لیزیک چشم برای افرادی که ازسلامت عمومی بدن برخوردار نیستند و با اختلالات خودایمنی و دیابت سروکله می‌زنند، ممنوع است. همچنین مادران باردار و شیرده هم در این لیست ممنوعه قرار دارند و نمی‌توانند در دوران بارداری و شیردهی جراحی لیزیک چشم انجام دهند.
  • خشکی چشم: خشکی چشم بعد ازلیزیک یکی از مهم‌ترین عوارض عمل لیزیک به‌حساب می‌آید. به همین علت افرادی که چشمان خشکی پیش از جراحی دارند نمی‌توانند کاندید مناسبی برای لیزیک باشند. پس باید پیش از عمل لیزیک به‌دقت مورد معاینه پزشک و جراح قرار بگیرید تا از وجود هرگونه خشکی چشم مطلع شوید.
  • بازه سنی نامناسب: عمل لیزیک چشم باید در بازه سنی مناسب انجام شود. بهترین سن انجام این جراحی در جوانی و پیش از دهه پنجاه زندگی است چرا که جراحی در این سال‌ها می‌تواند بهترین نتیجه را به‌همراه داشته باشد. افراد زیر 18 سال و همچنین افرادی که وارد میانسالی شده‌اند نباید به سراغ لیزیک چشم بروند.

کدام مشکلات بینایی با لیزیک قابل اصلاح است؟

درمان مشکلات چشم با لیزیک

همه مشکلات دوربینی، نزدیک‌بینی و آستیگمات با عمل لیزیک چشم قابل درمان هستند. البته باید این نکته را در نظر گرفت که معمولا این جراحی تا 6 دیوپتر شماره چشم انجام می‌شود و انجام لیزیک به افرادی که شماره چشم بالاتری دارند توصیه نمی‌شود.

اما در سال‌های اخیرعمل لیزیک چشم حتی تا نمره 10 دیوپتر هم انجام شده‌است و این افراد هم موفق شده‌اند که سلامت بینایی چشمان خود را دوباره به‌دست آورند.

اقدامات قبل از جراحی لیزیک در ماهشهر

با اینکه عمل لیزیک در ماهشهر یک جراحی ساده و سرپایی به‌حساب می‌آید، اما به هرحال برای دست پیدا کردن به بهترین نتیجه در این عمل هم باید اقداماتی پیش و پس از آن انجام داد. اگر برای رفع عیوب چشمان خود از لنزهای تماسی استفاده می‌کنید، باید حداقل یک هفته پیش از جراحی لنزهای تماسی نرم و حداقل یک ماه پیش از جراحی لنزهای تماسی سخت را از چشمان خود خارج کنید.

از دیگر اقدامات پیش از لیزیک این است که سعی کنید چندین روز پیش از جراحی تغذیه خوبی داشته باشید تا بدنتان برای بهبود سریع قرنیه چشم آمادگی داشته باشد. نوشیدن زیاد آب هم باعث می‌شود که از خشکی چشم‌ها پس از جراحی جلوگیری شود. بر کسی پوشیده نیست که باید پیش از رفتن به اتاق عمل از آرایش کردن چشم و اطراف آن جلوگیری کند تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

مراقبت‌های بعد از عمل لیزیک چشم

دوران نقاهت عمل لیزیک چشم از حساسیت زیادی برخوردار است و باید مراقبت های بعد از لیزیک چشم را به دقت اجرا کنید. در این دوره باید از ورود نورهای شدید جلوگیری کنید تا چشم‌ها بتوانند به شرایط عادی عادت کنند. برای زود گذشتن از دوران نقاهت و همچنین جلوگیری از عوارض احتمالی مانند خشکی چشم و عفونت باید داروهای تجویز شده توسط پزشک را مرتب مصرف کنید.

مزایا و معایب عمل لیزیک چشم

عمل لیزیک چشم دراهواز مانند بسیاری از جراحی‌های دیگر مزایا و معایبی را به‌همراه دارد. مهم‌ترین مزیت استفاده از این جراحی این است که با یکبار عمل در یک زمان کوتاه تمام عیوب انکساری چشم از بین می‌رود و فرد دیگر نیازی به عینک یا لنز برای زندگی روزمره نخواهد داشت. دومین مزیت استفاده از لیزیک چشم این است که هزینه بسیار مناسبی دارد و هرکسی می‌تواند از پس پرداخت آن در بیاید. ضمن اینکه در بهترین کلینیک چشم پزشکی ماهشهر (کلینیک چشم پزشکی دکتربیگی) شرایط پرداخت هزینه جراحی لیزیک با بیمه هم وجود دارد.

عوارض و معایب عمل لیزیک چشم زیاد نیستند. یکی از معایب لیزیک این است که برای همه افراد قابل‌اجرا نیست. برخی از افراد که درگیر مشکلاتی مانند نازک بودن قرنیه هستند؛ نمی‌توانند از عمل لیزیک چشم در اهواز برای درمان خود استفاده کنند. همچنین برخی از افراد پس از این جراحی دچارعوارض کوتاه مدتی (در حدود چند هفته) مانند موارد زیر خواهند شد:

خشکی چشم

وجود این عوارض پس از جراحی طبیعی است و به خودی خود از بین می‌روند. البته نباید فراموش کرد که برای کاهش عوارض و همچنین سرعت دادن به روند عبور از آن‌ها باید قطره‌های تجویز شده توسط پزشک را مرتباٌ استفاده کرد.

نمونه کار قبل و بعد عمل انحراف چشم دکتر وحید بیگی

جراحی و درمان انواع بیماری‌های چشم، رفع عیوب انکساری و انجام جراحی زیبایی پلک توسط دکتر وحید بیگی با نمونه کارهای متعدد

نمونه جراحی بلفاروپلاستی در اهواز

هزینه عمل لیزیک چشم در ماهشهر

هزینه عمل لیزیک چشم در ماهشهر به عواملی مانند مهارت پزشک و شهرت آن در انجام این جراحی، کلینیک انتخابی و تجهیزات آن بستگی دارد. طبیعتا هرچه کلینیک از تجهیزات به‌روزتری در عمل لیزیک چشم استفاده کند و همچنین پزشک با تجربه‌تری بر انجام جراحی نظارت کند، هزینه‌های بیمار بیشتر خواهد شد.

البته باید در نظر داشته باشید که تعدادی از چشم پزشکان بسیار حرفه‌ای در این زمینه مانند دکتر وحید بیگی به عنوان بهترین دکتر چشم ماهشهر، لیزیک چشم را با هزینه‌ای بسیار مناسب به بیماران هدیه می‌کنند تا همه افرادی که دوست دارند از عینک خود خلاص شوند را به زندگی بدون عینک دعوت کنند. به‌ صورت کلی تعرفه عمل لیزیک چشم در ماهشهر در سال 1403 بین 10 تا 11 میلیون تومان است.

یکی از فاکتورهای مهم در تعیین هزینه عمل لیزیک چشم شهر و منطقه کلینیک است. کلینیک چشم پزشکی دکتر وحید بیگی با دریافت مناسب‌ترین هزینه در استان خوزستان و بندر ماهشهر بهترین نتیجه لیزیک را برای بیماران خود رقم خواهد زد. اگر دوست دارید پیش از جراحی لیزیک یک جلسه مشاوره با دکتر بیگی داشته باشید، فرم زیر را پر نمایید.

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(ضروری)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بسیاری از بیمه‌ها از جمله بیمه تامین اجتماعی، هزینه عمل لیزیک چشم را تقبل نمی‌کنند و آن را یک جراحی غیرضروری در نظر می‌گیرند. فقط تعداد محدودی از بیمه‌های تکمیلی در بندهای خود عمل لیزیک را برای رفع عیوب انکساری چشم تحت پوشش خود قرار داده‌اند. البته در همین تعداد محدود بیمه هم شرایط خاصی برای انجام این جراحی ذکر شده است. از جمله اینکه مجموع نمرات چشم‌های بیمار باید از 6 دیوپتر بیشتر باشد.

سوالات متداول عمل لیزیک چشم

نتیجه‌گیری

عمل لیزیک چشم در اهواز و ماهشهر پرطرفدارترین جراحی در زمینه رفع عیوب انکساری محسوب می‌شود. این جراحی به‌ صورت سرپایی بوده و تنها 10 دقیقه زمان‌بر است. برای انجام لیزیک یک لایه بسیار نازک از روی چشم برش خورده و قرنیه چشم توسط لیزر تراشیده می‌شود تا به‌شکل طبیعی خود بازگردد. اگر دوست دارید که در رابطه با عمل لیزیک چشم درخوزستان مشاوره کسب کنید، می‌توانید با کلینیک دکتر وحید بیگی در تماس باشید.

مشاوره حضوری عمل لیزیک در ماهشهر

اگر ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهرو یا اطراف آن هستید و برای عمل لیزیک چشم قصد مراجعه به یک چشم پزشک خوب را دارید، می‌توانید به مطب دکتر وحید بیگی بهترین جراح لیزیک چشم در ماهشهر مراجعه کنید.

آدرس: ماهشهر ؛میدان امام،خیابان باهنر ،جنب عینک زایس

مقالات مرتبط

6 در مورد “عمل لیزیک چشم در اهواز و ماهشهر”

  1. دکتر جراحی لیزیک چشم در چند دقیقه انجام میشه؟؟و اینکه ما ایذه هستیم ….بخواهیم بیایم و بریم سخت نمیشه؟؟

    1. دکتر وحید بیگی

      با سلام
      هر چشم حدود 10 دقیقه دوست عزیز.. خیر می‌توانید همان روز به ایذه برگردید فقط باید یک همراه در روز عمل داشته باشید.

  2. سلام دکتر بیگی مادر من 57 سالشونه و پیرچشمی دارند و عینک مطالعه دارند. آیا با عمل لیزیک عینک مطالعه هم حذف میشه؟

    1. دکتر وحید بیگی

      باسلام
      اگر تنها به پیر چشمی مبتلا هستند و هنوز دچار آب مروارید نشده اند بله عینک حذف خواهد شد.

  3. سلام. من از عمل لیزیکم خیلی راضی هستم و همیشه برای دکتر بیگی دعا خیر می کنم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا